جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
مهم‌ترین سرمایه شما برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار چیست؟

ایده های گردشگری: آشنایی با ایده‌های کوچک تجاری

9 سال پیش ( 1393/8/25 )
پدیدآورنده : عباس نعیم امینی  

 آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چه فرصت‌هایی در صنعت گردشگری برای یک سرمایه‌گذاری موفق وجود دارد . چه ایده های گردشگری خلاقانه ای را می توان پیگیری کرد؟ کشور ما قابلیت‌های گردشگری زیادی دارد که فرصت سرمایه‌گذاری در این حوزه را در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیت‌های طبیعی و غیر‌طبیعی کشور ما به قدری زیاد است که در تمام مناطق جاذبه‌ای برای دیدن و ارائه به عموم وجود دارد. توجه داشته باشید که سرمایه کار شما تنها در اختیار داشتن پول، ساختمان و به طور کلی سرمایه فیزیکی نیست، بلکه فکر و ایده، مهم‌ترین سرمایه‌ای است که در اختیار دارید. 

راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار در صنعت گردشگری تنها در شرکت‌های حمل‌و‌نقل، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌داری و رستوران‌داری یا کسب‌و‌کارهایی از این دست که بیشتر شناخته شده‌اند خلاصه نمی‌شود. برای راه‌اندازی هر کسب‌و‌کاری شرط موفقیت در این است که شما چقدر متفاوت فکر می‌کنید؟ چقدر توانایی دیدن فرصت‌هایی را دارید که دیگران قادر به دیدن آنها نیستند؟ اگر کمی عمیق‌تر به صنعت گردشگری و کسب‌وکارهایی که در این زمینه می‌توان راه‌اندازی کرد نگاه کنید، متوجه خواهید شد که رسیدگی به نیازهای مسافرتی و ارائه خدمات در این حوزه فرصت‌هایی را پیش روی شما قرار می‌دهد که شاید در نگاه اول بعید به نظر برسد که سود‌آوری خوبی داشته باشد.
 واقعیت مهم این است که با گذشت زمان و تغییر سبک زندگی افراد، هر روز فرصت‌های جدیدی برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به وجود می‌آید. یک دلیل محکم برای اثبات این ادعا کسب وکار‌هایی است که امروزه در محیط اطرافتان جریان دارد و در سال‌های نه چندان دور این فرصت‌ها هرگز وجود نداشتند. از سوی دیگر تعریف نیاز‌های جدید یکی از استراتژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ دنیا برای سود‌آوری و کسب درآمد بیشتر از آن استفاده می‌کنند بنابراین شما هم می‌توانید از کشف و بهره‌برداری از نیازهای جدید به‌عنوان یک ایده سرمایه‌گذاری استفاده کنید و هم می‌توانید با تعریف یک نیاز جدید برای افراد در شهر یا محیط اطراف خود راهی را برای درآمدزایی انتخاب کنید از این رو اصلا بعید نیست که ایده‌ای که الان در ذهن دارید روزی به یک کسب‌و‌کار سودآور تبدیل نشود. فقط کافی است قبل از دیگران و به موقع کسب‌و‌کار خود را آغاز کنید.
در نقطه مقابل کسب‌وکارهایی هستند که در گذشته وجود داشته و در حال از بین رفتن هستند. در مورد این کسب‌و‌کارها هم می‌توانید با بازبینی دقیق و تعریف راهکار‌های مناسب و نو‌آورانه آنها را احیا کنید و به نوعی از جنبه‌های دیگر آن بهره‌برداری و سود‌آوری کنید. یک مثال جالب در این مورد اماکن گردشگری و توریستی است که روزی ارزش مسکونی یا تجاری داشته یا در هر زمینه دیگری قابل استفاده بودند اما در حال حاضر به‌عنوان یک مکان توریستی برای بازدید‌کنندگان جذاب به نظر می‌رسند و افراد حاضرند در ازای بازدید از آن بهایی پرداخت کنند.
در این مجال ما فقط به ذکر چند ایده جدید کسب‌و‌کاری و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و مسافرت اکتفا می‌کنیم اما واقعیت این است که در همه زمینه‌ها این ایده‌ها و فرصت‌های کسب‌و‌کاری وجود دارد.

نمایشگاه مشاغل بومی شهر شما
اگر شهر یا استان شما یک مقصد مهم برای گردشگری در طول سال به حساب می‌آید و مسافران و گردشگران زیادی از شهر یا محیط زندگی شما بازدید می‌کنند بنابراین یک فرصت مناسب برای شما راه‌اندازی یک نمایشگاه یا جشنواره مشاغل بومی و سنتی است. بازدید‌کنندگان از این نمایشگاه هم حاضرند برای دیدن این مشاغل یا کارگاه‌های سنتی که خاص شهر یا منطقه زندگی شماست پول بپردازند و هم محصولات تولیدی این نمایشگاه را خریداری کنند. در حال حاضر بازارچه‌های سنتی که در برخی از شهرهای کشور برپاست و یا نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بومی و محلی که در مقاطع مختلف سال برگزار می‌شود نمونه‌هایی ناقص از این ایده سرمایه‌گذاری است.


ایده های گردشگری

احداث یک اقامتگاه یا هتل بومی
برای گردشگران همیشه جذاب است که با سبک‌های زندگی سنتی چند روزی را به دور از آلودگی‌های شهری، ایام تعطیلات را در محیطی آرام سپری کنند. مجموعه‌های مختلفی در کشور سعی می‌کنند این امکانات را برای گردشگران فراهم کنند. وجه تمایز کار شما در این است که بتوانید علاوه بر حفظ آرامش، محیطی جذاب با سبک و سیاق زندگی سنتی و بومی شهرتان مهیا کنید که گویای ویژگی‌های معماری سنتی منطقه شما باشد. یک نمونه موفق در این باب خانه گلی واقع در شهرستان تنکابن است. این خانه که در باغی در مسیر تنکابن به رامسر در منطقه شیرود واقع شده تجربه اقامت در یک خانه چوبی و گلی را با سبک زندگی سنتی شمال ایران برای مسافران و گردشگران فراهم می‌کند و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.
خانه گلی یک محیط آرام، خانوادگی و سنتی است و روی این اصل در آن اینترنت، رادیو، تلویزیون، مبلمان و تخت‌خواب وجود ندارد و لذا ممکن است برای مهمانان مسن‌تر که با روی زمین نشستن و خوابیدن مشکل دارند یا دوستان جوانی که به دنبال هیاهو هستند، مناسب نباشد.
ارائه غذاهای بومی و محلی، سبزیجات تازه و لبنیات سنتی از وجوه تمایز این مکان تفریحی است. بنابراین این ایده یک ایده عملیاتی و کاربردی است و طرفداران زیادی دارد.
ارائه خدمات سفر ارزان برای مسافران با سطح درآمدی پایین
یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در اقتصاد ایران رخ داده، افزایش هزینه‌های زندگی اقشار مختلف‌ جامعه بوده است بنابراین تقریبا همه افراد به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های زندگی هستند. یک فرصت مناسب برای شما که در فکر راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار در صنعت گردشگری هستید این است که با راه‌اندازی یک سیستم اطلاعاتی سفر‌های ارزان از خدمات حمل‌و‌نقل گرفته تا رستوران و هتل و مجتمع‌های تفریحی و حتی معرفی شهرهای ارزان و با جاذبه‌های توریستی مناسب، افراد مختلف را به مسافرت‌های ارزان دعوت کنید. نمونه‌هایی از این دست در سایت‌های ارائه تخفیفات مختلف دیده می‌شود که در حال حاضر در حال فعالیت هستند.

ارائه خدمات time share برای گردشگران
یکی دیگر از ایده‌هایی که در صنعت گردشگری در دنیا طرفداران زیادی دارد همین ایده به اشتراک‌گذاری امکانات رفاهی و گردشگری در زمینه هتل‌ها، تورهای مسافرتی و... است، به این صورت که شما به‌عنوان مدیر یک مجموعه اقامتی و تفریحی- توریستی، بخشی از زمان استفاده از این امکانات را به مشتریان خود واگذار می‌کنید. به این ترتیب مدیر مجموعه بخشی از هزینه‌های مالی پروژه را در آغاز کار تامین می‌کند و مشتریان هم با خرید بخشی از زمان استفاده از امکانات مورد نظر، یک فرصت تفریحی با قیمت مناسب به دست می‌آورند. امروزه این شیوه در برخی از مجموعه‌های تفریحی دنیا اجرایی شده و در ایران هم چند مجموعه و شرکت در این زمینه فعال‌ هستند.

ارائه کارت تخفیف برای شرکت‌ها و سازمان‌ها
یک ایده بسیار جذاب در حوزه گردشگری ارائه کارت تخفیف برای سازمان‌ها و شرکت‌هاست. سازمان‌های خصوصی و دولتی و شرکت‌های مختلف همواره به دنبال راه‌هایی برای ایجاد انگیزه در میان کارمندان و کارگران خود هستند. یکی از این راهکارها ارائه خدمات رفاهی در ایام تعطیلات است. بنابراین شما می‌توانید به‌عنوان یک شرکت مستقل، واسطه مناسبی برای دسترسی به خدمات رفاهی و تفریحی برای شرکت‌ها و موسسات مختلف باشید. کار را با انجام مذاکره با مجتمع‌های تفریحی و توریستی، هتل‌ها، رستوران‌های معتبر و باکیفیت، مجتمع‌های ورزشی و سایر بنگاه‌هایی که در زمینه ارائه خدمات گردشگری و رفاهی فعالند شروع کنید و پس از توافق با آنها وارد مذاکره با طرف دیگر شوید. درواقع شما با این کار از مزایای خرید گروهی بهره‌مند می‌شوید و آن را به مشتریان خود ارائه می‌دهید و بنابراین مزیت خرید دسته جمعی برای شما این فرصت را ایجاد می‌کند تابه وسیله یکی از شیوه‌های بازاریابی و فروش مدرن در زمینه گردشگری در آمد کسب کنید.

راه‌اندازی یک وبلاگ یا سایت سفر
اگر شما از جمله کسانی هستید که سرمایه کافی برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار در حوزه صنعت گردشگری در اختیار ندارید در نهایت پیشنهاد ما به شما راه‌اندازی یک سایت یا وبلاگ در زمینه گردشگری و سفر است. شما می‌توانید در این سایت اطلاعاتی را که فکر می‌کنید برای مخاطبان جذاب است یا فرصت‌های سفر و جاذبه‌های گردشگری را در فصول مختلف معرفی کنید. علاوه براین می‌توانید به ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه سیر و سفر یا راه‌اندازی تور‌های مسافرتی یا گروه‌های کوهنوردی اقدام کنید یا در زمینه بازاریابی و تبلیغات آنلاین برای شرکت‌ها و موسسات مختلفی که در زمینه گردشگری کار می‌کنند، فعالیت کنید. اطلاعات دقیق و مستند زمینه‌ساز اعتبار و پیشرفت شما در کار است. راهنمای آنلاین سفر یکی از ایده‌هایی است که به سرمایه زیادی احتیاج ندارد.
 اینها تنها ایده‌های جذاب و پرطرفدار در حوزه گردشگری نیست، شما می‌توانید ایده‌های دیگری را که در این زمینه وجود دارد، بررسی و عملیاتی کنید. هدف ما از ارائه این مطلب نشان دادن گستردگی فضاهای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است و صنعت گردشگری به‌عنوان یک نمونه مختصر پیش روی شما مخاطبان عزیز قرار دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LuX0j5Bv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
زینب :
9 سال پیش
فوق العاده جالب است که این ایده ها در کنار ما وجود دارند و می توان از آن پول درآورد آیا تا حالا عملیاتی هم شده چطور می تونم از شما مشاوره بگیرم؟
علی رضاجو :
9 سال پیش
[quote name="زینب"]فوق العاده جالب است که این ایده ها در کنار ما وجود دارند و می توان از آن پول درآورد آیا تا حالا عملیاتی هم شده چطور می تونم از شما مشاوره بگیرم؟[/quote] سلام ، شما می توانید در ساعات اداری از طریق شماره تلفن 88895433 با دفتر مرکزی روزنامه تماس بگیرید.باتشکر
جواد :
9 سال پیش
امکان داره با سرویس سرمایه گذاری فرصت ارتباط داشته باشم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه