دوشنبه, 14 بهمن 1398 - 11:12

پادکست ها به یکی از جذاب ترین منابع اطلاعاتی تبدیل شده است. علت اصلی آن نیز به خاطر امکان استفاده از آنها در هر زمانی و حتی در حین انجام کارهای دیگر است. این امر باعث خواهد شد تا امکان استفاده از زمان های مرده نیز فراهم باشد. همچنین گوش دادن در مقایسه با دیدن سهولت بالاتری را به همراه داشته و این امر باعث خواهد شد تا اصلا احساس خستگی نداشته باشید، با این حال با توجه به وجود تعداد بی شماری پادکست، این امر که به چه چیزی گوش دهیم نیز بسیار مهم خواهد بود. به همین خاطر در این بخش ما تمرکز خود را بر روی کمک به مدیران کسب و کارهای کوچک قرار داده ایم. علت این امر نیز به این خاطر است که معمولا حرفه آنها کمتر مورد توجه قرار می گیرد، با این حال این امر از اهمیت کار آنها نمی کاهد. در همین راستا به بررسی هشت مورد منتخب خواهیم پرداخت که باید گوش کردن به آنها اولویت اصلی شما باشد.

1-مجمع متفکران

پادکست های ضروری برای مدیران کسب  وکارهای کوچک

این پادکست چند قسمتی توسط درو نیسر تهیه شده است. نکته جذاب آن این است که در هر قسمت، مصاحبه ای از یک فرد موفق در رابطه با موضوعات مختلف نظیر بازاریابی B2B و با کمک این متخصص به اصول، راهکارها و سوالات رایج پرداخته می شود. هر قسمت آن نیز حدود 30 الی 45 دقیقه زمان می برد. درواقع برای افزایش آگاهی و رفع مشکلات خود حتما لازم است تا این پادکست ها را دانلود کنید.

مطلب مرتبط: پادکست، ابزار جدید تبلیغات و بازاریابی

2-بازاریابی به زبان ساده

مهم ترین بخش در هر کسب و کاری، بازاریابی محصول است. به همین خاطر آگاهی از تکنیک ها در این زمینه کاملا ضروری خواهد بود. این امر درست کاری است که جان جی وال و کریستوفر سپین به صورت مداوم در حال انجام آن هستند. درواقع پادکست-های آنها هنوز هم در حال ساخت است و این امر باعث خواهد شد تا شما امکان آشنایی با جدیدترین موارد را نیز داشته باشید. هر قسمت آن نیز تنها 20 دقیقه زمان را از شما خواهد گرفت.

3-بازاریابی شبکه های اجتماعی

همانطور که از نام آن نیز مشخص است، این پادکست به صورت تخصصی به بازاریابی شبکه های اجتماعی پرداخته و از پوشش اخبار جدید نیز غافل نشده است. هر قسمت آن نیز به صورت هفتگی منتشر شده و زمان آن نیز 45 دقیقه است. این نکته را فراموش نکنید که امروزه شبکه های اجتماعی به مهم ترین مکان برای انجام امور بازاریابی تبدیل شده است، با این حال مدیران کسب وکارهای کوچک چندان توجهی به آن ندارند. به همین خاطر این مجموعه پادکست ها می تواند کاملا سودمند باشد.

4-بلند شو و اقدام کن

اگر از طرفداران برنامه شارک تنک هستید، بدون شک این پادکست مخصوص شما خواهد بود. در این برنامه دیموند جان، یکی از سازندگان برنامه شارک تنک هر هفته با یکی از افراد موفق جهان در حوزه های مختلف مصاحبه کرده و داستان موفقیت آنها روایت می شود. برای گوش دادن به هر یک از آنها نیز شما باید 30 الی 40 دقیقه زمان بگذارید. فضای طنز و شوخی های مجری با مهمان های خود، باعث جذابیت بالای آن نیز شده است.

5-راهکارهای کارآفرینی

نام این پادکست نیز کاملا گویای محوریت آن بوده و جان نستور در هر قسمت برای 40دقیقه به معرفی راهکارهایی به کارآفرینان می پردازد. این امر باعث می شود تا شما دیگر درگیر اقدامات پرریسک و اشتباه نشوید.

6-تعادل

در این برنامه آدام گرانت که از روان شناس های مشهور محسوب می شود، در هر قسمت به بررسی مشکلات مدیران، کارمندان، روان شناسی فروش و... می پردازد. هر قسمت آن 30 دقیقه بوده و لحن آن نیز به صورت بسیار ساده و به دور از به کار بردن اصطلاحات تخصصی است. بدون شک پس از گوش دادن به این مجموعه پادکست ها متوجه این امر خواهید شد که برای بسیاری از مشکلات تا چه اندازه راهکارهایی ساده وجود دارد.

7-کشف موفقیت

در این پادکست چند قسمتی جنا کاتچر (کارشناس بازاریابی آنلاین) به بررسی راز موفقیت افراد و برندهای مختلف می پردازد. بدون شک آگاهی از این تجربیات و اصول در مسیر موفقیت هر مدیری تعیین کننده خواهد بود. هر قسمت آن نیز 40 دقیقه ای است.

مطلب مرتبط: هرآنچه برای شروع ضبط پادکست باید بدانیم

8-استارت آپ

درواقع این پادکست مستندی در رابطه با تاریخچه استارت آپ های موفق جهان بوده و نکته جالب این است که در 10 دقیقه پایانی دلایل موفقیت و حتی اشتباهات آنها مورد بررسی قرار می گیرد. سازندگان آن الکس بلومبرگ و لیز چو است و هر قسمت آن نیز 45 دقیقه ای است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی