دوشنبه, 23 تیر 1399 - 09:03

اگرچه فیس بوک در چند وقت اخیر با انتقادهای جدی مواجه بوده و بسیاری از افراد عقیده دارند که این شرکت حقوق مخاطب را فدای منافع اقتصادی خود می کند، با این حال طرح جدید مارک زاکربرگ می تواند به بهبود جزئی اوضاع کمک نماید.

درواقع قرار است که دو هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، امکان هرگونه تبلیغ سلب شود. این امر باعث خواهد شد تا شاهد فضای رقابتی سالمتری باشیم. این تصمیم در حالی رقم خواهد خورد که در دور قبل، دونالد ترامپ با استفاده از این شبکه موفق شد تا بخش مهمی از اهداف تبلیغاتی خود را عملی ساخته و به صندلی ریاست جمهوری دست پیدا کند. همچنین قرار است تا علیه مطالب غیر واقعی و شایعات نیز اقدامات قانونی انجام شود.

استراتژی فیس بوک انتخابات آمریکا

در این رابطه برخی از افراد عقیده دارند که این موضع تنها به خاطر تحریم 1000 برند است که ضررهای میلیاردی را تا به امروز به همراه داشته است. با این حال آقای زاکربرگ امیدوار است که این مسائل هرچه سریع‎تر رفع شده و بار دیگر شاهد تبلیغات این برندها در فیس بوک باشیم. این طرح در حالی به اجرا درآورده خواهد شد که توییتر از مدت‎ها قبل، هرگونه تبلیغ سیاسی را بر روی شبکه خود ممنوع اعلام کرده و بر روی مطالب چهره‎های مشهور، برچسب راستی‎آزمایی را می‎زند. به همین خاطر بسیاری این اقدام را ناکافی و از روی اجبار می‎دانند. حال باید دید که مارک زاکربرگ چگونه اعتماد از دست رفته مخاطبان را بار دیگر جلب خواهد نمود. درواقع اگرچه برندهای زیرمجموعه نظیر اینستاگرام و واتس‎اپ، روزهایی بسیار خوبی را سپری می‎کنند، با این حال اوضاع ابدا برای شرکت مادر، مساعد نبوده و لازم است تا اقدامات اساسی صورت گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید