10 موردی که برای مکان یابی دفتر کار شرکت باید مورد توجه قرار دهید - فرصت امروز

دوشنبه, 11 شهریور 1398 - 08:00

بدون شک انتخاب بهترین محل برای دفتر کار خود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، با این حال در این رابطه اتکا به معیارهای کلی نظیر فضای کافی، ابدا منجر به بهترین انتخاب نخواهد شد. به همین خاطر نیز ضروری است تا نسبت به معیارهای مناسب این امر آگاهی داشته باشید. در همین راستا و در ادامه به بررسی 10 موردی که به مکان یابی بهتر دفتر کار شرکت منجر می شود، خواهیم پرداخت.

1-وجود اتاق کنفرانس مناسب

مکان یابی دفتر کار شرکت

این امر که مکانی برای برگزاری جلسات وجود داشته باشد، امری بسیار مهم خواهد بود. درواقع شما باید ساختمانی را مورد توجه قرار دهید که از چنین اتاقی برخوردار باشد. در نهایت تنها وجود آن کافی بوده و لازم است تا از تطابق اندازه آن با نیاز خود، اطمینان حاصل کنید.

2- نسبت به فرد فروشنده و یا اجازه دهنده اطلاعات به دست آورید

شما باید نسبت به فروشنده خود به اطلاعات کافی را داشته باشید. برای مثال علت فروش از جمله معیارهای مهم محسوب می شود. این امر در مورد اجاره مهم تر بوده و لازم است تا بیش تر وارد جزییات شوید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات کوچک و بزرگی مواجه شوید که تمرکز را بر روی کار نابود خواهد ساخت. درواقع خوب بودن اخلاق این افراد نیز باید از جمله معیارهای اصلی شما باشد. در غیر این صورت در هر زمینه ای احتمال بروز مشکل وجود دارد.

3-به نوع طراحی ساختمان توجه داشته باشید

طراحی ساختمان های اداری و تجاری باید در راستای اهدافی نظیر حفظ ارتباط لازم میان کارمندان باشد. به همین خاطر نیز لازم است تا نقشه ساختمان را فردی متخصص نشان دهید تا از کاربردی بودن آن اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ممکن است به اقداماتی نظیر بازسازی نیاز داشته باشید که خود به معنای صرف هزینه های بیشتر خواهد بود.

4-زمینه رشد فراهم باشد

شما باید از خرید خود سود کنید. به همین خاطر ضروری است تا به دنبال مکانی باشید که رشد خواهد کرد. این امر یک خرید به مقرون به صرفه را به همراه خواهد داشت. همواره مشاهده می شود که افراد تنها به نوع ساختمان توجه داشته و همین امر باعث می شود تا به مکانی بروند که با کاهش شدید قیمت مواجه شده است. درنهایت این امر که در کجا قرار دارید، خود به نوعی اعتبار برند شما خواهد بود.

مطلب مرتبط:  تاثیر فضای دفتر کار بر خلاقیت کارکنان شرکت

5-میزان آرامش محل کار خود را بسنجید

یک خیابان بیش از حد شلوغ و همسایگان نامناسب، بدون شک همه چیز را دستخوش تغییر خواهد کرد. به همین خاطر ضروری است تا نسبت به همسایگان خود در ساختمان و میزان تردد محل اطمینان حاصل کنید. در این رابطه تنها اتکا به گفته های فروشنده، نمی تواند اقدامی هوشمندانه باشد.

6-به جامعه هدف خود نزدیک باشید

این امر که ساختمان شرکت، در نزدیکی بازار هدف باشد، خود بسیاری از هزینه های حمل و نقل را کاهش خواهد داد. به همین خاطر باید به بعد مسافت نیز توجه کافی را داشته باشید.

7-چندمنظوره بودن فضا را مورد توجه قرار دهید

درواقع شما باید بتوانید از مکان خود استفاده های مختلفی را داشته باشید. برای این امر لازم است تا ساختمان شما قابلیت آن را داشته باشد. برای آگاهی کافی از این مقوله، لازم است تا نکات و اصول آن را مورد مطالعه قرار داده و یا از فردی متخصص کمک بگیرید.

8-وجود جای پارک را الزامی بدانید

نمی توان انتظار داشت که تمامی کارمندان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. به همین خاطر لازم است تا به مسئله جای پارک نیز توجه داشته باشید. برای این امر وجود یک پارکینگ بزرگ در درون ساختمان، کاملا ضروری است. فراموش نکنید که نباید زمان کارمندان برای پیداکردن جای پارک مناسب، هدر برود.

9-از همسایگان مشورت بگیرید

این امر بسیار محتمل است که فروشنده، بیش از حد در گفته های خود اغراق کند. به همین خاطر برای درک و کسب اطلاعات بیشتر، لازم است تا با همسایگان نیز گفت-وگویی را داشته باشید. به همین خاطر برای خرید بیش از حد عجله نکنید. در نهایت به خاطر داشته باشید که جا به جا شدن مداوم نیز خود اقدامی دشوار، همراه با مشکلات متعدد است.

10-از عدم وجود هزینه های اضافه اطمینان حاصل کنید

همواره مشاهده می شود که افراد پس از خرید یک ساختمان، با مشکلاتی نظیر خرابی آسانسور، پوسیدگی لوله ها و... مواجه می شوند. این امر خصوصا در زمانی که بودجه زیادی را برای خرید مکان جدید صرف کرده باشید، بدون شک یک بحران را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا از عدم نیاز برای هزینه های بیشتر، اطمینان حاصل کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی