یکشنبه, ۱۷ اسفند(۱۲) ۱۳۹۹ / Sun, 7 Mar(3) 2021 /
           
فرصت امروز

یکی از دغدغه های همیشگی مدیران این است که پس از یک تعطیلات طولانی، کارمندان خود را به سطح همیشگی برگردانند. درواقع این امر یک واقعیت است که اگر مدتی از یک روند دور بمانید، به وضعیت جدید عادت خواهید کرد. در این راستا اهمیت جلوگیری از این اتفاق برای تیم فروش شرکت به مراتب بالاتر است. علت این امر به این خاطر است که تمامی تلاش ها در نهایت برای فروش محصولات بوده و ضعف در این زمینه می تواند همه چیز را نابود نماید. در این رابطه بسیاری از برندها قبل از عید تعداد زیادی از محصول را انبار می کنند. این امر باعث می شود که حتی در صورت کاهش راندمان کاری در هفته های اول، مشکلی پیش نیاید، با این حال آیا برای تیم فروش نیز می‎توان چنین سیاستی را پیاده کرد؟ بدون شک پاسخ منفی بوده و به همین خاطر نیز در این مقاله راهکارهایی را بررسی خواهیم کرد که باعث خواهد شد تا بتوانید حتی در کریسمس نیز خلاقیت تیم خود را حفظ نمایید. در این رابطه اگر موارد را به خوبی رعایت کنید، حتی ممکن است شاهد رشدهایی نیز باشید. 

چالش حفظ خلاقیت تیم فروش در تعطیلات کریسمس

1-تحلیل نمایید 

از زمان حال حاضر برای آموزش و نگاهی به گذشته استفاده کنید. درواقع کافی است تا از تیم خود بخواهید که در حین استراحت، چند کتاب، سخنرانی، مقاله و هر چیز آموزشی دیگری را مدنظر خود قرار دهند. همچنین بررسی وضعیت گذشته خصوصا یک سال قبل، به آنها کمک خواهد کرد تا به ایده ها و درک بهتری از اقداماتی که باید در سال آینده انجام شود، دست پیدا کنند. تحت این شرایط پس از پایان تعطیلات، از همان روز اول تیمی را در اختیار خواهید داشت که کاملا آماده شروع مجدد اقدامات خود هستند. در این راستا از آنها بخواهید که به دنبال راهکارهایی باشند که در سال آینده بتوانید عملکرد بهتری را داشته باشید. در این زمینه پیدا کردن مشکلات نیز یک راهکار خوب محسوب می شود. تقسیم وظایف نیز کمک خواهد کرد تا تعطیلات به کابوسی برای کارمندان تبدیل نشود. برای مثال اگر تیم فروش سه نفره است، تنها یک نفر را مسئول پیدا کردن مشکلات در یک سال قبل و یا مدت زمان بیشتر نمایید. با این اقدام امکان بررسی عمیق تر نیز مهیا خواهد بود. 

2-اقدامات خلاقانه برندهای دیگر را به اشتراک بگذارید 

حفظ ارتباط با تیم فروش یکی از اقدامات بسیار مهم محسوب می شود. در این راستا توصیه می شود که یک گروه در شبکه های ارتباطی نظیر واتس اپ ایجاد کنید. پس از آن لازم است تا فهرستی از اقدامات خلاقانه برندهای دیگر در سال های گذشته در زمینه فروش را به صورت مرتب به اشتراک بگذارید. در این راستا هر یک از افراد نیز می توانند در پیدا کردن این موارد به شما کمک نمایند. مشاهده چنین مواردی می تواند الهام بخش ایده های جدید باشد، با این حال در این زمینه به زمان نیز توجه داشته باشید. درواقع اگر هر روز تیم فروش را با چندین ویدئو مواجه سازید، بدون شک احتمال دیدن آنها به مراتب کمتر خواهد شد. درواقع شما هیچ گاه نباید فراموش کنید که تیم شما در حال گذراندن تعطیلات هستند. 

مطلب مرتبط: چگونه تیم فروش خود را تقویت کنیم

3-یک وبینار برگزار نمایید 

توصیه می شود که چند روز قبل از پایان تعطیلات، وبیناری را ایجاد نمایید. با این اقدام می توانید وضعیت تیم خود را بررسی کرده و تصمیم های جدید را برای سال نو، جمع بندی نمایید. درواقع وجود فرصتی که افراد بتوانند از دستاوردهای خود صحبت نمایند، درست به مانند کلاسی آموزشی برای سایرین خواهد بود. در این وبینار توصیه می شود که تیم خود را تشویق کرده و جوایزی را تعیین نمایید تا تیم تمایل کافی برای نمایش بهترین ورژن خود را داشته باشند. 

منبع : allbusiness
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qCinx484
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه