چطور در شبکه های اجتماعی فعالیت کنیم؟ - فرصت امروز

سه شنبه, 26 شهریور 1398 - 17:02

مدیران و کارآفرین ها چه مطالبی را نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند

در حال حاضر با توجه به مزیت های شبکه های اجتماعی، تقریبا تمامی مدیران حداقل در یکی از آنها حضور دارند، با این حال با توجه به جایگاه حساس آنها در شرکت، لازم است تا یکسری ملاحظات وجود داشته باشد تا فعالیت آنها، زمینه ساز مشکلی نباشد. بدون شک آگاهی در این زمینه بسیار مهم خواهد بود. درواقع هیچ مدیر و یا کارآفرینی را نمی توان پیدا کرد که در تلاش برای آسیب رساندن به شرکت خود باشد. درواقع دلیل اصلی بروز این امر، ناآگاهی و یا تصور غلط آنها بوده و لازم است تا سریعا اصلاح شوند. در همین راستا و در ادامه به بررسی 5 مورد منتخب، خواهیم پرداخت.

1-عقاید سیاسی و مذهبی

نکات حضور در شبکه های اجتماعی

شما تنها باید در رابطه با موضوعاتی اظهارنظر کنید که نسبت به آنها از سطح اطلاع کافی برخوردار هستید. برای مثال مدیر یک شرکت خودروسازی، ابدا نمی تواند در رابطه با صنعت تولید تلفن های همراه، نظری داشته باشد. در رابطه با مسائل سیاسی و مذهبی نیز این امر صادق است. درواقع شما تحت هیچ شرایطی نباید در این زمینه به تولید محتوا بپردازید. فراموش نکنید که حتی کمی ایراد در عقاید شما نیز می تواند با نارضایتی های بسیاری همراه باشد. همچنین این امر که یک مدیر، به مانند فردی عادی رفتار کند، بدون شک در تضاد با شخصیت لازم خواهد بود. درواقع شما نباید عقاید شخصی را به صورت کامل علنی کنید، با این حال از تبریک اعیاد و یا تسلیت گفتن، نباید غافل شد. بهتر است تا به جای تلاش برای تغییر عقاید افراد و یا بیان نظرات سیاسی و مذهبی خود، به موضوعاتی دیگر بپردازید که رضایت مخاطب را به همراه خواهد داشت. برای مثال می توان هزینه فرصت موجود را به اقدامات دیگری نظیر صحبت کردن در رابطه با وضعیت بازار و یا پاسخ دادن به سوالات مخاطبان، اختصاص دهید. به همین خاطر هرگز فراموش نکنید که صفحه شما به عنوان مدیر یک شرکت، ابدا به مانند سایرین نبوده و نباید آن را کاملا شخصی تصور کرده و هر مطلبی را ارسال کنید.

مطلب مرتبط: 8 مهارت مورد نیاز مدیران در شبکه های اجتماعی

2-فعالیت تک بعدی

اشتباه بزرگ بسیاری از مدیران این است که مطالب آنها تنها در یک زمینه است. برای مثال ممکن است تنها تصاویر خود را ارسال کنند، با این حال این حجم از تکراری بودن مطالب، بدون شک در درازمدت نارضایتی هایی را به همراه داشته و امکان رشد شما و دستیابی به برند شخصی قدرتمند را نابود خواهد ساخت. درواقع باید توجه داشته باشید که افراد شما را به عنوان مدیر یک شرکت یاد می کنند. به همین خاطر نباید بیش از حد به موضوعات شخصی بپردازید. درواقع این امر تنها در رابطه با تصاویر شخصی نبوده و به صورت کلی، نباید تک بعدی فعالیت کنید. برای مثال ارسال تصاویر محصولات، اگر به فعالیت عمده شما تبدیل شود، اگرچه اقدامی شخصی نیست، با این حال نتایجی به مانند حالت اول را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا از تکراری شدن خود جلوگیری کرده و تنوع بالایی را داشته باشید. درواقع شما باید به ترکیبی از مسائل شخصی، اظهارنظرها، مطالب آموزشی و مطالب مرتبط با برند خود دست پیدا کنید. در این رابطه نباید از اهمیت معجزه آسای آموزش غافل شد. درواقع افراد همواره تمایل دارند تا چیزهایی را از افراد موفق یاد بگیرند. به همین خاطر نباید آنها را ناامید سازید. با این حال ضروری است تا برنامه ریزی دقیقی را داشته باشید تا آموزش ها و مطالب ارسالی، ارزش کافی را برای مخاطب داشته باشند. برای این امر استفاده از یک ادمین و وقت گذاشتن برای تولید محتواهایی که جذابیت بصری کافی را نیز داشته باشند، بسیار مهم خواهد بود.

3-مطالب منفی

هیچ فردی تمایل ندارد تا مطالب منفی را به صورت مکرر یادآوری کند. اگرچه شکایت کردن و بیان موارد منفی از جمله عادت های افراد معمولی محسوب می شود، با این حال شما به عنوان مدیر و یک کارآفرین، لازم است تا خود را به عنوان فردی معرفی کنید که قادر است تا از هر مشکلی عبور کند. به همین خاطر همواره لازم است تا امید را به مخاطبان خود انتقال داده و به جای شکایت کردن، یک راهکار را برای رفع مشکلات موجود مطرح کنید. درواقع شکایت، اقدامی است که هر فردی قادر است تا آن را انجام دهد. با این حال هنر واقعی این است که بتوانید راهکاری را برای رفع آنها مطرح کنید. درواقع این امر درست انتظاری است که مخاطبان از شما خواهند داشت. به همین خاطر ضروری است تا از بیان هر موردی که بار معنایی منفی را به همراه دارد، اکیدا خودداری کنید، با این حال این امر به معنای عدم صداقت و یا فریب مخاطبان نبوده و به این امر اشاره دارد که برای هر اتفاق بد، باید راهکاری را داشته باشید و صرفا بیان مشکل، ابدا کافی نخواهد بود.

4-فعالیت بیش از حد

برای هر شبکه اجتماعی، یک نرخ منطقی برای ارسال محتوا وجود دارد. برای مثال در شبکه اجتماعی توییتر که حجم مطالب بسیار کوتاه است، بدون شک امکان ارسال مطالب بیشتر در مقایسه با شبکه دیگری به مانند اینستاگرام وجود دارد. در این رابطه لازم است تا میزان منطقی ای را برای خود پیدا کنید. این امر درست به نوع محتواهای ارسالی شما نیز بستگی خواهد داشت. برای مثال اگر مطلب موردنظر شما تنها یک اینفوگرافی کوچک است، بدون شک به وقفه کمتری نیاز خواهید داشت. با این حال اگر یک کلیپ طولانی را ارسال کرده اید، بدون شک چندین ساعت فاصله تا ارسال مطلب بعدی الزامی خواهد بود. درواقع در این رابطه تنها یکسری قوانین وجود داشته و نمی توان زمان دقیقی را برای آن مشخص کرد. درنهایت لازم است تا امکان ارسال نظر را باز بگذارید تا افراد عقیده و سوالات خود را مطرح کرده و شما به آنها پاسخ دهید. به طور کلی شما باید از فعالیت زیاد و یا کم در شبکه های اجتماعی خودداری کرده و ارسال مطالب پشت سر هم و زیاد را یک مزیت تلقی نکنید. درواقع ارسال مطالب شما باید تابع سیاست ها و دلایل درستی باشد.

مطلب مرتبط: 5 ویژگی کارآفرینان اجتماعی موفق

5-مطالب غیرمعتبر

شما باید به ویژگی هر شبکه اجتماعی توجه داشته باشید. برای مثال محوریت اصلی اینستاگرام بر پایه ارسال عکس بوده و توییتر برای متن های کوتاه طراحی شده است. بدون شک عدم توجه به این موارد، حتی بهترین محتواها را نیز بی ارزش خواهد ساخت. همچنین این امر که تنها مطالب معتبر و درست را منتشر کنید، از دیگر مواردی است که باید به شدت به آن توجه کنید. درواقع در شبکه های اجتماعی، به علت سرعت بسیار بالای انتشار اخبار، ممکن است خبر و یا مطلبی فراگیر شود که مطابق با واقعیت نیست. به همین خاطر ضروری است تا از اظهارنظرهای سریع خودداری کرده و به دنبال منابعی درست برای آنها باشید. بدون شک حتی یک اشتباه در شبکه های اجتماعی، تمامی تلاش های چندین ساله شما را نابود خواهد ساخت. در آخر فراموش نکنید که اگر زمان و یا تمایل کافی برای حضور در شبکه های اجتماعی را ندارید، بهتر است تا ابدا در این زمینه فعالیت نکنید. این امر اگرچه ضررهایی را به همراه خواهد داشت، با این حال میزان آنها به مراتب کمتر از دردسرهای فعالیت های غیرحرفه ای خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی