بهبود وضعیت تبلیغات مبتنی بر پیام های نمایشی با 5 راهکار ساده - فرصت امروز

سه شنبه, 09 مهر 1398 - 09:02

از اهمیت تبلیغ براساس پیام نمایشی چه می دانیم؟

پیام های نمایشی یکی از ابزارهای تاثیرگذار برای تبلیغات و بازاریابی محسوب می شود. ماهیت کوتاه و مختصر چنین پیام هایی کمتر از موارد دیگر مخاطب را اذیت خواهد کرد. به هر حال کاربران تنها با یک لمس صفحه امکان عبور از چنین تبلیغات کوچکی را خواهند داشت. به راستی چرا چنین پیام هایی برای کاربران گوشی های هوشمند نمایش داده می شود؟ بی تردید همه ما تجربه کار با اپ های رایگان را داشته ایم. منبع اصلی درآمدزایی این اپ ها همکاری تبلیغاتی با برندهای مختلف است. به این ترتیب در ازای ارائه رایگان اپ ما باید برخی از تبلیغات در قالب پیام های نمایشی را مشاهده کنیم. از نقطه نظر کاربران این امر معامله بسیار سودمندی محسوب می شود. به هر حال ما دیگر نیازمند پرداخت حق اشتراک برای بهره مندی از خدمات اپ ها نخواهیم بود.

بی تردید صرف نمایش پیام های نمایشی برای موفقیت در عرصه تبلیغات کافی نیست. در این راستا ما به تکنیک های کاربردی نیاز خواهیم داشت. در این مقاله هدف اصلی بررسی 5 راهکار تاثیرگذار برای افزایش تاثیرگذاری پیام های نمایشی است.

تبلیغات مبتنی بر پیام های نمایشی

1. اهمیت ارتباط محتوایی پیام ها با سلیقه مخاطب

در حوزه بازاریابی تولید محتوای مناسب با سلیقه مخاطب همیشه دارای اهمیت بالایی است. مشکل اصلی بسیاری از برندها ناتوانی در زمینه تشخیص درست سلیقه مخاطب شان است. گاهی اوقات نیز پیام مناسب به دست مخاطب درست نمی رسد. بی تردید مخاطب هدف ما دارای تنوع و گوناگونی بسیار زیادی در زمینه سلیقه شخصی است. این امر موجب ضرورت تمرکز بر روی شخصی سازی هرگونه از محتوا برای آنها می شود. به این ترتیب در عمل باید ابتدا به فکر تکثر موجود در دامنه مخاطب و سپس شخصی سازی محتوای اصلی برای هر کدام از آنها باشیم.

مطلب مرتبط: چگونه تبلیغات پیامکی مناسبی را داشته باشیم

استفاده از گوشی های همراه به عنوان پلتفرم هدف برای بازاریابی و تبلیغات دشواری های خاص خود را دارد. به همین خاطر اغلب برندها حتی شجاعت لازم برای ورود به این عرصه را نیز ندارند. از نظر من بررسی سلیقه مخاطب کار چندان دشواری نیست. این امر نیازمند همکاری نزدیک با اپ های طرف قراردادمان است. به این ترتیب ما اطلاعات مفیدی در مورد نحوه فعالیت مخاطب هدف مان به دست خواهیم آورد. این امر ساخت محتوای تبلیغاتی براساس پیام های نمایشی را ساده تر خواهد کرد.

2. اولویت خرید

با شناخت درست از مشتریان امکان فروش محصولات به آنها فراهم می شود. هیچ برندی بدون گردآوری و تحلیل داده ها پیرامون مشتریان امکان دستیابی به نرخ فروش بالا را نخواهد داشت. به همین خاطر اغلب برندهای بزرگ سرمایه گذاری هنگفتی در این زمینه می کنند. امروزه بیشتری داده های تحلیلی از دل ارزیابی تاریخچه رفتاری کاربران در شبکه های اجتماعی و اپ های مشهور به دست می آید.

باید به عنوان یک طراح تبلیغاتی همیشه احتمال واکنش متفاوت کاربران نسبت به محتوای تبلیغاتی مان را مدنظر داشته باشیم. قرار نیست کاربران نسبت به نحوه طراحی محتوای ما واکنش یکسانی داشته باشند. به همین خاطر مدنظر داشتن اولویت های خرید کاربران نقش مهمی در سرنوشت کمپین ما بازی خواهد کرد. این امر کاملا بدیهی است. افراد مختلف دارای ترجیحات متفاوتی هستند. اگر به عنوان یک برند این امر را به خوبی درک کنیم، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب افزایش خواهد یافت.

تبلیغات نمایشی ماهیت کوتاه و گذرایی دارد. به همین خاطر تمرکز بر روی پیام های بیش از حد طولانی ایده چندان جالبی نخواهد بود. در عوض ما باید اولویت خرید هر کاربر را در طراحی پیام اصلی مدنظر داشته باشیم. مشکل شمار بالایی از بازاریاب ها بی توجهی به اولویت دامنه مختلف مشتریان به هنگام طراحی کمپین است. به این ترتیب کمپین موردنظر فقط برای خودشان جذابیت خواهد داشت. توجه به این نکته کوچک تاثیر انکارناپذیری بر روی نتیجه فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی ما خواهد داشت.

3. هدایت مخاطب به سوی عمل خرید

تعامل با مخاطب در دنیای تبلیغات اهمیت بالایی دارد. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به این امر مهم توجه کافی را ندارند. در نتیجه کمپین های آنها تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب را ندارد. یکی از ویژگی های مهم تبلیغات نمایشی در گوشی های هوشمند ترغیب مخاطب به سوی مشاهده لینک جانبی است. به این ترتیب امکان توضیح بیشتر درباره محصول فراهم خواهد شد. بی تردید یک پیام نمایشی در صفحه گوشی های همراه جای زیادی به خود اختصاص نمی دهد. به همین خاطر جلب توجه مخاطب با استفاده از آن کار دشواری خواهد بود. توصیه من در اینجا انتخاب یک تیتر کوتاه و در عین حال جذاب است. به این ترتیب شانس ما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب افزایش چشمگیری خواهد یافت. امروزه بسیاری از برندها در زمینه تبلیغاتی مبتنی بر پیام های نمایشی با چالش استفاده از جملات طولانی مواجه هستند. وقتی ما جملات طولانی به کار ببریم، ناچار باید فونت کوچک تری را نیز استفاده کنیم. به این ترتیب مطالعه تیتر برای مخاطب دشوار خواهد شد. امروزه مخاطب هدف حوصله کافی برای مشاهده متن های بیش از اندازه ریز و طولانی را ندارد. به همین خاطر به سادگی قید تبلیغ ما را خواهد زد.

مطلب مرتبط: مدل های مختلف تبلیغاتی در دنیای امروز

در صورت استفاده از تیتر کوتاه و جذاب امکان هدایت مخاطب به سوی عمل خرید فراهم می شود. بسیاری از برندها در عمل نیازمند چنین ترغیبی هستند. نیاز به خرید اغلب اوقات به صورت طبیعی در مشتریان ظاهر نمی شود، بنابراین ما به عنوان یک برند باید نهایت تلاش مان برای ایجاد نیاز تازه در مشتریان را به کار ببندیم. یکی از بهترین پلتفرم ها برای تبلیغات نمایشی کومولوس نام دارد. این پلتفرم امکانات گسترده ای در اختیار برندها برای طراحی تبلیغ شان می دهد. به این ترتیب ما فرصت کافی برای طراحی متنی جذاب و همچنین تاثیرگذاری بر روی مخاطب را خواهیم داشت. امروزه مخاطب در صورت مشاهده متن جذاب انگیزه بیشتری برای خرید خواهد داشت، بنابراین ما باید نهایت تلاش مان برای جلب نظر مخاطب و تبدیل آن به مشتری برندمان را نشان دهیم.

4. همه معیارها ارزش برابر ندارند

بی تردید ارزیابی وضعیت کمپین ها اهمیت بسیار زیادی دارد. امکان تکرار موفقیت بدون ارزیابی وضعیت کمپین های قبلی و اصلاح وضعیت آنها وجود ندارد. به همین خاطر تمام برندها این مرحله را مدنظر قرار می دهند. نکته مهم در اینجا شیوه متفاوت هر برند برای ارزیابی وضعیت کمپینش است. متاسفانه بسیاری از برندها در این راستا شیوه های ساده و نامناسب را انتخاب می کنند. من با تجربه چند دهه فعالیت در حوزه تبلیغات به خوبی از ماهیت دشوار و پیچیده تاثیرگذاری بر روی مشتریان و فروش محصولات مختلف آگاهی دارم. به همین خاطر هیچ گاه استفاده برابر از معیارهای مختلف برای ارزیابی وضعیت کمپین را قبول نمی کنم.

ارزیابی وضعیت یک کمپین ارتباط مستقیم با دامنه اهداف آن دارد. به عنوان مثال، اگر وظیفه اصلی کمپین ما افزایش فروش باشد، باید از همین معیار برای ارزیابی موفقیتش استفاده کرد. کاربرد معیارهای جانبی در اینجا نباید جای معیار اصلی را بگیرد. در غیر این صورت برند ما با مشکلات عمده ای مواجه خواهد شد.

امروزه اهداف موردنظر برای کمپین های تبلیغاتی بیشتر از یک مورد است. به همین خاطر در نگاه نخست کار برندها برای ارزیابی نتایج دشوار خواهد بود. توصیه من در اینجا استفاده از مدل دو متغیره است. به این ترتیب دو متغیر A و B باید به صورت همزمان در فرآیند ارزیابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

5. ارزیابی، اصلاح و ارزیابی مجدد

ارزیابی کمپین ها فرآیند حساس و بسیار مهمی است. اغلب افراد انجام چنین کاری را دوست ندارند. به همین خاطر معمولا برای یافتن فرد مناسب در این زمینه دشواری های زیادی پیش روی برندهاست. از نظر من تبلیغات نمایشی در دستگاه های هوشمند باید به طور مداوم مورد ارزیابی و سپس اصلاح قرار گیرد. هدف از انجام این کار کاملا روشن است. ما با این کار کیفیت تبلیغ فعلی را سنجیده و در نمونه های بعدی عملکرد بهتری به نمایش خواهیم گذاشت. مخاطب نیز با مشاهده جدیت ما در این فرآیند انگیزه اش برای مطالعه بیشتر تبلیغات ما دوچندان خواهد شد.

مطلب مرتبط: 7 دلیل برای استفاده از تبلیغات پیامکی؟

نکته مهم در این بخش اهمیت اصلاح دوباره کمپین هاست. فرآیند اصلاح امری مقطعی نیست، بنابراین با هر بار ارزیابی وضعیت کمپین ها باید اصلاحات کاربردی بیشتری بر روی محتوای مان انجام دهیم. فقط در این صورت امکان تضمین کیفیت بالای تبلیغات برندمان فراهم خواهد شد.

بی تردید تبلیغات مبتنی بر پیام های نمایشی راه درازی در طول چند سال اخیر پیموده است. امروزه تقریبا تمام اپ های رایگان این امکان را در اختیار برندها قرار می دهند. به این ترتیب فرصت ارائه خدمات رایگان از سوی توسعه دهندگان اپ های موردنظر فراهم می شود. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله کمک شایانی به شما در زمینه بهبود وضعیت تبلیغات تان خواهد کرد. توصیه پایانی من توجه به نکات تازه در زمینه فناوری های دیجیتال و آخرین دستاوردهای آن است. به این ترتیب امکان بهره مندی از آخرین ابزارهای موجود برای افزایش تاثیرگذاری برندمان فراهم خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی