جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 5 اهمیت طرح های گرافیکی در استراتژی بازاریابی

بازاریابی دیجیتال با طرح های گرافیکی

3 سال پیش ( 1399/10/9 )

طرح های گرافیکی در زمینه ارتباطات دیجیتال دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. امروزه بازاریاب ها برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف به طور مداوم در تلاش برای طراحی جلوه های بصری چشم ‎نواز هستند. اغلب کاربران در شبکه های اجتماعی نسبت به محتوای بصری واکنش بسیار خوبی نشان می ‎دهند. همین امر انگیزه بازاریاب ها برای استفاده از جلوه های بصری و طرح های گرافیکی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است. 

بدون تردید طراحی برنامه و استراتژی بازاریابی در عرصه دیجیتال دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از برندها در تلاش برای تاثی گذاری بر روی مخاطب هدف نسبت به اهمیت طرح های گرافیکی تردید دارند. این امر اغلب به دلیل عدم مهارت کافی اعضای یک شرکت برای طراحی نمونه های گرافیکی صورت می‎ گیرد. همچنین هزینه این حوزه نیز برای برخی از کسب و کارها غیرضروری لحاظ می ‎شود. در ادامه به بررسی برخی از مزیت های طرح های گرافیکی در استراتژی بازاریابی دیجیتال برندها خواهیم پرداخت. 

بازاریابی دیجیتال با طرح های گرافیکی

1.    امکان نمایش کسب و کار به مشتریان

امروزه شمار بالایی از برندها در عرصه کسب و کار فعالیت دارند، اما اغلب ‎شان مورد شناخت دقیق مشتریان قرار نمی ‎گیرند. این امر یک مشکل جهانی در مورد فعالیت بازاریابی برندها محسوب می ‎شود. اگر مشتریان نسبت به فعالیت یک برند در بازار اطلاع دقیق نداشته باشند، علاقه ‎ای برای تعامل با آن نیز نشان نخواهند داد. برندها باید از تمام توان ‎شان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و معرفی کسب و کارشان استفاده نمایند. یکی از راهکارهای مناسب در این میان طراحی المان های گرافیکی برای ایجاد تمایز میان کسب و کارمان و رقباست. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما در عمل تاثیرگذاری بسیار مطلوبی بر روی وضعیت برندها در فضای آنلاین دارد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با تکنیک های تازه

هویت هر برند بستگی به کمپین های بازاریابی و نحوه رفتارش در محیط کسب و کار دارد. برخی از برندهه همیشه در حال امتحان شیوه های تازه برای بازاریابی و تبلیغات هستند. این امر موجب سردرگمی مخاطب هدف می‎شود. استفاده از المان های گرافیکی جذاب و تلاش برای تداوم در زمینه استفاده از آنها ایده بسیار مناسبی خواهد بود. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در عمل از چنین راهکارهایی استفاده می ‎کنند. 

2.    ارائه مفاهیم بصری

برخی از پیام های بازاریابی در قالب متن به سختی متنقل می ‎شود. همین امر موجب بروز چالش ‎های ارتباطی میان برندها و مشتریان می ‎شود. ایراد برخی از بازاریاب ها تلاش برای معرفی تمام بخش‎ های کسب و کار از طریق محتوای متنی است. گاهی اوقات یک تصویر یا طرح گرافیکی هزاران جمله را در خود جای می ‎دهد بنابراین برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب هدف باید نسبت به کاربست چنین شیوه هایی نیز توجه نمود. 

استفاده از انواع اینفوگرافی در زمینه بازاریابی دارای اهمیت است. برخی از برندها به طور مداوم در این زمینه عملکرد موفقی از خود نشان می‎ دهند. ریشه این امر به برداشت مناسب از سلیقه و انتظارات مشتریان برمی ‎گردد. درست به همین خاطر برندهای بزرگ همیشه رابطه مناسبی با مشتریان ‎شان دارند. اگر کسب و کار شما نیز در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و انتقال برخی از مفاهیم پیچیده به آنهاست، باید از چنین الگویی استفاده نماید. 

3.    بیان بهتر داستان برند

امروزه هر برندی دارای داستان منحصر به فرد خودش است. این امر به تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک شایانی می ‎کند. برخی از برندها برای بیان داستان‎‏ شان به طور مداوم از شیوه های سنتی استفاده می ‎کنند. اگرچه شیوه های سنتی داستان سرایی جذابیت بسیار زیادی دارد، اما به احتمال زیادی موردپسند مخاطب هدف قرار نخواهد گرفت. درست به همین خاطر برندها باید به دنبال استفاده از شیوه های مکمل در این مسیر باشند. چنین شیوه هایی شانس تاثیرگذاری کسب و کارها بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می ‎دهد. 

استفاده از المان های گرافیکی همیشه ایده جذابی محسوب می ‎شود بنابراین باید توانایی تولید طرح های گرافیکی از سوی برندمان را توسعه دهیم. این امر شاید در نگاه نخست چندان ساده نباشد، اما در عمل فرصت بهینه ‎ای پیش روی کسب و کار شما به منظور توسعه هرچه بهتر قرار خواهد داد. داستان ‎های جذاب همیشه نظر مخاطب هدف را جلب می‎ کند بنابراین برندها باید نسبت به استفاده از شیوه های داستان سرایی با استفاده از المان های بصری توجه ویژه ‎ای نشان دهند. کاربران در شبکه های اجتماعی توجه ویژه ‎ای به محتوای بصری دارند. این امر موجب افزایش بازدید محتوای بازاریابی یک برند از سوی مخاطب هدف خواهد شد بنابراین طراحی المان های گرافیکی برای بیان داستان باید در دستور کار هر برندی قرار گیرد. 

4.    افزایش اعتبار برند

استفاده از طرح های گرافیکی مناسب به مثابه گواهی بر اعتبار برندهاست. بسیاری از کسب و کارها به طور مداوم در زمینه استفاده از طرح های گرافیکی عملکرد ناامیدکننده‎ای از خود نشان می ‎دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی کسب و کارها قرار می‎ دهد. اگر یک برند نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکل مواجه است، باید به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در نحوه تولید محتوا باشد. 

اعتبار برندها همیشه نقش مستقیمی بر روی میزان استقبال مشتریان ایفا می‎ کند. این امر شاید در نگاه نخست چندان مهم نباشد، اما در عمل موفقیت مداوم برندهای بزرگ را ناشی می‎ شود. برندهایی نظیر نایک حتی در صورت تولید محتوایی با کیفیت پایین نیز از بازدید پرشمار مشتریان بهره خواهند برد. اگر یک برند در تلاش برای افزایش اعتبار کسب و کارش است، باید به طراحی المان های گرافیکی به مثابه یک آزمون مهم نگاه کند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. 

5.    افزایش میزان فروش برند

هر کسب و کاری در تلاش برای افزایش فروش و سود نهایی ‎اش است. این امر همیشه آسان نیست بنابراین برندها باید به دنبال راهکاری ساده و تاثیرگذاری بر روی جلب نظر مخاطب هدف باشند. بسیاری از برندها در عمل استراتژی ‎های مناسبی را برای افزایش فروش دنبال نمی‎ کنند. استفاده از المان های بصری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از تکنیک ‎های جذاب در زمینه بازاریابی تاثیرگذاری غیرمستقیم بر روی مشتریان است. این امر شامل معرفی محصولات به صورت غیرمستقیم به مشتریان و تلاش برای جلب نظرشان است. نکته جالب اینکه در چنین شیوه ای دیگر خبری از واکنش منفی مشتریان به محتوای تبلیغاتی نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: موفقیت در بازاریابی دیجیتال با توصیه های کاربردی

استفاده از طرح های گرافیکی برای بازاریابی در طول یک دهه اخیر به طور مداوم افزایش یافته است. این امر با توجه به توسعه ابزارهای در دسترس بازاریاب ها موجب ظهور انتظارات بالایی در میان مشتریان شده است، با این حساب اگر یک برند در زمینه بازاریابی از طرح های جذاب برای تعامل با مخاطب هدف استفاده نکند، در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی آنها را نخواهد یافت. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cOEDyZlQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه