پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مهارت های بازاریابی در سال 2020

3 سال پیش ( 1399/6/7 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : جولیا مک کوی  

بازاریابی یکی از بخش‎ های بسیار مهم برای هر برندی محسوب می ‎شود. تحت این شرایط ضروری است که بهترین افراد ممکن را برای این جایگاه انتخاب نمایید. با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‎ اید که معیارهای انتخاب یک بازاریاب حرفه ‎ای کدامند؟ بدون شک آگاهی در این زمینه برای افراد علاقه ‎مند به فعالیت در این حوزه نیز مهم بوده و باعث می ‎شود تا بهتر بتوانند مسیر تبدیل شدن به یک بازاریابی موفق را طی کنند. در این راستا به بررسی مهارت های مورد نیاز و ضروری در دو گروه (سخت و نرم) خواهیم پرداخت.

مهارت های سخت

مهارت بازاریابی سال 2020

این دسته از مهارت ها به مواردی اشاره دارد که به صورت مستقیم با فعالیت بازاریاب‎ ها ارتباط داشته و بدون آنها نمی‎ توانند حتی یک روز به کار خود ادامه دهند. برای مثال یک مترجم بدون آگاهی از اصول ترجمه و نحوه کار با ابزار مورد نیاز، بدون شک نمی‎ تواند به کار خود ادامه دهد. با این حال مهارت های نرم، بیشتر به خصوصیت ‎های اخلاقی اشاره دارد که به صورت غیرمستقیم در پیشرفت کار شما تاثیرگذار خواهد بود. الزامی ‎ترین مهارت های سخت به شرح زیر است:

مطلب مرتبط: 15 مهارت ضروری برای بازاریابی

1-آگاهی از اصول سئو

با توجه به این امر که امروزه بازاریابی اینترنتی در صدر تمامی روش ها قرار گرفته است، کاملا ضروری است که افراد از اصول سئو باخبر باشند. در این راستا توجه داشته باشید که این اصول مواردی ثابت نبوده و به صورت مداوم، تغییراتی را پیدا می ‎کنند. به همین خاطر ضروری است تا مطالعه مداومی را داشته باشید. خوشبختانه امروزه روش ‎های آموزشی بسیار متنوع شده و این امر باعث خواهد شد تا بتوانید در این زمینه در کوتاه ‎ترین زمان ممکن به سطح موردنیاز دست پیدا کنید. پس از طی کردن این مرحله، تمامی اقدامات شما با شانس بازدید به مراتب بهتری همراه خواهد بود.

2-آگاهی از انواع محتوا

یک بازاریاب باید آگاهی خوبی نسبت به انواع محتوا داشته باشد. برای مثال اینفوگرافی، یکی از مواردی است که احتمال دارد موردنیاز شرکت باشد بدون آگاهی در این زمینه شما نمی‎‎ توانید بهترین عملکرد را داشته باشید. در کنار این موضوع شما باید نسبت به روش ‎های بازاریابی و تبلیغات نیز آگاهی کافی را داشته و از جدیدترین ‎ها نیز غافل نشود. این امر باعث می ‎شود تا با ایجاد تنوع، شانس موفقیت شرکت بسیار زیاد باشد. با این حال این امر به معنای پایان کار نبوده و شما باید بتوانید آنها را رده‎ بندی نمایید. برای مثال اگرچه در حال حاضر گفته می ‎شود که محتواهای ویدئویی در صدر علایق افراد قرار دارد، با این حال این امر ممکن است در رابطه با جامعه هدف شما کاملا متفاوت باشد.

3-آگاهی از روش‏های ایجاد تعامل

هیچ اقدامی در زمینه بازاریابی بدون ایجاد تعامل کافی نخواهد بود. در این راستا لازم است که یک بازاریاب نسبت به روش‎ های مختلفی که باعث ایجاد تعامل بیشتر می ‎شود، آگاهی داشته باشد. با این حال هنر اصلی یک بازاریاب این است که بتواند از دل قوانین و روش های موجود، موارد جدید را عرضه نماید. در این رابطه توجه به اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها نیز یک اقدام کاملا درست خواهد بود.

4-آگاهی از روش‎ های تحلیلی

از دیگر اقدامات بسیار مهمی که هر بازاریاب باید بتواند انجام دهد این است که بتواند از دل داده ‎ها، آمارهای مختلفی را ایجاد نماید. این امر در زمینه برنامه ریزی و پیدا کردن مشکلات موجود، بسیار مهم خواهد بود. فراموش نکنید که یک بازاریاب، باید بتواند چشم ‎انداز و برنامه‎ هایی را مشخص نماید تا تمامی اقدامات در مسیر آن انجام شود. خوشبختانه به حدی در این زمینه تنوع نرم ‏افزاری وجود دارد که شما صرفا به یک مورد محدود نیستید.

5-آگاهی از نحوه کار با ابزارهای مختلف

برای سهولت در امر بازاریابی، همواره نرم ‎افزارها و ابزارهای مختلفی عرضه می ‎شود که یک بازاریاب باید توان استفاده از آنها را داشته باشد. در این راستا توصیه می ‎شود که به صورت مداوم زمانی را صرف یادگیری آنها نمایید. این امر باعث می ‎شود که اقدامات را بتوانید در مدت زمانی به مراتب کمتر و با سهولت بالاتری انجام دهید. با این اقدام فضا برای انجام موارد بیشتر، مهیا خواهد شد.

مهارت های نرم

همانطور که در بخش گذشته نیز عنوان شد، مهارت های نرم به ویژگی‎ های اخلاقی و رفتاری یک بازاریاب اشاره دارد که اگرچه تاثیر آن به اندازه موارد بالا نیست، با این حال عدم برخوردار بودن از آنها شانس رسیدن به سطوح بالا را از شما سلب خواهد کرد. به همین خاطر توصیه می ‎شود که به این بخش نیز توجه ویژه ‏ای را داشته باشید. مهمترین این موارد به شرح زیر است:

1-کنجکاوی

یک بازاریاب باید نسبت به موارد مختلف، کاملا کنجکاو باشد. این امر باعث خواهد شد که حتی ساده ترین داده ‎ها را نیز تحلیل کرده و همواره به دنبال درک عمیق باشد. در واقع بدون این قابلیت، شما نمی ‎توانید علاقه کافی را به کار خود داشته باشید. بدون شک علاقه شرط اصلی موفقیت در هر کاری خواهد بود. در این راستا با خود صادق باشید. درواقع اگر اطلاعات و جست وجو در زمینه ‎های مختلف و مرتبط با کار یک بازاریاب، شما را به وجد نمی ‎آورد. بهتر است که به دنبال شغلی دیگر برای خود باشید.

2-تسلط بر احساسات

تسلط بر احساسات به این معنا نیست که بتوانید در شرایط مختلف خود را کنترل نمایید. درواقع مقصود اصلی این است که شما باید بتوانید به خوبی از احساسات مختلف برای ترغیب افراد استفاده نمایید. در این رابطه ممکن است برخی از افراد با احساس ترحم و یا شادمانی، در این مسیر قرار گیرند. این امر هنر شما خواهد بود که در چه موقعیت ‎هایی، چه رفتارهایی را از خود بروز دهید. درواقع اگر یک بازاریاب قدرت اقناع نداشته باشد، بدون شک در کار خود با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.

3-انعطاف ‎پذیری

ویژگی مهم دیگر بازاریاب ‎ها این است که باید بتوانند نسبت به شرایط مختلف، کاملا انعطاف ‎پذیر باشند. درواقع این امر طبیعی است که بسیاری از موارد مطابق پیش بینی ‎های شما نباشد. این امر می ‎تواند شما را از نظر روحی کاملا نابود نماید. به همین خاطر شما باید قدرت اعمال تغییرات لازم در کسری از ثانیه را داشته باشید. این امر باعث خواهد شد که یک اقدام در ظاهر شکست خورده، سریعا به پل پیروزی شما تبدیل شود. در نهایت افراد انعطاف پذیر، خلاقیت بالاتری را نیز دارند که در کار بازاریابی کاملا موثر خواهد بود.

مطلب مرتبط: بازاریابی موفق با 11 مهارت ضروری

4-اعتماد به حس غریزه

درواقع یک بازاریاب صرفا نباید به قوه تفکر خود اعتماد نماید. در این راستا در بسیاری از شرایط لازم است تا صرفا براساس غریزه اقدام نمود. به همین خاطر نیز همواره اعلام می‎ شود که بازاریاب ‏های موفق، از دو منبع تصمیم گیری خود به خوبی استفاده می کنند. در کنار این موضوع بسیار مهم است که کاملا انتقادپذیر باشید و از سایرین مشورت ‎های لازم را دریافت نمایید.

منبع : searchenginejournal
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zbRmxZQO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه