سه شنبه, ۱ خرداد(۳) ۱۴۰۳ / Tue, 21 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

 Oreal هم پس از انقلاب دیجیتال متحول شد. با متحول شدن دنیای دیجیتال و تکنولوژی، روش های بازاریابی و جذب مشتری بسیاری از شرکت ها و نام های تجاری بزرگ دنیا نیز تغییر کرد. مدیران بازاریابی برند هایی که تأثیر این انقلاب بزرگ را درک  کرده  بودند، از آن به طرز هوشمندانه ای و به نفع شرکت استفاده کردند. Oreal، نخستین و بزرگ ترین تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیاست و یکی از نام های تجاری موفق در استفاده از بازاریابی دیجیتال است.

این نام تجاری که در بیش از 130 کشور فعالیت می کند، امروزه سومین تبلیغ کننده جهانی به شمار می رود. Oreal با تخصیص 15.7درصد از بودجه خود به تبلیغات و بازاریابی دیجیتال در سال 2014 (925 میلیون دلار) یکی از برند های پیشرو در این زمینه است. این شرکت طی پنج سال گذشته 700 کارشناس و متخصص بازاریابی دیجیتال را به کار گرفته است.

«لوبامیرا روشه»، از سال 2014 مدیر بازاریابی و عضو کمیته اجرایی Oreal است. او با کار در شرکت  مشاوره  فناوری اطلاعات فرانسوی، مایکروسافت و شرکت بازاریابی دیجیتال Valtech تجربه زیادی در زمینه بازاریابی دیجیتال دارد. تیم حرفه ای او که به عنوان یک کاتالیزور در بخش بازاریابی شرکت فعالیت می کنند، متشکل از حدود 40 نفر است.

برداشت لوبامیرا روشه از دگرگونی و تحول در دنیای دیجیتال

او در رابطه با تحول در دنیای دیجیتال و تأثیر آن روی روش های بازاریابی و جذب مشتری می گوید: «اهمیت نقش یک مدیر ارشد بازاریاب با گسترش دنیای تکنولوژی افزایش می یابد. عملکرد او به عنوان یک مدیر بازاریاب موفق، بستگی به میزان دسترسی او به امکانات مختلف برای فعالیت در این حوزه دارد.

آنچه برای ما مهم  است اینکه درک و پیش بینی درستی از تأثیر فناوری دیجیتال بر مدل های کسب و کار داشته باشیم. برای ما در شرکت Oreal، سه اصل وجود دارد. ما روی توزیع، ارزیابی روابط با مشتریان و ارزیابی تأثیر گسترش راه های تماس با مشتری تمرکز می کنیم.»

محصولات و خدمات

او می گوید که فناوری دیجیتال در Oreal به ما این امکان را می دهد که گرایشات و تمایلات جدید مشتریان را به سرعت شناسایی کنیم و در راستای رفع نیاز مشتری محصولات و خدمات خود را ارائه دهیم.

حضور دائم و مؤثر در شبکه های اجتماعی مانند وبلاگ ها، یوتیوب، اینستاگرام، فیس بوک و توییتر برای تعامل با مشتریان، روی نحوه توزیع و نوع محصولات و خدمات تأثیر می گذارد. به عنوان مثال یکی از رژ لب های جدید Oreal به محض انتشار در فیس بوک 52هزارلایک و حدود 2000 کامنت دریافت کرد. به عقیده این مدیر بازاریابی دیجیتال، یکی از راه های به رخ کشیدن قدرت رسانه های دیجیتال در راه اندازی یک برند جدید یا محصولی جدید، این است که 4درصد فروش این محصول را به صورت آنلاین به خود اختصاص دهد.

فروش محصولات این شرکت از طریق راه های توزیع در شبکه های اجتماعی در بازار های نوظهوری مثل چین، برزیل، هند، اندونزی، ترکیه، روسیه و دوبی، با افزایش 41.5 درصدی به 820میلیون یورو در سال 2014 رسید. در ترکیه نیز گروه بازاریابی لوبامیرا، به تازگی کار خود را با همکاری رسانه های محلی و مراکز فروش آنلاین آغاز کرده است.

تجارت الکترونیک، استراتژی Oreal

او درباره استفاده Oreal از فناوری دیجیتال در فروش خود می گوید: «ما نگاهی چند قطبی به این قضیه داریم. هدف این رویکرد توسعه ارتباط همه بازیگران در اکوسیستم بازاریابی دیجیتال است. این بازیگران شامل تیم توزیع، دانشگاه ها  (منچستر، استنفورد، برکلی) برای پژوهش و تحقیق و شبکه های اجتماعی هستند.

ایجاد ارتباط و تعامل میان مشتری و شرکت، رویکرد Oreal برای استفاده از فضای مجازی، اینترنت و تکنولوژی به نفع هم مشتری و هم شرکت است.» او اضافه می کند که با وجود همه موفقیت هایی که Oreal در زمینه بازاریابی دیجیتال کسب کرده  است، قصد ندارد بودجه قابل توجهی را به این موضوع اختصاص دهد. بنابراین، دسترسی امکانات تیم بازاریابی دیجیتال کمتر می شود. با این حال، شرکت همچنان رویکرد رابطه تنگاتنگ میان مشتری و بخش تحقیق و پژوهش، توزیع را حفظ خواهد کرد.

در حال حاضر، Oreal بیش از 500هزار دنبال کننده در شبکه اجتماعی لینکدین دارد و هر روز بر این تعداد افزوده می شود. طرفداران و مشتریان این نام تجاری، Oreal را در زمینه تولید محصولات جدید براساس نیاز های خود راهنمایی می کنند. برقراری تعاملات میان مشتری و متخصصان از جمله متخصصان پوست و زیبایی از جمله فعالیت های تیم حرفه ای لوبامیراست. یکی دیگر از ابتکارات لوبامیرا در زمینه تجارت الکترونیک، ارائه آینه مجازی برای کاربران اپل روی صفحه آی پد بود.

تهیه محتوای شبکه اجتماعی اینستاگرام هم توسط یک تیم متخصص و معرفی محصولات جدید این نام تجاری نیز یکی دیگر از موفقیت های Oreal در تجارت الکترونیک است.

منبع : journal du net
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/m1ANGWcK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه