شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اصول مشتری مداری در سال 2020

3 سال پیش ( 1399/12/20 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : انجمن کارآفرینان جوان  

بدون شک با توجه به این امر که در سال جاری، وارد یک دهه جدید شده ایم، تغییرات مهمی در تمامی حوزه ها صورت خواهد گرفت. درواقع تمامی تلاش ها به سمتی است که تا 10 سال آینده، شاهد پیشرفت های چشمگیری باشیم. تحت این شرایط آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که در زمینه مشتری مداری چه اقداماتی باید اولویت قرار گیرد؟ بدون شک این امر یک موضوع حیاتی برای بقای برند شما خواهد بود. علت این امر به این خاطر است که در جهان حال حاضر، تفاوت کیفیت برندها به حداقل رسیده و این امر باعث می شود تا شیوه مشتری مداری، به معیار اصلی تبدیل شود. در این راستا به بررسی اقداماتی خواهیم پرداخت که از امروز باید مورد توجه جدی شما قرار گیرد. در غیر این صورت طی چند سال آینده، با ریزش شدید مشتریان خود مواجه خواهید شد.

اصول مشتری مداری سال 2020

1-AR و VR را مورد استفاده قرار دهید

ترند اصلی در زمینه بازاریابی استفاده از دو تکنولوژی جذاب فوق است. در این رابطه افراد می توانند بدون نیاز به حضور در دفاتر فروش و نمایندگی ها، تجربه کار با محصول و مشاهده آن را داشته باشند. برای مثال ممکن است افراد خواهان خرید یک کتونی باشند. تحت این شرایط به نظر می رسد که حضور در فروشگاه، تنها گزینه خواهد بود. با این حال با استفاده از این دو تکنولوژی افراد می توانند تمامی محصولات را بر روی پاهای خود مشاهده کرده و حتی سایز اصلی را انتخاب نمایند. تحت این شرایط رسیدن به اطمینان برای خرید، به پروسه ای به مراتب کوتاه تر تبدیل خواهد شد.

مطلب مرتبط: 50 توصیه برتر برای ارتقای مشتری مداری

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تجربه کرونا ثابت کرده است در جهان آینده، افراد برای اقداماتی نظیر خرید، دیگر از خانه های خود خارج نخواهند شد. درواقع ویروس کرونا، آخرین بیماری همه گیر نخواهد بود و پیش بینی ها حاکی از آن است که طی سال های آینده شاهد تعداد بیشتری از آنها باشیم. به همین خاطر در راستای حفظ برند خود، ضروری است تا خرید اینترنتی را تا حد امکان و به صورت مداوم ساده تر نماییم. خوشبختانه این دو تکنولوژی چندان هزینه بر نبوده و تعداد افراد و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، در حال افزایشی چشمگیر است. درواقع شما می توانید با کنار گذاشتن برخی از روش های تبلیغاتی که دیگر نتیجه و تاثیر سابق را ندارند، بودجه به اجرا درآوردن این طرح را به دست آورید. با این حال بهتر است که قبل از هر اقدامی، چندین نمونه انجام شده را مشاهده کنید تا به درک بهتری از این دو حوزه، دست پیدا کنید. این امر خود می تواند به ایده گرفتن شما منجر شود.

2-برنامه هایی برای ایجاد وفاداری مشتری داشته باشید

ابدا نباید مشتری را پس از خرید رها کرد. در این راستا لازم است تا چندین برنامه متنوع داشته باشید تا وفاداری لازم ایجاد شود. درواقع تنها یک خرید مدنظر نبوده و موفقیت واقعی زمانی رخ خواهد داد که به تنها برند مشتری تبدیل شوید. در این راستا بهترین اقدام این است که برای خریدهای بعدی، کدهای تخفیف و یا برای مشتریان باسابقه، طرح های جذاب را مدنظر قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا افراد تمایل زیادی را به حفظ رابطه اقتصادی با شما داشته باشند. با این حال اگر صرفا به دنبال یک رابطه اقتصادی باشید، بدون شک با بدترین شرایط مواجه خواهید شد. تحت این شرایط توصیه ما این است که با ایجاد گروه های مختلف، نوعی ارتباط دوستانه را ایجاد کنید. برای مثال می توانید آنها را به سهامداران شرکت خود تبدیل کنید. تحت این شرایط موفقیت برند، برای آنها نیز کاملا مهم خواهد شد.

3-طراحی سایت خود را به روز نمایید

با نگاهی به سایت های حال حاضر، متوجه این امر خواهید شد که ظاهر کلی آنها طی 10 سال گذشته، تغییر خاصی را نداشته است. به همین خاطر یک تغییر جدید، به علت قانون تاثیر اولیه بدون شک نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. در این راستا شما باید در تلاش برای چشم نوازتر کردن سایت خود با اضافه کردن مواردی نظیر انیمیشن باشید، با این حال فراموش نکنید که این اقدامات نباید باعث کاهش سرعت سایت شما شود. همچنین لازم است تا سایت را براساس خواست مشتری، شخصی سازی نمایید. برای مثال اگر بیش از نیمی از خریدهای یک مشتری به حوزه ای خاص اختصاص دارد، سایت شما باید به نحوی تغییر کند که این دسته از محصولات، در صفحه اصلی قرار گیرند. این طرح اگرچه در ظاهر سخت است. با این حال با استفاده از هوش مصنوعی، کاملا امکان پذیر خواهد بود.

4-تنها به اینترنت محدود نباشید

یکی از انتقادهای جدی ای که به برندهای حال حاضر وارد است این است که خود را بیش از حد به فضای اینترنت محدود کرده اند. این امر در حالی است که بسیاری از اقدامات خلاقانه وجود دارد که به بستری خارج از این محیط نیاز خواهد داشت. همچنین فراموش نکنید که هیچ چیز نمی تواند جایگزین ارتباط مستقیم باشد. برای مثال شما می توانید به جای استفاده از مدل های گوناگون که هزینه بالایی را نیز درخواست خواهند کرد، از مشتریان خود برای تهیه تصاویر محصولات استفاده کنید. برای مثال اگر در زمینه پوشاک فعالیت دارید، می توانید آنها را به مدل های خود تبدیل نمایید. بدون شک در اختیار داشتن چند عکس حرفه ای و قرار دادن آنها در سایت و صفحات خود در شبکه های اجتماعی، برای هر مشتری ای جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. درواقع خلق لحظات تکرارنشدنی و بی سابقه، بالاترین حد تاثیر را به همراه خواهد داشت.

5-سرعت اقدامات خود را افزایش دهید

سرعت بالا در هر زمینه ای بسیار مهم است. درواقع معیار انتخاب بسیاری از افراد تنها در این عامل خلاصه می شود. برای مثال اولویت اصلی افراد در انتخاب گوشی برتر سال، سرعت آنها است که در حوزه های دیگر نظیر خودرو و... نیز صادق است. بدون شک سرعت بالاتر در ارائه خدمات، جذابیت بسیار بالایی را به همراه دارد. تحت این شرایط توصیه می شود که به دنبال راهکارهایی باشید که مخاطب را در مدت زمانی کوتاه تر به خواسته خود برساند. در این راستا افزایش سرعت تحویل کالا نیز بسیار مهم خواهد بود.

مطلب مرتبط: مشتری مداری با چاشنی سخاوت

6-تنوع داشته باشید

در آخر توصیه ما به شما این است که در اقدامات خود تنوع بالایی را داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا شانس تاثیرگذاری بر روی افراد بیشتری را داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنوع مشتری بسیار زیاد بوده و عملا نمی توان دو نفر را پیدا کرد که کاملا شبیه به یکدیگر باشند. به همین خاطر ضروری است تا به دنبال افزایش تنوع اقدامات حال حاضر خود باشید. همچنین فراموش نکنید که همواره فضا برای اقدامات جدید فراهم بوده و حتی نباید خود را به شش مورد فوق نیز محدود نمایید.

منبع : smallbiztrends
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IgaTcSnA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه