تکنیک های مدیریت سئو برای فروش بیشتر - فرصت امروز

دوشنبه, 04 شهریور 1398 - 16:27

بررسی 3 راهکار ساده برای مدیریت بهتر سئو سایت برندها

براساس مطالعات موسسه PR Newswire، 90درصد از تجربیات آنلاین کاربران در اینترنت از طریق موتورهای جست وجو صورت می گیرد. بر این اساس مدیریت مناسب سئو مطالب نقش سازنده ای در موفقیت آنلاین برندها ایفا می کند. در این مقاله هدف اصلی بررسی شیوه های مدیریت بهینه سئو با استفاده از نکات توصیه ای موسسه PR Newswire و Design Rush است.

براساس پژوهش موسسه بازاریابی Design Rush مدیریت مناسب سئو مطالب نقش انکارناپذیری در زمینه جلب نظر مشتریان و فروش بیشتر دارد. این موسسه در بررسی های خود به سه استراتژی برتر در زمینه بهبود وضعیت سئو سایت ها پرداخته است. در ادامه هر کدام از این موارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تکنیک مدیریت سئو

1. نگارش محتوا با توجه به تجربه موبایلی کاربران

امروزه 2.7 میلیارد کاربر گوشی هوشمند در سراسر دنیا وجود دارد. به این ترتیب هر فرآیند مدیریت سئو باید با توجه ویژه به تجربه وب گردی کاربران گوشی های هوشمند شروع شود. نخستین گام در این میان اطمینان از سازگاری سایت مان با پلتفرم مرورگرهای گوشی های همراه است. در صورت بی توجهی به این نکته سایت ما به شیوه ای نامناسب برای کاربران به نمایش درخواهد آمد. بدون تردید هیچ کاربری علاقه ای به مشاهده مطالب با سیستم نمایش نامطلوب ندارد. به همین دلیل در اغلب موارد کاربران در مواجهه با سایت ناهماهنگ با گوشی های همراه قید مشاهده مطالب را می زنند. در مرحله نگارش محتوا برای سایت مان باید به تجربه کاربران گوشی های هوشمند توجه ویژه ای داشت. این امر فقط مربوط به سازگاری قالب و جلوه های نمایشی سایت نیست. به نکات ذیل توجه کنید:

مطلب مرتبط: راهکارهای مدیریت سئو برای کسب و کارهای کوچک

• نگارش تیترهای اصلی مطالب به صورت کوتاه موجب نمایش بهتر آن در صفحه گوشی های همراه می شود.

• نگارش محتوا باید به صورت پاسخگویی به پرسش ها و نیازهای کاربران صورت گیرد. به این ترتیب مخاطب با مطالعه مطلب ما نکات آموزنده و کاربردی را یاد می گیرد.

سرمایه گذاری بر روی یافتن کلیدواژه های مناسب در مقیاس محلی و جهانی برای موفقیت هرچه بیشتر مطلب مان ضرورت دارد. در غیر این صورت کاربران امکان مشاهده مطلب ما در جست وجوهای خود را نخواهند داشت.

با توجه به آنچه گفته شد، شمار بسیار زیادی از مخاطب های برند ما با استفاده از گوشی های همراه اقدام به گشت و گذار در اینترنت می کنند. در نتیجه طراحی مطلب با توجه به تجربه آنها امکان موفقیت بیشتر در زمینه جلب توجه آنها را به همراه خواهد داشت.

2. استفاده هوشمندانه از تیترها و نکات برجسته

ساختار متن در زمینه مدیریت سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. درست به همین خاطر تیترها و نکات برجسته مقالات نقش مهمی در این زمینه بازی می کند. به طور معمول هر پست در اینترنت دارای سه تیتر اصلی است. این تیترها باید با استفاده از کلمات کلیدی در زمینه تخصصی موردنظرمان انتخاب شوند. الگوریتم گوگل با تحلیل تیترهای اصلی مقالات اقدام به طبقه بندی آنها می کند. به این ترتیب استفاده از کلمات کلیدی در تیترهای مقاله ضامن موفقیت ما در زمینه جلب نظر مخاطب خواهد بود. در اغلب موارد اکتفای صرف به استفاده از کلیدواژه مناسب در تیتر اصلی کافی نخواهد بود. تیترهای جانبی مطالب نیز از نظر موتورهای جست وجو اهمیت بالایی دارد. به این ترتیب اقدام هوشمندانه در این زمینه ضروری محسوب می شود.

تیتر اصلی هر مطلب بیانگر ماهیت مقاله موردنظر است. به این ترتیب در انتخاب آن علاوه بر رعایت اختصار باید بیان دقیق کلیت مقاله نیز مدنظر قرار گیرد. ترکیب این فرآیند با جذابیت تیتر کار بسیار دشواری خواهد بود، با این حال موفقیت مقاله مان بستگی به همین نکته دارد. توصیه من در اینجا اختصاص زمان مناسب برای این فرآیند است. به این ترتیب مقاله ما از نمای مناسبی برخوردار خواهد شد. تجربه مشترک همه ما مطالعه تیترهای اصلی مقالات پیش از شروع به مطالعه کل متن است. به این ترتیب انتخاب دقیق تیترها نقش مهمی در زمینه بهبود وضعیت سئو مطالب و بالطبع سایت مان خواهد داشت.

تیتر دوم هر مقاله معمولا به عنوان توضیح جانبی تیتر نخست مورد استفاده قرار می گیرد. امکان استفاده از کلمات بیشتر در این بخش فرصت بهتری در اختیار برندها به منظور بیان کلیت مقالات می دهد. با این حال نباید بیش از اندازه تیتر دوم را طولانی طراحی کرد. استفاده از سایر کلمات کلیدی در این بخش ضرورت دارد. متاسفانه برخی از برندها در نگارش مطلب شان بخش مشخصی برای تیتر دوم طراحی نمی کنند. این امر موجب سردرگمی مخاطب خواهد شد. به هر حال بدون توضیحات جانبی و مناسب امکان تصمیم گیری در مورد یک مقاله بسیار دشوار خواهد شد.

مفهوم تیتر سوم در بیشتر مواقع مربوط به تیترهای جانبی مورد استفاده برای بخش بندی بهینه مطالب مقاله است. به این ترتیب مخاطب با یک مطلب طولانی و بدون بخش بندی مواجه نمی شود. بدون تردید مطالعه یک متن بدون بخش بندی مناسب حوصله هر مخاطبی را سر خواهد برد. به همین دلیل همیشه باید بخش بندی مناسب مطالب را مدنظر داشت. استفاده از کلیدواژه های مناسب در تیترهای جانبی مقاله اهمیت بالایی دارد. این امر نه تنها از نظر موتورهای جست وجوگر، بلکه از نظر کاربران نیز مهم است. در بسیاری از مواقع افراد با مطالعه تیترهای جانبی موفق به تصمیم گیری در مورد ارزش مقاله برای مطالعه بیشتر می شوند. در صورت نبود تیتر جانبی در مقالات به احتمال زیاد مخاطب قید مطالعه آن را خواهد زد.

3. بهینه سازی دوباره مطالب قدیمی برای ارتقای رتبه سایت

براساس مطالعه موسسه PR Newswire استفاده از مطالب قدیمی سایت همراه با تصاویر تازه و افزودن برخی نکات جدید نقش مهمی در ارتقای رتبه سایت ها دارد. بدون تردید تلاش برای نگارش یک مقاله تازه دشواری های بسیار زیادی دارد. در این میان اگر مقالات قدیمی را با افزودن اطلاعات تازه و تصاویر مناسب بازآفرینی کنیم، به طور محسوسی از رقبا جلو خواهیم افتاد. بررسی ها حاکی از افزایش 111 درصدی ترافیک طبیعی سایت ها در پی استفاده از این تکنیک است.

مطلب مرتبط: تکنیک های مدیریت سئو برای فروشگاه های آنلاین

گابریل شائولیان، موسس و مدیر ارشد موسسه Design Rush در این زمینه اظهار نظر جالبی دارد: «وقتی مطالب قدیمی را بازآفرینی می کنیم، از نقطه نظر مدیریت سئو این امر به معنای تولید محتوای تازه است.» دلیل این امر را باید در علت قدیمی شدن مقالات جست وجو کرد. در اغلب موارد مقالات فقط به خاطر استفاده از داده های قدیمی و عدم به روز رسانی با اطلاعات تازه از رده خارج می شوند. به این ترتیب با افزودن اطلاعات کاربردی به مطالب قدیمی سایت مان امکان استفاده دوباره از آنها وجود خواهد داشت. توصیه گابریل در این میان ارزیابی وضعیت مقالات قدیمی و اقدام برای به روز رسانی مقالات محبوب در میان کاربران است. بدون تردید هر مقاله ای ارزش بازآفرینی را ندارد. بنابراین باید در این زمینه هوشمندانه عمل کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی