جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه های اجتماعی امروزه به مهمترین بستر فعالیت برندها تبدیل شده است. درواقع امروزه هیچ روش بازاریابی توان رقابت با آنها را ندارد. در این راستا آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده ‎اید که چگونه می ‎توان از این طریق، وفاداری مشتریان را نیز افزایش داد. اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، با این حال این خواسته مهم، به سادگی توسط چند اقدام کوچک در شبکه های اجتماعی، امکان‎پذیر خواهد بود که در ادامه چند مورد از آنها را بررسی خواهیم کرد.

راهکارهای ارتقای وفاداری مشتری شبکه های اجتماعی

1-از معجزه صدای خود غافل نشوید

کریستین کیمبرلی مدیر شرکت Marquet Media

یکی از اقدامات اشتباه برندها در استفاده تجاری از شبکه های اجتماعی این است که از نمایش خود، غافل می ‎شوند. در این راستا تنها ارسال تصاویر کافی نبوده و افراد باید شنونده صدای شما نیز باشند. در این راستا توصیه می‎ شود که ویدئو و یا ویس خود را ارسال نمایید. این امر باعث خواهد شد تا امکان ایجاد ارتباط دوستانه، مهیاتر باشد. در این راستا لحن و شیوه بیان نیز بسیار مهم بوده و در صورت نیاز، بهتر است که در دوره‎ های فن بیان شرکت نمایید. درواقع در راستای ایجاد وفاداری، بهبود ارتباط نقشی اساسی را خواهد داشت. بدون شک شبکه های اجتماعی، قدرت اتصال شما را به میلیون‏ ها نفر، به وجود می ‎آورد که این قدرت در هیچ رسانه و فضای دیگری پیدا نمی‎ شود.

مطلب مرتبط:  جلب وفاداری مشتریان با راهکارهایی موثر

2-یک تیم تخصصی ایجاد نمایید

توماس گریفین مسئول بخش بازاریابی شرکت OptinMonster

مدیریت درست و ایجاد ارتباط با هزاران نفر، بدون شک نیاز به یک تیم تخصصی خواهد داشت. در این راستا توصیه می‎ شود که شما به عنوان مدیر شرکت، تنها به عنوان ناظر کلی و تعیین‏ کننده وظایف عمل کرده و سایر اقدامات را به تیمی حرفه ‎ای واگذار نمایید. بدون شک این افراد می ‎توانند بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند. در این راستا نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به اهمیت بسیار بالای شبکه های اجتماعی، ابدا نباید از ایجاد بودجه برای آن واهمه داشته باشید.

3-به دنبال تعامل بیشتر باشید

جان هال مدیر بخش طراحی و توسعه شرکت Calendar

یکی از سوالات اصلی افراد این است که تا چه حد با مخاطب باید در شبکه های اجتماعی تعامل داشت؟ در این رابطه بهترین پاسخ این است که تا سطحی که می‎ توانید، ضروری است تا در این رابطه قدرتمند اقدام نمایید. درواقع محدود کردن خود، زمینه شکست را به همراه خواهد داشت. در این راستا شما باید روش ‎های متنوعی نیز داشته باشید تا امکان جذب حداکثری و جلب رضایت افراد مختلف، وجود داشته باشد. ساده ‎ترین اقدامی که شما باید انجام دهید این است که سرعت پاسخ‎ دهی بالایی را داشته باشید. این امر بدون شک نیاز به چندین ادمین خواهد داشت، با این حال شما هیچ ‎گاه نباید منتظر واکنش مخاطب خود بمانید.

4-از قابلیت استوری بیشترین استفاده را داشته باشید

فیراس کیتانه مدیر فروش برند Zoma Mattress

امروزه قابلیت استوری در اکثر شبکه های اجتماعی مطرح جهان وجود دارد. این بخش به علت سهولت بالاتری که برای بازدیدکنندگان به همراه دارد، معمولا بیشتر و سریع ‎تر از پست ‎های اصلی دیده می‎ شوند. راحتی کار باعث می‎ شود که حتی مشاهده 10 مورد از آنها در طول یک روز نیز با احساس بدی همراه نباشد. این امر در حالی است که حتی 4 پست در روز، زیاد خواهد بود. به همین خاطر نیز شما باید تمرکز اصلی خود را بر روی این بخش قرار دهید. بدون شک فعالیت بیشتر در استوری، زمینه تعامل بالاتر را نیز مهیا خواهد کرد، با این حال برای این امر که نتایج اقدام خود را افزایش دهید، توصیه می ‎شود که حتما از بخش ‎هایی نظیر نظرسنجی که ابزار لازم آن در خود بخش استوری قرار دارد، استفاده نمایید.

5-محتوای خود را ارزشمند نمایید

جردن ادلسون عضو هیأت مدیره شرکت Mobile LLC

در هر زمینه ‎ای می ‎توان انواع محتواها را ایجاد کرد، با این حال آیا تمامی آنها نیاز اصلی مخاطبان محسوب می ‎شود؟ درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از صفحات موجود این است که خود را درگیر مواردی می‎ کنند که در اولویت حال حاضر قرار نداشته و این امر باعث می ‎شود تا نتیجه لازم را به دست نیاورند. در کنار این موضوع نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید قبل از انتخاب بهترین محتواها، بهترین شبکه ها را برای فعالیت خود انتخاب نمایید. درواقع واقعیت این است که شما فرصت کافی برای توجه به تمامی گزینه ‎ها را نداشته و لازم است که حداکثر 3 مورد را انتخاب کنید. در غیر این صورت در هیچ یک از آنها نمی ‎توانید فعالیت درست و عمیقی را داشته باشید.

مطلب مرتبط: وفاداری مشتری و اشکال مختلف آن

6-مسئولیت‎ پذیری بالایی را داشته باشید

نیکول مونز بازاریاب

در کنار تمامی توصیه ‎ها اگر بخواهیم شاه کلید اصلی موفقیت را نام ببریم، ایجاد حس مسئولیت ‎پذیری بالا نسبت به مخاطب بهترین گزینه ممکن خواهد بود. در این راستا شما باید مخاطب را در اولویت اصلی قرار دهید. تحت این شرایط هیچ گاه ارزش کار خود را برای منافع کوتاه ‎مدت اقتصادی، نابود نخواهید کرد. درواقع مخاطب با توجه به این امر که گزینه ‎های متعددی برای انتخاب و دنبال کردن محتواهای آنها دارد، شما باید فراتر از انتظارات باشید. همچنین صرفا خود را به شبکه های اجتماعی محدود نکرده و آنها را پلی برای ارتباط بهتر بدانید.

7-نظرات مثبت را در معرض نمایش قرار دهید

ماریو پشیو مدیرعامل شرکت DevriX

اگرچه همواره توصیه می ‎شود که تمامی نظرات را در معرض دید افراد قرار دهید، با این حال تا چه اندازه نسبت به واقعی بودن تمامی آنها اطمینان دارید. درواقع ممکن است برندهای رقیب، از این طریق اقدامات سودجویانه خود را انجام دهند و در تلاش برای نابودی اعتبار برند شما باشند. تحت این شرایط ضروری است تا به دنبال ایجاد وجهه ‎ای خوب از برند خود باشید. با این حال برای این امر که مخاطب به درک واقعی ‎تر دست پیدا کند، بهتر است که خودتان، بزرگ ‎ترین منتقد باشید و در نقد و بررسی محصول، به عیب ‎های موجود نیز بپردازید. درواقع صداقت در تجارت، رمز اصلی نفوذ بر قلب مشتری خواهد بود.

8-مخاطب را صرفا بازدیدکننده تصور نکنید

سالامون تیموتی مدیرعامل شرکت OneIMS

یکی از اشتباهات بزرگ این است که برندها مشتری را درگیر اقدامات خود نمی ‎کنند. در این راستا شما باید با ایجاد مسابقات و چالش ‎های متعدد، به دنبال ایجاد ارتباط در سطوح بالاتر باشید. همچنین در شبکه های اجتماعی به جای تبلیغ خود، لازم است تا به دنبال رفع مشکلات و افزایش سطح اطلاعات مخاطبان خود باشید.

9-امکان ارتباط مخاطبان با یکدیگر را نیز مهیا سازید

بلیر ویلیامز مدیر بخش بازاریابی شرکت MemberPress

با توجه به این امر که در تمامی شبکه های اجتماعی امکان ایجاد گروه وجود دارد، توصیه می ‎شود که برای مشتریان خود، چنین گروه‎ هایی را ایجاد کنید. این امر باعث خواهد شد تا آنها بتوانند سوالات موردنیاز را از یکدیگر پرسیده و در مدت زمانی به مراتب کمتر، به اعتماد لازم برای خرید از شما برسند. این موضوع باعث خواهد شد تا به علت تعامل مداوم افراد، برند شما همواره در ذهن آنها باقی بماند.

مطلب مرتبط: وفاداری مشتری با 20 نکته طلایی

10-آموزش ‎دهنده باشید

کیزلی دیموند اینفلوئنسر

هیچ چیز به اندازه محتواهای آموزشی، مورد توجه افراد قرار نخواهد گرفت. در این راستا توصیه می ‎شود که در حوزه خودتان، آموزش ‎های حرفه ‎ای و مبتنی بر فیلم داشته باشید. این امر کمک خواهد کرد تا در بهترین سطح ممکن قرار گیرید. نکته ‎ای که در این بخش باید به آن توجه ویژه ‎ای داشته باشید این است که باید اکثر آموزش ‎های شما رایگان باشد تا نتیجه لازم را به دست آورید. در این راستا حتی می ‎توان دوره‎ های آموزش را نیز تعیین کرد.

منبع : allbusiness
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yKhxauzP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه