چهارشنبه, 17 ارديبهشت 1399 - 16:48

بدون شک شما نیز با انواع مقالات حفظ سلامت در محیط های کاری مواجه شده اید، با این حال آیا تنها به این سطح باید قانع بود؟ درواقع بسیاری از کارمندان از سطح سلامت خوبی برخوردار نبوده و این امر حتی قبل از حضور در شرکت نیز وجود داشته است. اگرچه این امر طبیعی است که شما شرایط و زمان کافی برای رفتن به باشگاه را نداشته باشید، با این حال همچنان راهکارهایی وجود دارد که با رعایت آنها، محیط کاری به مکانی برای ارتقای سلامت نیز تبدیل خواهد شد. به همین خاطر همواره نباید تصور کنید که شما تنها قادر خواهید بود تا وضعیت فعلی خود را حفظ کرده و یا در بهترین حالت، از تاثیرات منفی و سرعت آسیب ها بکاهید. در این راستا به بررسی چهار مورد فوق‎العاده کاربردی و در عین حال ساده، خواهیم پرداخت.

1-وضعیت تغذیه خود را متحول کنید

چالش بهبود سلامت محیط کار

انرژی انسان از آن چیزی که مصرف می کند، تامین خواهد شد. تحت این شرایط بسیار مهم است که آنها مغذی باشند. این امر در حالی است که بسیاری از کارمندان خود را درگیر قهوه و انواع بیسکوییت ها کرده اند که سلامت شما را در درازمدت نابود خواهد کرد. این امر در حالی است که مواد غذایی سالم، حتی در عملکرد شما نیز تاثیر گذاشته و باعث می شود تا کمتر به انواع بیماری ها دچار شوید. در این رابطه بهتر است به جای استفاده از کیف های رایج کارمندی که فضای کمی را دارند، از یک کوله حرفه ای استفاده کرده و انواع موادغذایی را با خود به محل کار بیاورید. در این رابطه حتی می توان با سایر همکاران نیز هماهنگی های لازم را انجام دهید تا محیط شرکت، به مکانی سالم تر تبدیل شود. برای مثال می توانید به صورت کامل با قهوه خداحافظی کرده و دمنوش های گیاهی را جایگزین آن کنید. درواقع تغییر در تغذیه، نخستین گام شما محسوب می شود.

مطلب مرتبط: حفظ سلامتی در محل کار با 5 اقدام ساده

همچنین ضروری است که ناهار خانگی را به عادت رفتاری خود تبدیل کنید. در این رابطه می توان از آشپزخانه شرکت، برای پخت استفاده کرد. همچنین یک بطری بزرگ را برای آب همراه خود داشته باشید. درواقع مصرف به اندازه آن، امری کاملا ضروری است. این اقدامات، تمامی کارهایی است که شما برای بهبود وضعیت تغذیه خود باید انجام دهید.

2-از ورزش غافل نشوید

آیا تصور می کنید که در شرکت امکان ورزش کردن وجود ندارد؟ اگرچه این موضوع تا حدودی درست است، با این حال همچنان اقداماتی وجود دارد که شما می توانید آنها را انجام داده و وضعیت سلامت خود را بهبود بخشید. برای مثال انجام تمرین های کششی، یکی از بهترین این موارد محسوب می شود. برای این موضوع می توانید انواع تمرین ها را از طریق جست و جو در اینترنت پیدا کرده و آنها را مورد استفاده قرار دهید. همچنین استفاده از پله و پیاده‎روی در هنگام استراحت از دیگر اقدامات محسوب می شود. انواع وسایل ورزشی کوچک نیز وجود دارد که شما می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید.

برای مثال نوع جدیدی از دمبل ها وجود دارد که به صورت برچسبی بوده و درون آن با خاک پرشده است و شما می توانید از آن برای تقویت عضلات دست و پاهای خود با تمرینات بسیار ساده، استفاده کنید. همچنین استفاده از میزهای تردمیلی و مراجعه به دفتر همکاران به جای اقداماتی نظیر تماس تلفنی، می تواند به افزایش تحرک روزانه شما کمک کند. در این رابطه بهتر است از اپلیکیشن های مرتبط استفاده کنید تا میزان تحرک روزانه شما اندازه‎گیری شود. از این ابزار حتی برای ایجاد یک استاندارد مشخص و بهبود همیشگی نیز می توان استفاده کرد. همچنین وسایلی وجود دارد که استفاده از آنها باعث کاهش استرس در افراد می شود که می توانید آنها را مورد توجه قرار داده و با خود به دفتر کار بیاورید.

3-به بیرون نگاهی بیندازید

این امر که از پنجره شرکت برای چند دقیقه به بیرون نگاهی بیندازید، به نظر روان‎شناس ها تاثیر بسیار خوبی را در سلامت روح افراد خواهد داشت. فراموش نکنید که ذهن و جسم بر روی یکدیگر تاثیر مستقیم دارد. همچنین ارتقای سطح سلامت، تنها به بهبود وضعیت بدنی شما منحصر نبوده و باید به وضعیت روحی خود نیز توجه کافی داشته باشید. در این رابطه گوش دادن به موسیقی نیز یک توصیه بسیار مهم محسوب می شود. همچنین بهبود روابط با کارمندان نیز در این رابطه کاملا تاثیرگذار خواهد بود.

مطلب مرتبط: چند گام برای بهبود سلامت روان در هنگامه کرونا

4-چرتی کوتاه داشته باشید

در زندگی حال حاضر، این امر که یک برنامه خواب مشخص را داشته باشید بسیار سخت خواهد بود، با این حال حتی با در اختیار داشتن یک برنامه خواب منظم، ممکن است شما همچنان به خواب و استراحت نیاز داشته باشید. به همین خاطر توصیه می شود که یک خواب 15 دقیقه ای در دفتر کار خود را تجربه کنید. پس از این اقدام، شاهد افزایش چشمگیر سطح انرژی خود خواهید بود. تحقیقات علمی نیز بیانگر آن است که یک چرت کوتاه، در بهبود سلامت افراد تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین نباید از چندین بار تنفس عمیق نیز غافل شوید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید