پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

 بحران امروز توجه همه مدیران کسب و کارها و رهبران و موسسان را به خود جلب کرده است، اما در مرحله بعدی این بحران به دلیل قرنطینه مردم در سراسر جهان و دورکاری کارکنان با یک بحران روحی و روانی رو به رو خواهیم شد. یک مطالعه جهانی نشان می دهد از زمان همه‎گیری کرونا، 75 درصد مردم از نظر اجتماعی احساس انزوا می کنند، 67 درصد گفته اند که سطح استرس آنها بالاست، 57 درصد اضطراب زیادی را تجربه می کنند و 53درصد هم گفته اند از نظر احساسی و روحی خسته شده اند. این مطالعه با نظرسنجی از بیش از 2 هزار و 700 نیروی کار در سراسر جهان که در 10 صنعت کار می‎کنند، در دوره زمانی ماه مارس تا آوریل 2020 انجام شده است.

ما به عنوان انسان‎ها می‎توانیم خودمان را با تغییرات سازگار کنیم، اما رابطه ما با ابهام و عدم اطمینان خوب نیست. این در حالی است که جهان به دلیل همه‎گیری کرونا نسبت به آینده خود بیش از همیشه نامطمئن است. این مسئله نگرانی‎هایی را از نظر بهداشت روان ایجاد کرده است. در «هاروارد بیزینس ریویو» به پنج گامی پرداخته ایم که مدیران کسب وکارها می‎توانند با برداشتن آن به سلامت روان کارکنان خود کمک کنند:

بهبود سلامت روان کرونا

احوال‎پرسی

40درصد از افراد در مطالعه هاروارد بیزینس ریویو گفته اند که شرکت‎های‎شان از زمان همه‎گیری کرونا حتی از آنها درباره اینکه در این اوضاع چه می کنند، هیچ سوالی نپرسیده اند. در نتیجه بهداشت روانی این افراد بیش از دیگران در معرض خطر است. چطور می‎توان از مردم انتظار کمک داشت درحالی که از آنها درباره وضع و حال خودشان سوالی پرسیده نشده است بنابراین گام اول این است که خیلی ساده بپرسید: «حال شما چطور است؟»

مطلب مرتبط: کرونا چه درسی را به همگان آموخت

شاید تلاش برای احترام به حریم خصوصی مانع مدیران شده تا این سوال را زودتر از کارکنان خود بپرسند، اما از هر پنج نفر سه نفر اعلام کرده اند که اگر مدیران از سلامت روان آنها بپرسند احساس بهتری پیدا می کنند.40درصد هم گفته اند که می خواهند مدیران‏شان در این باره با آنها صحبت کنند بنابراین هرچه زودتر با کارکنان خودتان یک مکالمه صمیمانه را آغاز کنید. براساس مطالعات، 40درصد از کارکنان نیز علاقه ای به احوال‏پرسی شما ندارند و در رابطه با آنها مشکلی نیست.

گوش شنوا بودن

با کارکنانی که تمایل به صحبت با شما دارند، به گوش شنوا تبدیل شوید. لزومی ندارد همه مسائل را یکباره حل کنید. در عوض فقط گوش دهید و از اینکه خودتان هم دردِ دل را بگویید، نترسید. شما هم ممکن است دچار کاهش سلامت روان شوید و هرچه زودتر دو طرف مشکلات همدیگر را درک کنند، بهتر می‏توانند از یکدیگر حمایت کنند. هر کس به دلیل موقعیت خود مشکلاتی دارد اما ما باید یاد بگیریم که از یکدیگر حمایت کنیم.

ثبات‏ قدم

صحبت در مورد سلامت روان تنها گفت وگویی نیست که باید آن را انجام دهید. یکی از راه‏های کمک به مردم در شرایطی مثل امروز که فضای نامطمئنی برقرار است، ثبات نظر داشتن است. از زمان همه‏گیری بیماری به بعد، 90درصد از مردم اعلام کرده‏اند که علاقه دارند دست کم هفته‏ای یک بار با شرکت خود ارتباط برقرار کنند. 29درصد هم ارتباط روزانه را انتخاب کرده‏اند. آنها حتی یک تماس تلفنی را موثر می‏دانند، تماسی که مدیر شخصا آن را برقرار کند. کارمندانی که می‏گویند مدیران‏شان در این طور ارتباط‏ها خوب نیستند، بیشتر در معرض خطر مشکلات سلامت روان قرار دارند. ارتباط منظم و مداوم از سوی مدیران برای ایجاد حمایت از کارکنان ضروری است.

حفظ ارتباط

مسئله فقط کمک به مدیران برای محافظت از گروه نیست، بلکه باید از خود مدیران هم محافظت کرد. برای رسیدن به این دو هدف، حفظ ارتباط با کارکنان ضروری است اما چطور؟ برای انجام بهتر کارها، شرکت‏ها باید وضعیت کارکنان را به طور منظم بررسی کنند. با درک فرآیندها و روندها و احساسات کارکنان خود می‎توانید بهتر به مسائل واکنش نشان دهید. بخشی از کارکنان از دریافت تماس‎های غیررسمی استقبال می‎کنند. واقعیت این است که قرنطینه باعث شده مردم فرصت مکالمه درباره مسائل پیش پا افتاده و شنیدن بداهه‎های یکدیگر را که به آنها انرژی می‎داد، از دست بدهند. شبیه‎سازی آن محیط ممکن نیست، اما راه حل‎هایی برای بهتر شدن حال افراد وجود دارد. پایان دادن به یک هفته کاری با یک ناهار مجازی و ایجاد لحظاتی که افراد بتوانند فقط در آن درباره ماجراهای‎شان حرف بزنند، یکی از این کارهاست.

مطلب مرتبط: درس های تازه از بحران کرونا

در دسترس قرار دادن منابع برای همه

مطمئن شوید که امکانات شرکت برای حفظ سلامت روان کارکنان و بهبود زیست آنان در این شرایط در اختیار همه قرار دارد. به طور تقریبی نیمی از کارکنان در مطالعه هاروارد بیزینس ریویو اعلام کرده‎اند که سهمی در این منابع ندارند. بعضی از افراد می‎خواهند که از این منابع بهره‎مند شوند، اما بخشی دیگر تنها از دانستن اینکه منابع در اختیار آنان هست، احساس بهتری پیدا می‎کنند.

بحران سلامت روان ناشی از همه‎گیری بیماری کرونا جدی است و برای مدت‎ها با ماست. پس با صداقت، صراحت و مهربانی با یکدیگر برخورد کنیم. رهبران بهتر، کارکنان و شرکت‎های بهتری پس از بحران کرونا ایجاد می‎کنند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/g1rvfChb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه