اهمیت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی - فرصت امروز

چهارشنبه, 08 آبان 1398 - 11:12

آیا تاکنون نسبت به مهم ترین روش بازاریابی فکر کرده اید؟ بدون شک در این زمینه، نظرات افراد با یکدیگر تفاوت هایی را خواهد داشت، با این حال در حال حاضر شبکه های اجتماعی را باید مهم-ترین مسئله در رابطه با بازاریابی دانست. درواقع با همه گیر شدن اینترنت و امکانات مختلفی که در آن وجود دارد، دیگر تاکید بیش از حد بر روی روش های سنتی، شما را به بالاترین نتایج ممکن خواهد رساند، با این حال هنوز هم بسیاری از افراد، نسبت به دلایل اهمیت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی آشنا نبوده و همین امر باعث می شود تا فعالیت چندانی در این زمینه نداشته باشند. به همین خاطر در ادامه به بررسی 9 دلیل منتخب خواهیم پرداخت.

1-بیش از 3 میلیارد کاربر فعال در شبکه های اجتماعی وجود دارد

اهمیت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

بدون شک در هر مکانی که تعداد افراد زیادی وجود داشته باشد، می توان اقداماتی را در زمینه بازاریابی انجام داد، با این حال شما در بهترین حالت نیز به وسیله روش های سنتی، تنها قادر به تحت تاثیر قرار دادن افراد محدود و محلی خواهید بود. توجه داشته باشید که رسانه-هایی نظیر تلویزیون، بیش از حد گران قیمت بوده و همگان امکان استفاده از آن را نخواهند داشت، با این حال حضور در تمامی شبکه های اجتماعی، کاملا رایگان بوده و این امر بستری عادلانه را برای همگان به وجود آورده است. تحت این شرایط تنها کافی است تا بهترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی را با توجه به نیاز خود، پیدا کنید.

مطلب مرتبط: ضرورت و اهمیت بازاریابی و فروش

2-به ازای هر 15 ثانیه، یک کاربر جدید اضافه می شود

یکی از مزیت های شبکه های اجتماعی در مقایسه با سایر رقبای خود این است که به تعداد کاربران آن در مدت زمانی بسیار کم، اضافه می شود. این امر در حالی است که حتی در زمینه تلویزیون نیز این مزیت وجود ندارد. درواقع این امر که بدانید در فضایی قصد فعالیت دارید که رشد آن تضمین شده است، بدون شک ریسک کار شما کاهشی چشمگیر را پیدا خواهد کرد. همچنین فراموش نکنید که افراد در طول روز به صورت میانگین ساعت های مختلفی را به گشت‎زنی در صفحات خود می-پردازند. این امر در حالی است که تعداد مخاطبان تلویزیون خصوصا پس از ظهور شبکه های تلویزیونی اینترنتی به مانند نت‎فلیکس، با رشدی منفی مواجه است.

3-امکان دسترسی به تمامی مخاطبان

در شبکه های اجتماعی هر فرد دارای یک حساب کاربری است. تحت این شرایط شما قادر به ارتباط برقرار کردن با تمامی آنها خواهید بود. این امر یک مزیت رویایی برای بازاریابی محسوب می شود. این امر در حالی است که شما در تمامی روش-های دیگر، تنها به بخشی از مخاطبان خود دسترسی پیدا خواهید کرد. در نهایت این امر باعث می شود تا احتمال تبدیل مخاطب به مشتری، افزایش پیدا کند. درواقع ممکن است تبلیغات و یا محتواهای تولید شما توسط شما، تنها یک تمایل اولیه را در مخاطبان ایجاد کند. تحت این شرایط شما می-توانید با در اختیار داشتن امکان دسترسی به تمامی مخاطبان، به سادگی اقدام به پوشش ضعف های موجود کنید.

4-امکان به اشتراک گذاشته شدن

تاکنون مشاهده نشده است که فردی اقدام به ضبط و ارسال یک تبلیغ برای دوستان خود کند. همچنین هیچ تبلیغی بر روی بیلبورد، روزنامه ها و مجلات نیز به اشتراک گذاشته نمی شود. این امر احتمال دیده شدن را به شدت کاهش خواهد داد. با این حال در شبکه های اجتماعی، امکان این امر به صورت بسیار ساده وجود داشته و این امر باعث می-شود تا در کمترین زمان ممکن، بتوانید به رشدی سریع دست پیدا کنید. درواقع اگر اقدامات شما جذابیت کافی را داشته باشد، یک مخاطب، چندین دنبال‎کننده دیگر را برای شما به وجود خواهد آورد.

5-امکان ایجاد ارتباط دوطرفه

در تمامی تبلیغات و اقدامات بازاریابی، تنها یک ارتباط یک طرفه وجود داشته و افراد، مخاطبان شما محسوب می شوند. این امر در حالی است که شما در شبکه های اجتماعی می توانید ارتباط به مراتب صمیمی تری با مخاطبان خود برقرار کرده و آنها را به دوستان خود تبدیل کنید. برای مثال یک برند می تواند با ایجاد انواع چالش ها، افراد زیادی را به تعامل با خود تشویق کند. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا افراد، دلیلی برای دنبال کردن شما داشته و حتی به صورت ناخودآگاه، اقدام به تبلیغ برای شما کنند. در نهایت این ویژگی باعث خواهد شد تا بسیاری از افراد و برندها، به چندین سال فعالیت برای کسب شهرت و اعتبار نیاز نداشته باشند و از همان ابتدای شروع فعالیت، سودآوری فوق‎العاده ای را تجربه کنند.

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

6-اعتمادسازی

در روش های رایج بازاریابی، برندها تنها اقدام به تبلیغ خود می کنند. بدون شک در جهان امروز، تبلیغات دیگر جذابیت سابق را نداشته و بسیاری از افراد بر روی آن برچسب دروغی بودن را می-زنند. این امر در حالی است که در شبکه های اجتماعی، به علت رایگان بودن آنها و امکانات متعدد، برندها اقدامات متنوعی را انجام می دهند که تبلیغات تنها یکی از بخش های آن محسوب می-شود. برای مثال یک برند در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به تولید محتوا از طریق روش‎هایی نظیر آموزش، نقد و بررسی و ترجمه برترین مطالب خارجی در رابطه با حوزه کاری خود می‎کند. همچنین آنها از قابلیت استوری و لایو، می توانند به سادگی مراحل تهیه محصول، محیط شرکت، رضایت مشتری و کارمندان را به نمایش درآورند. بدون شک این امر تمام آن چیزی خواهد بود که افراد برای اطمینان لازم به برند شما برای انجام خرید خود، نیاز خواهند داشت.

7-کسب اطلاعات بیشتر

شما در شبکه های اجتماعی، به سادگی می توانید بسیاری از آمارها را به دست آورید. برای مثال میانگین سنی، جنسی و محل سکونت کاربران از جمله ساده ترین آنها محسوب می شود. این امر به شما کمک خواهد کرد تا در اقدامات خود امکان برنامه‎ریزی بیشتری را داشته باشید. همچنین این امر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با تحلیل میزان استقبال و بازخوردها از هر یک از اقدامات خود، نسبت به موفقیت‎آمیز بودن و یا وجود ضعف ها، آگاه شوید.

8-امکان رقابت با برندهای بزرگ

بدون شک برندهای بزرگ، اقدامات متعدد و پرهزینه ای را برای تبلیغات خود انجام می‎دهند که سایرین به علت محدودیت شدید بودجه، از انجام آنها ناتوان خواهند بود. با این حال در شبکه های اجتماعی، خلاقیت و استراتژی درست حرف اول را خواهد زد. به همین خاطر همواره شاهد افراد و برندهایی هستید که بدون سرمایه، موفق شده اند تا به طرفدارانی به مراتب بیشتر از برندهای مطرح دست پیدا کنند. همچنین فراموش نکنید که امروزه بسیاری از افراد و برندها، از طریق همین شبکه های اجتماعی، موفق شده اند تا به شهرت دست پیدا کنند. به همین خاطر شبکه های اجتماعی، امکان استفاده همگامی را به وجود آورده است.

مطلب مرتبط: برترین توصیه های بازاریابی شبکه های اجتماعی

9-میزان ماندگاری فوق‎العاده بالا

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که مشاهده یک چیز، میزان ماندگاری به مراتب بالاتری در مقایسه با شنیدن به همراه دارد. این امر ممکن است شما را به این نتیجه برساند که تلویزیون نیز دارای تاثیری برابر با شبکه های اجتماعی است. این امر در حالی است که افراد به صورت معمول در برابر تبلیغات تلویزیونی واکنش خوبی را از خود نشان نمی دهند. علت این امر نیز به این خاطر است که در تلویزیون، نوعی اجبار در زمینه مشاهده تبلیغات وجود دارد. این امر در حالی است که در شبکه های اجتماعی، همه چیز کاملا به خواسته افراد بستگی خواهد داشت. درواقع آنها تصمیم‏گیرنده آن خواهند بود که چه چیزی را مشاهده کنند. این امر باعث خواهد شد تا موارد مورد مشاهده آنها، کاملا تاثیرگذار واقع شود.

در نهایت توجه داشته باشید که در حال حاضر، شبکه های اجتماعی در صدر تفریحات قرار داشته و هر فرد در طول روز بارها با آن مواجه خواهد شد. این امر در حالی است که تلویزیون؛ مجلات، روزنامه ها و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی ممکن است تا چندین روز مورد مشاهده قرار گرفته نشود. همچنین امکان فعالیت بدون مرز و محدودیت، از دیگر مواردی است که باعث می شود تا در بازار حال حاضر و آینده، تنها افراد و برندهایی توان بقا را داشته باشند که از این امکان فوق‏العاده، نهایت استفاده را ببرند. به همین خاطر تحت هر شرایطی ضروری است تا استفاده از شبکه های اجتماعی را اولویت اول خود در زمینه بازاریابی قرار دهید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی