یکشنبه, 20 بهمن 1398 - 16:29

برندها برای همکاری با اینفلوئنسرها چقدر هزینه می کنند؟

امروزه بازاریابی از طریق همکاری با اینفلوئنسرها اهمیت بسیار زیادی برای اغلب برندها دارد. آنها گاهی اوقات در رقابت برای جلب نظر اینفلوئنسرها با یکدیگر درگیری نیز پیدا می کنند. با این حساب الگوی بازاریابی تاثیرگذار باید مزیت های بسیار زیادی داشته باشد. یکی از نکات جذاب برای هر مخاطبی میزان هزینه برندها برای همکاری با افراد تاثیرگذار است. به راستی چه مقدار از درآمد و بودجه برندها صرف همکاری با اینفلوئنسرها می شود؟

زمانی که برندها در تلاش برای استفاده از سلبریتی ها در تبلیغات شان بودند، همین بحث درباره میزان دستمزد آنها شکل گرفت بنابراین کنجکاوی مخاطب هدف درباره میزان هزینه برندها برای همکاری با اینفلوئنسرها امر تازه ای نیست. موسسه تلنت ایکس به طور انحصاری مدیریت برنامه های 32 اینفلوئنسر را برعهده دارد. مدیران این موسسه در مصاحبه با بیزینس اینسایدر هزینه هر بازدید ویدئوهای تبلیغاتی در صفحات افراد تاثیرگذار در تیک تاک را بین 0.01 تا 0.02 دلار اعلام کرده اند. به این ترتیب بسیاری از پرسش های کاربران درباره میزان درآمد اینفلوئنسرها و مقدار هزینه برندها روشن شده است.

معمای دستمزد اینفلوئنسرها

نکته مهم درخصوص درآمد اینفلوئنسرها تفاوت میان پلتفرم های اجتماعی مختلف است. به عنوان مثال، در یوتیوب اینفلوئنسرها در ازای هر بازدید کاربران از محتوای تبلیغاتی برندها در صفحه خود 0.03 تا 0.08 دلار دریافت می کنند. این امر به دلیل دامنه گسترده تر کاربران در یوتیوب در مقایسه با تیک تاک است. بدون تردید تیک تاک به عنوان یک پلتفرم اجتماعی تازه کار دامنه وسیعی از کاربران را در اختیار ندارد. به همین خاطر هزینه تبلیغات در این پلتفرم برای کاربران به مراتب کمتر از سایر نمونه هاست.

مطلب مرتبط: چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است

براساس اعلام نظر رسمی مدیران ارشد تیک تاک هدف اصلی آنها در زمینه توسعه شبکه اجتماعی شان افزایش فرصت های تازه و خلاقانه برای کاربران است. در این میان حضور افراد تاثیرگذار نیز مدنظر مدیران این پلتفرم قرار دارد. هدف اصلی آنها ایجاد بستری مناسب برای حضور دامنه وسیعی از کاربران و همچنین افراد تاثیرگذار به منظور جلب توجه بیشتر در مقیاس جهانی است. مزیت اصلی تیک تاک در این میان امکان جلب نظر مخاطب هدف به شیوه ای متفاوت از سایر پلتفرم های اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیس بوک است.

الگوهای دیگر پرداخت هزینه

مدل پرداخت هزینه تبلیغات براساس میزان بازدید کاربران از محتوای تبلیغاتی میان بسیاری از برندها و اینفلوئنسرها رایج است. این امر دامنه اطمینان بیشتری برای برندها در زمینه دستیابی به توجه مخاطب هدف به بار می آورد، با این حال الگوهای پرداخت هزینه دیگری نیز در دنیای تبلیغات وجود دارد. به عنوان مثال، گاهی اوقات برندها بدون توجه به میزان بازدید احتمالی کاربران مبلغ مشخصی را به عنوان هزینه همکاری به اینفلوئنسرها پیشنهاد می کنند. اگرچه این امر به اندازه پرداخت هزینه براساس میزان بازدید عمومیت ندارد، اما برخی از اینفلوئنسرها و برندها فقط براساس این الگو فعالیت می کنند.

برخی دیگر از برندها براساس نتیجه نهایی همکاری با اینفلوئنسرها اقدام به پرداخت هزینه می کنند. این امر حاشیه امنیت بیشتری برای برندها ایجاد می کند. البته اینفلوئنسرهای بزرگ از همکاری در قالب این الگو ترسی ندارند. نکته مهم در تمام الگوهای پرداخت هزینه توانایی دستیابی به مبلغی مناسب از سوی دو طرف است. در غیر این صورت فرآیند همکاری میان آنها بسیار دشوار خواهد شد. برخی از شیوه های جانبی برای پرداخت هزینه به اینفلوئنسرها نیز در مواردی نظیر تبلیغ یک اپ کاربرد دارد. به این ترتیب اینفلوئنسر موردنظر براساس مقدار دانلود اپ موردنظر هزینه دریافت خواهد کرد.

برندها از اینفلوئنسرها چه می خواهند؟

یکی از مهم ترین معیارهای مدنظر برندها به هنگام پرداخت هزینه به اینفلوئنسرها مقدار تعامل کاربران است. برخی از اینفلوئنسرها در زمینه خرید فالوور و لایک مهارت بسیار زیادی دارند. این امر موجب نگرانی هرچه بیشتر برندها در زمینه همکاری با افراد تاثیرگذار می شود. به این ترتیب اینفلوئنسرها همیشه باید شیوه هایی برای جلب اعتماد برندها داشته باشد.

موسسه تلنت ایکس در زمینه میزان اعتبار اینفلوئنسرها نظر جالبی دارد. بر این اساس اگر اینفلوئنسر مدنظر ما با 500 هزار فالوور در اینستاگرام برای هر پست عادی نزدیک به 250 هزار لایک دریافت کند، اعتبار وی در زمینه تعامل سازنده با کاربران بسیار بالا خواهد بود. البته نکته مهم در این میان عدم استفاده از لایک های تقلبی است. این امر با اندکی توجه به وضعیت کلی اکانت اینفلوئنسر موردنظر و پیام های اینستاگرام در این زمینه آشکار خواهد شد. خوشبختانه اینستاگرام در طول چند سال اخیر اقدامات بسیار موثری در راستای کاهش تخلفات کاربران در زمینه خرید لایک و فالوور تقلبی انجام داده است بنابراین بسیاری از نگرانی های برندها در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها رفع شده است.

مطلب مرتبط: آینده اینفلوئنسر مارکتینگ در دست میکرواینفلوئنسرها

یکی از نکات جالب در زمینه همکاری میان برندها و اینفلوئنسرها تمرکز بر روی یک پلتفرم خاص است. به این ترتیب ما کمتر با برندی فعال در زمینه بازاریابی تاثیرگذار در تمام شبکه های اجتمای مواجه هستیم. این امر در نتیجه تحقیق های قبلی هر برندی در زمینه شبکه اجتماعی مناسب برای جلب نظر مخاطب هدف روی می دهد بنابراین شما نیز در صورت تمایل برای فعالیت تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی یک پلتفرم را انتخاب کنید. در غیر این صورت هزینه زیاد و بی حاصلی را متحمل خواهید شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید