یکشنبه, ۸ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Sun, 29 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

معمای ساخت برند شخصی در شبکه های اجتماعی

1 سال پیش ( 1399/5/12 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : توماس گریفین  

شبکه‎ های اجتماعی در حال حاضر به یک بستر بسیار مهم نه ‎تنها برای ارتقای برند، بلکه برای برندسازی، تبدیل شده است. درواقع بسیاری از موارد موفق، کار خود را از این بخش آغاز کرده‎اند. با این حال این مسئله صرفا برای شرکت‎ها کاربردی نبوده و افراد نیز می‎توانند برای خود برندی را ایجاد کنند که از آن تحت عنوان برند شخصی، نام برده می‎شود. با این حال سوال اصلی این است که چگونه می‎توان در این رابطه، اقدام نمود. در ادامه 5 راهکار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1-از پروفایل خود غافل نشوید

معمای ساخت برند شخصی شبکه اجتماعی

پرفایل درست به مانند تیتر یک مطلب است که نخستین موردی است که مخاطب آن را مشاهده خواهد کرد. تحت این شرایط بسیار مهم است که اطلاعات جامعی را نوشته باشید. در این رابطه توصیه می‎ شود که یک توضیح مختصر در رابطه با مهارت ‎های خود بدهید و پس از آن دلیل ایجاد صفحه را مشخص کنید. برای مثال ممکن است شما تمایل داشته باشید که در زمینه آموزش، فعالیت کنید. این امر حتما باید در بخش پروفایل، ذکر گردد. در کنار این موضوع، بهتر است تا مزیت ‎های خود را نیز اعلام کنید. برای مثال ممکن است شیوه کاری شما مبتنی بر ارسال ویدئوهای کوتاه باشد. تحت این شرایط، ذکر یادگیری سریع تنها در یک دقیقه، می ‎تواند جذابیت اقدام شما را افزایش دهد.

مطلب مرتبط: تکنیک های برندسازی در شبکه های اجتماعی

2-از نمایش خودتان غافل نشوید

با توجه به این امر که شما در تلاش برای ایجاد یک برند شخصی هستید، بسیار مهم است که خودتان را در معرض نمایش قرار دهید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد بیش از 65 درصد محتواهایی که همراه با عکس و فیلم بوده اند را پس از حتی یک هفته نیز به خاطر می ‎آورند. به همین خاطر بسیار مهم است که در این رابطه از موارد باکیفیت و جذاب استفاده کنید. درواقع به هر میزان که فیلم و یا تصویر شما تاثیرگذارتر باشد، قدرت ماندگاری آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین با توجه به نوع نیاز خود، لازم است تا نسبت به انتخاب پلتفرم، اقدام نمایید. برای مثال ممکن است که با توجه به این امر که شما جویای کار در یک شرکت هستید، لینکدین، بهترین انتخاب محسوب شود. با این حال اگر خواهان ایجاد یک برند شخصی و در راستای آن ایجاد یک برند کاری هستید، اینستاگرام و یوتیوب انتخاب‎های به مراتب بهتری هستند. در کنار این موضوع توجه داشته باشید که شما صرفا محدود به یک شبکه نبوده و می‎توانید چند مورد را انتخاب نمایید. با این حال در راستای اقدامی حرفه‎ ای، بهتر است تا تعداد موارد، بیش از دو تا نشود. در غیر این صورت، زمان زیادی را از دست خواهید داد و امکان تمرکز حرفه ‎ای، از بین می‎ رود.

3-از اصول سئو غافل نشوید

سئو حتی در شبکه‎ های اجتماعی نیز کاربرد دارد. در این رابطه شما باید اقدامات لازم را انجام داده و شانس دیده شدن خود را افزایش دهید. در کنار این موضوع هر شبکه نیز برای خود یکسری ترفندها دارد که با رعایت آنها، شانس رشد بالاتری را خواهید داشت. عدم محدود کردن محتواهای خود در کنار همکاری با سایرین نیز بسیار مهم است. برای مثال دلیلی وجود ندارد که شما به عنوان نویسنده مهمان، در سایت‎ های مختلف حضور داشته باشید. در کنار این موضوع توصیه می‎شود تا با سایر افراد فعال همکاری داشته باشید تا امکان رشد سریع‎ تر، مهیا شود.

4-عنوان‎ های جذاب را مورد استفاده قرار دهید

قبل از پرداختن به این بخش، توصیه می‎شود که اقدامات افراد موفق در شبکه اجتماعی موردنظر خود را مورد بررسی قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا به خوبی بتوانید از آنها الهام گرفته و متوجه کمبودهای موجود شوید. درواقع یکی از اشتباهات بزرگ افراد این است که روشی تکراری را در پیش می ‎گیرند که بدون شک دیگر جذابیت اولیه لازم را به همراه ندارد. در این رابطه برای پیدا کردن تیترهای جذاب، انواع ابزارها وجود دارد که با یک جست و جوی ساده، به آن دسترسی خواهید داشت.

5-فعالیت مداوم را جدی بگیرید

در آخر توجه داشته باشید که برای موفقیت در شبکه‎ های اجتماعی، ضروری است تا فعالیت‎ های شما تداوم لازم را داشته باشد. برای این منظور توصیه می ‎شود تا از ابزارهایی نظیر Hootsuite استفاده کنید. این موارد کمک خواهد کرد تا شما برطبق یک نظم درست، بتوانید اقدام نمایید. در کنار این موضوع توصیه می ‎شود که برنامه هفتگی خود را با مخاطبان در میان بگذارید. این امر باعث می‎ شود تا آنها بهتر بتوانند با شما هماهنگ شوند. مزیت دیگر این اقدام، ایجاد بستری برای تعامل بیشتر است. درواقع بسیاری از افراد در انتخاب موارد، نطرسنجی‎ هایی را انجام می‎ دهند که این امر باعث می ‎شود تا مخاطب خود را در مرکز توجه حس نمایید.

مطلب مرتبط:  برندسازی در شبکه های اجتماعی به صورت گام به گام

به عنوان نکته پایانی، توصیه می ‎شود که به جای تعداد دنبال‎ کننده که ممکن است شما را به سمت خرید موارد فیک، سوق دهد به دنبال طی کردن یک مسیر طبیعی باشید. درواقع براساس آمارها، موفقیت در این رابطه یک پروسه دو ساله محسوب می ‎شود. درواقع تا زمانی که امید خود را از دست ندهید، همچنان شانس خواهید داشت.

منبع : business2community
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UBOQ3Xao
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه