یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 12 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به نظر می رسد روند رشد صنعت پوشاک در سه دهه گذشته اکنون به سرعت در حال نفوذ به صنعت طلا، جواهر و کالا های لوکس است. آینده ای که برای صنعت طلا و جواهر پیش بینی می شود،  آینده ای روشن است.

نرخ فروش سالانه در حدود 148 میلیارد یورو، با افزایشی به طور متوسط 5 تا 6 درصد در سال، انتظار می رود که در سال 2020 به 250 میلیارد یورو برسد. به نظر می رسد میل و اشتیاق مردم به مصرف و استفاده از طلا و جواهر در حال جابه جایی رکورد جهانی این صنعت است.

این نتایج و پیش بینی ها، حاصل مطالعه سالانه روی بیش از 20 برند معتبر و معروف صنعت طلا و جواهر است. این تحقیقات نشان می دهد پنج روند همانطور که در رشد و توسعه صنعت پوشاک طی 30سال اخیر اثر گذاشته اند، به وضوح در حال تغییر صنعت طلا و جواهر هم هستند.

این روند های تأثیرگذار، بین المللی کردن و تمرکز روی این صنعت، توسعه محصولات تحت عنوان یک برند، گسترش کانال  های توسعه، مصرف دوگانه و رشد سریع مد در این صنعت هستند. در این مطالعه نحوه تأثیر هر یک از این عوامل روی صنعت پوشاک و صنعت طلا و جواهر بررسی شده است.

بین المللی کردن و تمرکز بر صنعت

در سال های 1980، برند های لباس بین المللی به رهبران صنعت پوشاک تبدیل شدند. برای مثال برند های معتبر C&A در آلمان و Marks & Spencer در بریتانیا از نمونه های موفق در صنعت پوشاک بودند. امروزه،  صنعت پوشاک با گسترش و توسعه بین المللی نام های تجاری بزرگی مثل زارا و H&M بیش از پیش شکوفا شده است.

به عنوان مثال، فروش هوگوباس در خارج از خود آلمان، از 50درصد در سال 1990 به 80 درصد در سال 2015 رسیده است. در واقع،  صنعت پوشاک با توسعه نام های تجاری در سطح بین المللی به یک صنعت جهانی تبدیل شده است.

مشابه این سیر صعودی در صنعت طلا و جواهر هم پیش بینی می شود. امروز این صنعت بیشتر یک صنعت محلی و محدود به موقعیت جغرافیای تعیین شده است. 10شرکت بزرگ این صنعت،  تنها 12درصد از سهم جهانی را در اختیار دارند و فقط دو شرکت معروف Cartier وTiffany & Co در رده 100 برند جهانی  دنیا قرار گرفته اند. بقیه شرکت ها، مانند Christ درآلمان و Chow Tai Fook در چین در حد شرکت های خرده فروش باقی مانده اند.

براساس این مطالعه و با پرس و جو از صاحب نظران این عرصه، در می یابیم که شرکت ها و برند های فعال در صنعت طلا و جواهر با الهام از صنعت پوشاک، تا سال2020 به صفوف نام های تجاری بین المللی خواهند پیوست. برخی ناظران پیش بینی کرده اند که سهم 10 شرکت بزرگ و معتبر این صنعت از بازار بین المللی،  تا سال 2020 دو برابر خواهد شد.

از نظر فروش سالانه جهانی، صنعت پوشاک در حال حاضر 10برابر قدرتمند تر از صنعت طلا و جواهر فعالیت می کند. در حال حاضر هزینه بازاریابی و تبلیغات در صنعت پوشاک سالانه به طور متوسط 12میلیارد یورو برآورد می شود که این مبلغ تقریبا 20برابر بیشتر از این هزینه در صنعت طلا و جواهر یعنی 700میلیون یورو است. این رقم برای صنعت طلا و جواهر از سال 1997 تا سال 2012، به طور متوسط سالانه رشدی 9 درصدی داشته، درحالی که در صنعت پوشاک این رشد سالانه حدود 5درصد تخمین زده شده است.

توسعه و ارائه محصولات تحت یک برند

در حال حاضر تنها 60درصد از صنعت ساعت های لوکس تخت عنوان یک برند و نام  تجاری ارائه می شوند و این میزان از سال 2003 تاکنون دو برابر شده است. براساس تحقیقات انجام شده، مصرف کنندگان صنعت ساعت های لوکس، سه دسته هستند:

-ثروتمندان جدید، کسانی که با پوشیدن و استفاده جواهرات برند ثروت خود را نمایش می دهند و در مقابل ثروتمندان قدیمی قرار می گیرند که جواهرات آنتیک و کلاسیک را ترجیح می دهند.

-ثروتمندانی که در بازار های نو ظهور زندگی و به اعتبار برند ها اطمینان می کنند و در حال حاضر هم 80 درصد از مشتریان این بازار را تشکیل می دهند.

-مصرف کنندگان جوان که برای رقابت به برند ها روی می آورند.

رقابت در بازار برند محصولات لوکس و طلا و جواهر، مانند Cartier، Tiffany، پاندورا و DavidYurman در حال رونق گرفتن است. همانطور که رقابت بین برند های پوشاک، مانند هرمس، لویی ویتون و دیور باعث رشد این صنعت شده است و هنرمندان و طراحان زیادی را برای جذب بیشتر مشتریان به کار گرفته اند، در صنعت طلا و جواهر هم برند ها با جذب طراحان و صنعتگران مد روز را سازماندهی می کنند.

علاوه بر اینها، صنعت طلا و جواهر با الهام از صنعت پوشاک در حال توسعه کانال های توزیع و روش های جدید بازاریابی است. به خصوص که تأثیر تجارت آنلاین را بر صنعت پوشاک تاکنون دیده ایم. به طور کلی، تکامل صنعت پوشاک یک مدل جالب برای صنعت طلا و جواهر است و صاحب نظران و کارشناسان پیش بینی می کنند تا سال 2020، صنعت طلا و جواهر به یک صنعت پویا، جهانی و بسیار رقابتی تبدیل خواهد شد.

شرکت های بزرگ این صنعت در حال حاضر روی روش های کارآمد توسعه ای سرمایه گذاری کرده اند و با بهره گیری از دنیای مد سریع،  نوآوری، کسب و کاری انعطاف پذیر و سیستم های مدیریتی تطبیق پذیر با بازار های جهانی به یکی از موفق ترین و پول ساز ترین صنایع تبدیل خواهند شد.

منبع : rubel-menasche
برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/atYcvyPs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه