دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان اینکه مصرف آسفالت برای نگهداری راه‌ها در سال‌جاری به یک چهارم سال 84 رسیده است، گفت: می‌توان با دریافت عوارض از خودروها و اختصاص مبلغی از پول بنزین، ساخت و نگهداری راه‌ها را توسعه داد.به گزارش مهر، علی آزاد با بیان اینکه پیمانکاران در سال 84، برای روکش و نگهداری راه‌ها 28 هزار میلیون تن آسفالت مصرف کردند، افزود: در حال حاضر این رقم به شش هزار تن رسیده است که نشانگر کاهش پروژه‌های عمرانی در کشور است.وی با بیان اینکه کاهش مطالبات پیمانکاران به این دلیل است که حجم کارهای عمرانی در کشور کاهش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر مطالبات پیمانکاران فروکش کرده و وزارت راه و شهرسازی یک هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با تاکید بر اینکه باید برای تشویق حضور پیمانکاران و رونق راهسازی عوارض دریافت شود، اظهار کرد: باید مبلغی از پول بنزین به‌عنوان عوارض برای ساخت ونگهداری راه‌ها اختصاص یابد. همچنین می‌توان از کامیون‌های باری به ازای وزن بار و فاصله، عوارض دریافت کرد.