دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه استفاده از عینک آفتابی در میان بسیاری از مخاطبان ایرانی رایج شده است. اگرچه بیشتر این مخاطبان برای جلوگیری از نور آفتاب از عینک استفاده می کنند اما برخی از این افراد به جنبه های زیبایی عینک های آفتابی توجه ویژه ای دارند. توجه به این موضوع تا اندازه جدی شده که برخی از این افراد، متناسب با لباس های خود، عینک آفتابی را انتخاب می کنند.

این موضوع بازار فروشگاه های عرضه کننده عینک آفتابی را داغ کرده است. فروشگاه های عینکی در این بازار داغ می توانند سهم بازار مناسبی داشته باشند که روی فعالیت های بازاریابی و تبلیغات خود سرمایه گذاری های جدی را انجام داده  باشند.

برای داشتن برنامه ریزی مناسب و تحلیل از بازار عینک آفتابی می توان Business plan یا طرح مناسبی از این کسب وکار را تدوین کرد که در ادامه به بخش های مهمی از Business plan عینک آفتابی اشاره خواهد شد.

خلاصه مدیریتی

به صورت کلی در نخستین بخش از Business plan باید خلاصه ای مدیریتی از یک فروشگاه عینک مطرح و توصیف مناسبی از این کسب و کار انجام شود. فروشگاه های عرضه کننده عینک جزو کسب و کارهای خرده فروشی  محسوب می شوند و معمولا فعالیت های خود را به صورت B2C پیش می برند. در این کسب و کار تنوع محصولات بسیار زیاد است.

اگرچه بیشتر عینک های آفتابی در ایران از کشور چین وارد می شوند اما برند های معتبر بین المللی هم در بازار ایران حضور دارند. این کسب و کارها نیاز به مجوز اپتومتری دارند و فروشگاه های عرضه کننده فریم عینک معمولا یا مجوز اپتومتری را اجاره می کنند یا افرادی که این مجوز را دارند، در فروشگاه خود استخدام می کنند.

یکی دیگر از نکات بسیار حائز اهمیت، حضور محصولات Hi Copy  در این صنعت است. بسیاری از این محصولات در کشور چین تولید می شود و با بسته بندی مناسب و کپی برداری از طرح های برند های معتبر دنیا، به بازار ایران وارد می شود.

با توجه به این موضوع معمولا مخاطبان ایرانی با حس عدم اعتماد در هنگام خرید عینک مواجه هستند و به سختی می توانند محصولات اصلی را خریداری کنند. از طرفی در این بخش از طرح کسب وکار می توان توضیحی در مورد تعداد پرسنل و سرمایه  موردنیاز برای یک عینک فروشی نیز آورده شود.

نوع صنعت، محصولات و خدمات

شناخت و تحلیل بازار عینک برای تهیه Business plan مناسب، بسیار حائز اهمیت است. در این بازار بازیگرانی حضور دارند که روز به روز در حال گسترش هستند. برخی از واردکنندگان عینک از چین، نام تجاری را برای خود در نظر گرفته و از طریق آن سفارش محصول از کشور چین می دهند.

عمده فروش های عینک آفتابی در بازار تهران یا محصولاتی را با نام و بسته بندی از کشور چین وارد یا محصولات Hi Copy را به بازار عرضه می کنند. این موضوع باعث شده است که بیشتر عینک فروشی ها در ایران محصولات خود را از این عمده فروشی ها تهیه کنند.

شناخت محصول با کیفیت و مناسب در این بازار بسیار حائز اهمیت است و فروشگاه های عرضه کننده عینک آفتابی باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. یکی دیگر از نکاتی که می توان در این بخش از طرح کسب وکار به آن اشاره کرد، نقاط قوت، ضعف، تهدیدات و فرصت ها یک فروشگاه عینک است؛ به عنوان نمونه ارائه محصولات با کیفیت و برند به مشتریان می تواند جز نقاط قوت این فروشگاه محسوب شود.از طرفی استفاده از نرم افزار های CRM (مدیریت روابط با مشتری) و باشگاه مشتریان می تواند به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت فروشگاه های عینک محسوب شود.

در این میان در این بازار واردکننده های عدسی بسیار زیادی حضور دارند که بیشتر این واردکننده ها، محصولات برند های مختلف را به بازار ایران وارد می کنند و با چشم پزشکان وارد مذاکره و قرارداد می شوند. این در حالی است که برخی از عینک فروشی ها روی عدسی نیز سرمایه گذاری کرده و این محصولات را به مشتریان عرضه می کنند.

برنامه بازاریابی

در این بخش از Business plan باید برنامه بازاریابی فروشگاه های عرضه کننده عینک براساس 4P آمیخته بازاریابی انجام شود. شناخت مشتریان این فروشگاه ها بسیار حائز اهمیت است؛ بخشی از مشتریان این فروشگاه ها، افرادی عینکی هستند که طی سال چندین فریم عینک را خریداری می کنند.

ارتباط با این مشتریان می تواند برای فروشگاه بسیار سودآور باشد؛ به عنوان نمونه از طریق راه اندازی باشگاه مشتریان و CRM می تواند اطلاعات این مشتریان را جمع آوری کرد و برای برقراری ارتباط مناسب با این بخش از مشتریان سرمایه گذاری های مناسبی را انجام داد. بخش دیگر از مشتریان این فروشگاه ها، افرادی هستند که روی مد بسیار حساس هستند و در تلاشند از عینک های آفتابی استفاده کنند که متناسب با پوشش آن باشد.

برای جذب این بخش از مشتریان ارائه محصولات متنوع و به روز بسیار حائز اهمیت است و فروشگا ه های عینک باید در تلاش باشند محصولاتی به روزی را برای این بخش از مشتریان در فروشگاه خود قرار دهند. دکوراســـیون داخلی و طراحی ویترین فروشگاهی عینک فروشی ها از نکات دیگری است که در جذب مشتریان بسیار می تواند تاثیر گذار باشد. در حال حاضر شرکت های مختلفی هستند که به صورت تخصصی روی دکوراسیون فروشگاه های عینک کار می کنند؛ با توجه به این موضوع، استفاده از این شرکت ها برای دیزاین فروشگاه های عینک بسیار مهم است.

استراتژی قیمت گذاری در فروشگاه های عرضه کننده عینک بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه بیشتر محصولات عینک فروشی ها، Hi Copy هستند و این محصولات با قیمت های پایینی به فروشگاه های عینک عرضه می شود، این موضوع باعث شده است فروشگاه های عینک با حاشیه سود مناسبی همراه شوند و می توانند استراتژی مناسبی را در خصوص قیمت گذاری اتخاذ کنند.

حضور این فروشگاه ها در شبکه های اجتماعی می تواند بسیار مثمرثمر واقع شود اما استفاده از شبکه های اجتماعی نیاز به اتخاذ استراتژی مناسب در حوزه تولید محتوا دارد. فروشگاه های عرضه کننده عینک می توانند از طریق گالری های عکاسی محتواهای مناسبی را داشته باشند؛ به عنوان نمونه از طریق به کارگیری مدل های تبلیغاتی مناسب، می توان عکس های جذاب و خلاقانه ای گرفت و این محتواها را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. از طرفی یکی دیگر از اقداماتی که در این راستا می توان انجام داد، تولید و انتشار متن های مناسبی در خصوص استفاده از عینک های آفتابی و... است.

هنگامی که فروشگاه های عرض کننده عینک وب سایت مناسب فروشگاهی داشته باشند، می توانند روی توزیع محصولات برنامه ریزی مناسبی را اتخاذ کنند؛ به عنوان نمونه مشتریانی که محصولات را به صورت آنلاین خریداری می کنند، می توان به صورت رایگان محصولات خریداری شده را برای آنها ارسال کرد. البته ارسال رایگان تعدادی عینک برای مشتریان در راستای تست آنها نیز از جمله خدماتی است که فروشگاه های عرضه کننده عینک می توانند به مشتریان خود ارائه دهند.

یکی از عوامل تاثیر گذار در فروشگاه های عرضه کننده عینک، ارتباط با چشم پزشکان است؛ به عبارت دیگر این فروشگاه ها باید با چشم پزشکان ارتباط مناسبی را برقرار کنند تا از این طریق بتوانند مراجعه کنندگان به چشم پزشکی را به خوبی جذب کنند. البته این موضوع مستلزم برقراری تفاهمنامه ای با چشم پزشکان است.

در پایــــان در Business plan می توان به برنامه طرح و توسعه، ساختار سازمانی و برنامه مالی یک فروشگاه لباس اشاره شود که در این برنامه مالی باید خلاصه ای از برنامه ریزی های مالی و حسابداری یک فروشگاه لباس آورده شود.

ارتباط با نویسنده: a9631m@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sFwBHpdm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه