شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
بسته‌بندی زیبا در خدمت فروش یک محصول کم‌طرفدار

بسته‌بندی تازه آیس‌تی

8 سال پیش ( 1394/4/11 )
پدیدآورنده : حسین محمدیان  

یکی از عوامل فروش کالا طراحی بسته‌بندی محصولات است. بارها برای بسیاری از مشتریان پیش آمده که در فروشگاهی با محصولی برخورد کرده‌اند که به دلیل جذابیت بصری آن محصول، مشتاق به خرید آن کالا شده‌اند ولی در برخی موارد نیز کالایی با طعمی عالی به دلیل فقدان بسته‌بندی زیبا با فروش پایین‌تری مواجه شده است. اهمیت بسته‌بندی برای محصول تازه وارد به بازار بیشتر می‌شود.

این روزها بسیاری از شرکت‌های حوزه نوشیدنی شروع به تولید نوشیدنی آیس‌تی کرده‌اند. بازاری که با آیس‌تی گلستان شروع شد و با آیس‌تی سن‌ایچ ادامه پیدا کرد. گلستان و سن‌ایچ برای ورود محصول‌شان تبلیغات گسترده‌ای را انجام دادند و سروصدای زیادی را برای محصول تازه وارد به پا کردند، ولی این محصول با توجه به نوع فرهنگ مردم کشورمان در انتخاب نوشیدنی از استقبال خوبی برخوردار نشد. حال آیس‌تی شاهسوند نیز به جمع این محصولات نه‌چندان پرطرفدار اضافه شده است. طراحی بسته‌بندی محصول آیس‌تی شاهسوند برعهده «مهدی معتمدی کیا» بوده است.

ice tea3

این طراح درگفت‌وگویی با «فرصت امروز» درباره این طراحی می‌گوید: «برای طراحی سعی کردم تمامی المان‌هایی را که درمورد این محصول درذهن داشتم، کنار یکدیگر قرار دهم. المان‌هایی مانند یخ، میوه‌های تازه و لیوانی که نمایی از نوشیدنی را به نمایش می‌گذارد. طرحی برای بسته‌بندی شیشه‌ای طراحی شده بود ولی باتوجه به مشکلات چاپ لیبل که در کشور ما وجود دارد طراحی نهایی که در بازار موجود است با کمی تغییرات ارائه شده است.

همیشه به همین شکل است که طراحی لیبل به زیبایی به پایان می‌رسد، ولی چاپ نامناسب باعث ایجاد تغییرات می‌شود. به هرصورت طراحی آیس‌تی شاهسوند این محصول را با وجود اینکه با بازار اشباع‌شده‌ای مواجه نبود، از جایگاه مناسبی در بازار برخوردار کرد. المان‌هایی که درطراحی استفاده شده تاحدودی نمایانگر طراوت و شادابی نوع نوشیدنی است و تمامی موارد که به جذب مشتری کمک می‌کند به خوبی کنار یکدیگر قرار گرفته ‌اند.»

چای سبز طرفدار ندارد
معتمدی‌کیا در ادامه می‌گوید: «به نظرم تفاوت اصلی این طراحی با طرح‌های مشابه در بازار، تازگی رنگ‌ها و تصاویر است. در طراحی‌های مشابه رنگ‌های استفاده شده بیشتر رنگ‌های چرک است که به نظر باعث دوری طراحی از طراوت محصول می‌شود.» این طراح درمورد بازخورد بازار و مشتریان درباره این محصول گفت: «به طور کلی درکشور ما فرهنگ بالایی از مصرف چای سبز وجود ندارد و معمولا این محصول در سبد کالایی ما ایرانی‌ها جایگاه بالایی ندارد.

green tea1

معمولا فروش اولیه محصول مربوط به طراحی و چاپ آن می‌شود که با توجه به بازخوردهای دریافتی، این محصول با فروش اولیه خوبی مواجه بود و بازار، استقبال قابل‌توجهی از این محصول کرده است.»معتمدی‌کیا در پایان می‌گوید: «فروش بالا فقط در نتیجه طراحی لیبل اتفاق نمی‌افتد و عوامل دیگری نیز باید در کنار طرح بسته‌بندی به کمک فروش محصول بیاید.

در نتیجه برای افزایش فروش این محصول تولیدکنندگان باید راهکارهای بهتری را پیش بگیرند، اما آیس‌تی در بازار ایران ناشناس است و تا جا افتادن در فرهنگ ما راهی طولانی در پیش دارد؛ هرچند تولید این محصولات درحال‌حاضر باعث تغییر این فرهنگ نشده است. حالا باید ببینیم آیا بسته‌بندی‌های زیبا می‌تواند توجه مشتریان مشکل‌پسند ایرانی را به این محصول جلب کند یا خیر.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k1jQTGnR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه