سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

بیلبورد، یک فضای استاندارد متناسب با قواعد زیباشناسی– شهرشناسی، با در نظرگرفتن مباحث بصری، اقتصادی، هنری و صنعتی برای نصب آگهی‌ها و اعلان‌های تبلیغاتی با حفظ قواعد ایمنی در سطح شهر و خارج از آن جهت است. دیده شدن برند، کالا، افزایش فروش، افزایش آگاهی مخاطبان از حضور یک کالا یا ورود یک کالا به بازار، تنوع خدمات و ترغیب و استفاده مخاطبان از کالا یا خدمات به‌طور هدفمند و متناسب با استراتژی تعیین شده، اهدافی هستند که از طریق این رسانه محیطی می‌توانند تحقق یابند.

به عبارتی بیلبورد ابزاری در تبلیغات محیطی است (البته قوی‌ترین آن) که همچون تمام ابزارهای تبلیغات محیطی از قبیل دیوارنوشته‌ها، تبلیغات داخل خطوط، ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌های عابر و مکان‌های عمومی مانند، پارک‌ها، شهرها و... محدودیت‌هایی دارد. در واقع برای دیده شدن که نخستین اصل در طراحی یک بیلبورد است باید به نکات فنی و هنری بسیاری توجه داشت. 

46455686668556845

تاثیرگذاری بیلبورد به لحاظ زمان؛ ارتباطی اندک با مخاطب یعنی کمتر از 10 ثانیه باعث شده تا بیلبورد یکی از قوی‌ترین رسانه‌های «مشروط» تبلیغاتی محسوب شود. این شرط‌گذاری مستقیم به طراح و خلاقیت و نحوه اجرای طرح توسط او بازمی‌گردد. به عبارت دیگر بیلبورد رسانه تاثیرگذار لحظه‌ای نیست، بلکه رسانه‌ای است که در صورت طراحی مناسب، تصویر یا پیام کالا یا برند یا هرآنچه که روی بیلبورد نقش بسته است برای استفاده در زمان مناسب دیگری در ذهن مخاطب ثبت می‌شود. این شرط نانوشته طراح بیلبورد را خلاق و البته محدود می‌سازد. طراح بیلبورد نمی‌تواند بنا به میل خود یا از نقطه‌نظر هنری و غیره طرحی را برای بیلبورد آماده کند.

او باید خلاقانه از تمام ابزارهای فنی، هنری و با شناخت کامل از جامعه و روان مخاطبان، ساختارهای اقتصادی و صنعتی (بایدها و نبایدها) به ظریف‌ترین شکل ممکن استفاده کند.
در واقع بیلبورد نخستین صفحه از یک کتاب است که مخاطب هنوز آن را نخوانده و این تفاوت شگرف و غیرقابل انکار رسانه محیطی با رسانه تصویری یعنی تلویزیون است. در رسانه تلویزیون کلیه مفاهیم و مطالب آشکارا یا به ترفند‌های خلاقه‌ای در مقابل مخاطب قرار می‌گیرد و تاثیرگذاری لحظه‌ای دارد.

البته در مورد تبلیغات تلویزیونی در ایران باید استثنا قائل شد، چون هنوز در بسیاری از آگهی‌های تلویزیونی خبری از مفهوم یا مطلب وجود ندارد. این بدان معناست که تبلیغات تاثیری در جهت تغییر آهنگ زندگی ندارد. تبلیغات درایران برعکس جمله معروف اگیلوی است که می‌گوید «چیزی که در تبلیغات می‌گوییم مهم‌تر از شیوه بیان آن است.» در حال حاضر در بسیاری از موارد تبلیغات در ایران متمرکز بر شیوه است نه محتوا، زیرا محتوای یک پیام نیاز به وجود خلاقیت دارد اما در تبلیغات محیطی، بیلبورد برگی محدود به اندازه تخیل و درک مخاطب است که در صورت طراحی درست و صحیح و خلاقانه، او هیچ راه فراری جز ثبت و ضبط مفاهیم بصری و نوشتاری نقش بسته شده در آن را تا موقع لزوم که همانا درک مفاهیم ضبط شده است ندارد. یک بیلبورد عالی ذهن مخاطبان را با کلمات، رنگ و تصویر تا لحظه خرید مشغول نگه می‌دارد و یک بیلبورد استثنایی (به معنای بیلبوردی که علاوه بر رعایت اصول طراحی، عنصر خلاقیت را هم داشته باشد) احساس خشنودی از مشغله ذهنی را در مخاطب به‌وجود می‌آورد. در واقع یک بیلبورد استثنایی به‌گونه‌ای «پیام» را در ذهن مخاطب نقش می‌زند که گویی مالک و خالق اصلی این پیام از ابتدا خود مخاطب بوده است.

* طراح ارشد گرافیک و تبلیغات

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ebX3d4S7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان فیلیپس به دنبال خرید «SpectraWAVE»؛ رقابت در پزشکیِ تصویرمحور تیزتر می شود چه زمانی بیمه موبایل شامل تعویض دستگاه می‌شود؟ شرایط پوشش کامل چیست؟ قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d