سه شنبه, ۱ خرداد(۳) ۱۴۰۳ / Tue, 21 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

 در سال‌های اخیر ژاپن تبدیل به منطقه‌ای توریستی شده است. آمار و ارقام به دست آمده بیانگر عملکرد خوب ژاپنی‌ها در سال‌های اخیر هستند اما همچنان ملیت گردشگران همانند سال‌های گذشته است. قرار است در المپیک سال 2020، توکیو میزبان 20میلیون گردشگر باشد. براساس آمار اعلام شده توسط سازمان ملی گردشگری ژاپن در سال 2015 حدود 19.74 میلیون گردشگر از کشور آفتاب تابان بازدید کرده‌اند.عددی که در مقایسه با 85میلیون گردشگر در فرانسه شاید قابل‌توجه نباشد اما باید در نظر داشت که این رقم نسبت به سال 2014 رشدی 47 درصدی داشته و بیانگر این است که ژاپنی‌ها توانسته‌اند پنج سال زودتر به هدف خود برسند. 

روی دیگر قضیه

در اینجا باید به این نکته توجه داشت که ژاپن کشوری کوهستانی است. کشوری که در آن راهی موسوم به «جاده طلایی» توکیو را به اوساکا متصل می‌سازد و از کوه افسانه‌ای فوجی هم عبور می‌کند. اما از سوی دیگر به دلیل کوهستانی بودن اکثر مناطق کشور، امکان دسترسی گردشگران به بعضی شهرهای کوچک به سادگی فراهم نمی‌شود و آنها از بسیاری فرآورده‌های غذایی محلی بی‌بهره می‌مانند. در آسیا، ژاپن از شهرت خوبی برخوردار است و توانسته رشد خوبی در زمینه گردشگری به‌خصوص در مناطق متوسط خود داشته باشد.

دلیل این امر را می‌توان این گونه بیان کرد که عمدتا مردم نواحی آسیایی قبل از سفر به اروپا ترجیح می‌دهند به ژاپن که در دسترس‌تر است، سفر کنند. سه گروه عمده گردشگران به این کشور به ترتیب چینی‌ها، کره‌ای‌ها و تایلندی‌ها هستند. در سال 2015، حدود 3. 16 میلیون آسیایی از این کشور دیدن کرده‌اند که این رقم 83 درصد کل گردشگران را شامل می‌شود. 

مسئول گردشگری حوزه استانداری Hyôgoمی گوید: ما بسیار از این رقم و حضور پررنگ آسیایی‌ها در کشورمان خشنودیم، اما قصد داریم غربی‌ها را هم به اینجا جذب کنیم. اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها پول بیشتری خرج می‌کنند و به‌دلیل فاصله زیاد اینجا با کشورشان ترجیح می‌دهند مدت بیشتری بمانند. در حالی که آسیایی‌ها گاهی تنها برای خرید به اینجا می‌آیند. 

افزایش 20 درصدی گردشگران فرانسوی

مسئولان گردشگری این کشور سعی دارند با معرفی جاذبه‌های گردشگری آن مانند طبیعت بکر و کوه‌های آتشفشانی، توجه خارجی‌ها را جلب کنند. برای مثال روستایی به نام میساسا وجود دارد که چشمه‌های آبگرم آن می‌توانند در مبارزه با سرطان موثر باشند. اما با وجود همه این تلاش‌ها هنوز هم تعداد گردشگران اروپایی بسیار پایین است. مثلا اگر تعداد فرانسوی‌ها را با چینی‌ها مقایسه کنیم می‌بینیم که فرانسه با 214300 گردشگر نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته که در مقایسه با چین (رشد 107 درصدی) بسیار کمتر است زیرا با وجود کاهش قیمت نفت و ارزان‌تر شدن بلیت هواپیما، قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها روز به روز افزایش می‌یابد و ژاپن برای گردشگران اروپایی مقصدی گران قیمت به شمار می‌آید. 

با همه این مشکلات، ژاپن برای گسترش صنعت توریسم خود به اروپایی‌ها نیاز دارد و نمی‌تواند به آسیایی‌ها بسنده کند. این کشور تاکنون از لحاظ اقتصادی در جایگاه خوبی قرار داشته به طوری که در زمان رکود اقتصادی دهه ۹۰ و هنگامی که کارخانجات و شرکت‌ها افراد زیادی را از کار اخراج می‌کردند، مردم از ترس بیکار شدن، ساعت کارشان را افزایش دادند و اکنون نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد به این فرهنگ غلط پایان دهد. او می‌خواهد سیاستی را در پیش بگیرد که طی آن کارگران مجبور شوند در سال به پنج روز مرخصی اضافی تن دهند!

طی تحقیق منتشر شده در سال ۲۰۱۳ توسط واشنگتن پست نشان داده شد که به‌طور میانگین کارگران ژاپنی تنها از ۹ روز مرخصی در سال استفاده می‌کنند در حالی که حق استفاده از20 روز مرخصی را دارند و به طرز عجیبی، یک نفر از هر شش کارگر ژاپنی، در سال از هیچگونه مرخصی استفاده نمی‌کند! حال باید دید این مردم کوشا قصد دارند برای جذب اروپایی‌ها به کشور آفتاب تابان چه تدبیری بیندیشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Y7bk9BP8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه