یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 12 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

100روز از همه پرسی بریتانیا در ماه ژوئن و رأی مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه می گذرد. ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز یکشنبه، دوم اکتبر اعلام کرد که فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اواخر ماه مارس سال 2017 آغاز خواهد شد و تا سال 2019 به طور کامل برگزیت اتفاق خواهد افتاد. ترزا می در برنامه تلویزیونی The Andrew Marr Show در شبکه بی بی سی گفت: «برگزیت، خواست مردم است و ما به خواسته آنها پاسخ می دهیم.»

خروج بریتانیا از اتحادیه تا پایان سال 2019

او درباره جدول زمانی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت که بریتانیا اجرای ماده 50 معاهده اتحادیه اروپا را در سه ماهه نخست سال آینده آغاز خواهد کرد. این آغاز مذاکرات خروج با 27 عضو دیگر اتحادیه اروپا خواهد بود که تا دو سال به طول خواهد انجامید و برگزیت در سال 2019 نهایی خواهد شد. این نخستین بار پس از رأی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه در ماه ژوئن است که مقامات بریتانیا یک جدول زمانی دقیق از فرآیند قطع رابطه 40 ساله بریتانیا با اتحادیه اروپا ارائه می دهند. بریتانیا طی همه این سال ها یکی از مهم ترین اعضای اتحادیه و بزرگ ترین شریک تجاری آن بود.

ترزا می همچنین اعلام کرد که از قانونگذاران بریتانیایی درخواست کرده تا لایحه هایی را که روی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر می گذارد به تصویب برسانند. تصویب این قوانین برای آن است که بریتانیا بتواند برای حفظ قوانین اروپایی خود تصمیم بگیرد. او در صحبت های خود اشاره ای به روابط آینده بریتانیا با اتحادیه اروپا نکرد، در حالی که این روابط روی اروپایی های مقیم بریتانیا، شهروندان بریتانیایی ساکن کشور های عضو اتحادیه، بانک ها و کسب و کار ها و سرمایه گذاران تاثیر زیادی دارد. شاید اصلی ترین دلیل بریتانیا برای پافشاری بر خروج از اتحادیه اروپا، موضوع مهاجرت و محدود کردن مهاجرت باشد، اما اینکه بریتانیا تا چه حد تجارت آزاد با سایر کشور های اروپایی را قربانی هدف خود می کند، بحث برانگیز است.

چالش های ترزا می

ترزا می، اکنون در تلاش برای جلب حمایت سه تن از کابینه خود (وزیر برگزیت، وزیر امور خارجه و وزیر تجارت)برای موافقت با سیاست او برای برگزیت است. ترزا می، وعده داده است که در جریان مذاکرات با کشور های دیگر، به قراردادی دست یابد که روند مهاجرت را محدود کند و از سویی همچنان اجازه دسترسی به بازار اروپا را داشته باشد.

این در حالی است که مقامات ارشد اتحادیه اروپا به شرطی اجازه دسترسی بریتانیا به بازار های اروپا را می دهند که بریتانیا هم اجازه تبادل آزادانه نیروی کار را بدهد. براساس گزارش رویترز، وزیر سابق دارایی بریتانیا در گفت وگویی با نشریه New Statesman، گفته است که ترزا می برنامه مشخصی برای خروج بریتانیا از اتحادیه ندارد و تا زمانی هم که سیاست او برای این رویداد روشن نشود، اوضاع اقتصادی و سیاسی تحث تاثیر خواهند بود. به عقیده او نداشتن سیاست مشخصی درباره برگزیت، به ناامنی در روابط تجاری و سیاسی بریتانیا با سایر کشور ها دامن خواهد زد.

منبع : CnnMoney
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1NnEpMfx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه