جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در دو یادداشت قبلی در ستون مشتریان ابدی به بررسی هشت راهکار بهبود تجربه مشتری در فضای مجازی و خریدهای آنلاین پرداختیم. پیش از این بررسی کردیم که برای بهبود تجارب مشتری در فضای آنلاین باید روی سرعت لود وب‌سایت، ناوبری و موتورهای جست‌وجوی سایت، ارائه تصاویر با کیفیت از محصولات در سایت، مدیریت محتوا، استفاده از بررسی‌های مشتریان در ارتباط با محصول، بهره‌گیری از روان‌شناسی رنگ در طراحی وب‌سایت، نمایش اطلاعات موجودی و زمان تامین محصول، ارائه اطلاعات و ساده‌سازی تماس با شرکت تمرکز کنیم. بالطبع مجموعه این راهکارها احساس بهتری را در مشتری شما ایجاد خواهد کرد. با گذر از مرور مجدد محتوای یادداشت‌های پیشین، در ادامه به بررسی چهار راهکار باقیمانده خواهیم پرداخت.

9- امکان چت آنلاین را فراهم کنید

یکی از مهم‌ترین نکات برای بهبود تجربه مشتری این است که به مشتری خود اجازه دهید با شما یک چت واقعی و آنلاین داشته باشد. نصب نرم‌افزار‌های چت آنلاین حتی در شرکت‌هایی با کسب‌و‌کار B2B، باعث افزایش مبادرت مشتریان بالفعل و بالقوه به چت‌های آنلاین شده و آنها به‌سادگی از این راه با سازمان ارتباط برقرار می‌کنند و بدون اینکه مجبور باشند از ایمیل یا تلفن استفاده کنند به‌راحتی قادرند پاسخ سوالات خود را در ارتباط با محصولات دریافت کنند.چت آنلاین همچنین می‌تواند بازخوردهای واقعی در ارتباط با محصول، قیمت و چگونگی کارکرد وب سایت یک کسب‌و‌کار را به سازمان بدهد.

10- یک گزینه سلف‌سرویسی مانند صفحه FAQ در سایت خود فراهم کنید

مطابق یک تحقیق صورت گرفته، 73درصد از مصرف‌کنندگان معتقدند باید خودشان توانایی حل اغلب موضوعات مرتبط با محصول یا خدمات را داشته باشند. همچنین بیش از دوسوم این افراد می‌گویند احساس خیلی خوبی نسبت به شرکت و خویشتن دارند، زمانی‌که می‌توانند بدون داشتن تماس و مکالمه‌ای با حتی یک کارشناس خدمات مشتریان، پاسخ سوال خود را یافته و مشکل خویش را حل کنند. بنابراین در صورتی که می‌توانید، حتما این امکان را برای مشتریان خود راه‌اندازی کنید.

11- فرآیند انتخاب تا خرید محصول را ساده‌سازی کنید، اجازه دهید خریداران سبد تکمیل شده خود را ذخیره کنند

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که اغلب خرده‌فروشان آنلاین در آن شکست می‌خورد و تا حد زیادی متاثر از مدیریت تجربه مشتری بوده، عدم ساده‌سازی و موثرسازی فرآیند سبد خرید است. دقت کنید! مردم سعی می‌کنند که پول خود را پیش شما خرج کنند بنابراین انجام این کار را برای‌شان آسان کنید، چگونه؟ با ساده و موثرسازی فرآیند نهایی‌سازی سبد خرید و با بصری‌سازی فرآیند به‌گونه‌ای که مشتری در هر لحظه بداند در کجای مسیر قرار دارد.

شما باید تا حد امکان دسترسی به سبد خرید و مرحله نهایی پرداخت را برای آنها آسان کنید. محدوده توجه مشتریان در خرید‌های آنلاین بسیار کوتاه است بنابراین شما باید کاری کنید که مشتریان به هدف نهایی خود، با حداقل میزان کلیک (در حد دو یا سه) دست یابند. چنانچه تکمیل عملیات خرید طولانی شود، مشتری خسته شده و فرآیند را در نیمه راه ترک خواهد کرد.

از طرف دیگر به مشتریانی که درآن لحظه آمادگی برای خرید ندارند این شانس را بدهید که بتوانند آیتم‌های انتخابی را در لیست انتظار ذخیره‌سازی کنند و در صورت امکان طول عمر نگهداری این سبد‌های انتظار را در سیستم خود طولانی کنید زیرا بسیاری از این مشتریان برای تکمیل فرآیند خرید خود مجددا بازخواهند گشت.

12- تحویل کالاهای خود را به‌صورت رایگان انجام دهید

مشتریان عاشق تحویل رایگان هستند. تا زمانی که امکان مدیریت هزینه‌های خود را دارید، پیشنهاد تحویل رایگان را برای اینکه در شرایط رقابتی به‌عنوان یک فروشگاه آنلاین باقی بمانید، حفظ کنید. با حمل‌و‌نقل و تحویل رایگان، نیازی نیست که مشتریان شما نگران هزینه‌های پنهان خود باشند و این موضوع باعث می‌شود که فرآیند خرید برای آنها شفاف‌تر بوده و از تجربه خرید خود شادمان‌تر خواهند شد.

ارتباط با نویسنده: Email:payam.navi@gmail. com

مدرس و مشاور CRM ، CEM و باشگاه مشتری

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sclMhCSK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه