دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

رشد اقتصادی هند و چین در سال 2017

7 سال پیش ( 1395/10/7 )
پدیدآورنده : فاطمه مرادی  

کمیسیون اجتماعی- اقتصادی سازمان ملل متحد در تازه ترین تحقیق خود از اقتصاد منطقه آسیا - اقیانوسیه، رشد اقتصادی دو کشور هند و چین را با ضرباهنگ سریع پیش بینی کرد. براساس تحقیق صورت گرفته از سوی کمیسیون اجتماعی- اقتصادی سازمان ملل در حوزه آسیا- اقیانوسیه، پیش بینی می شود که رشد اقتصادی هند در سال آینده میلادی 7/6 درصد باشد.

براساس این تحقیق، علت اصلی این روند صعودی در رشد اقتصادی هند به بازگشت ضرباهنگ سرمایه گذاری و تقویت بخش های تولیدی در زیر سایه اصلاحات ساختاری این کشور بازمی  گردد. همچنین انتظار می رود از اعمال تغییرات ساختاری پیش رو، سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره مند شود.

این در حالی است که رشد اقتصادی هند در سه ماه نخست سال جاری میلادی به دلیل روند نامطلوب سرمایه گذاری در این کشور با سرعت نامحسوسی به کار خود ادامه داد.

در گزارش کمیسیون اجتماعی- اقتصادی سازمان ملل به این نکته اشاره شده که رشد مصرف در هند در سرعت رشد اقتصادی این کشور موثر بوده است. از جمله دلایل رشد مصرف در هند می توان به بارندگی خوب در بخش کشاورزی و بازنگری در پرداخت حقوق کارکنان دولت اشاره کرد.

همچنین از عوامل دیگر رشد هند می توان به بهبود وضعیت سرمایه گذاری خصوصی این کشور اشاره کرد که باعث تسریع در اختصاص اعتبار توسعه زیرساختار و نیز ایجاد فضای بهتر سرمایه گذاری در هند می شود.

همچنین در این گزارش به پیش بینی رشد اقتصادی 6/4 درصدی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی اشاره شده که به دنبال آن، موسسات پولی این کشور با رشد روبه رو خواهند شد. این درحالی است که اقتصاد چین در سال ۲۰۱۵ حدود 6/9درصد رشد داشت که به کمترین میزان خود در ۲۵ سال گذشته رسیده است.

براساس نظرسنجی که پیش تر توسط رویترز صورت گرفته بود، تحلیلگران در آن پیش بینی کرده بودند که آمار مرتبط با تولید ناخالص داخلی چین، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا نشان خواهد داد که این کشور، با ثبات در رشد اقتصادی مواجه شده است و هدف گذاری دولت در سال جاری برای رشد اقتصادی ثابت، محقق خواهد شد.

بر همین اساس، رشد اقتصادی هند و چین در سال آینده میلادی می تواند به ثبات هر چه بیشتر اقتصاد جهانی کمک قابل توجهی کند.

منبع : El mundo
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/i8w5m7RH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه