سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در اتاقی با کف شیشه ای نشسته اید که امواج دریا را به راحتی می توانید از داخل اتاق مشاهده کنید؛ این در حالی است که بالکن اتاق رو به دریا است و با باز کردن در بالکن، منظره زیبای دریا جلوی دیدتان است. تحقق این امکان در ایران که گردشگران بتوانند از چنین خدماتی استفاده کنند، در هتل ترنج مهیا شده است.

هتل ترنج یکی از هتل های پنج ستاره در شهر کیش است که کف این هتل از شیشه  ساخته شده و گردشگران می توانند از داخل اتاق، کف دریا را ببینند. اگرچه این هتل خدمات مناسبی را به گردشگران ارائه می دهد اما اجاره اتاق های آن با قیمت بالایی انجام می شود. این در حالی است که با ورود هتل های معتبر دنیا به بازار ایران، این دسته از هتل های ایرانی باید استراتژی بازاریابی و برندینگ مناسبی را اتخاذ کنند تا از این طریق بتوانند سهم بازار خود را همانند سابق حفظ کنند.

اینکه هتل ترنج در راستای فعالیت های برندینگ و بازاریابی باید چه اقداماتی را انجام دهد که درنهایت به جذب گردشگران منجر شود و آگاهی از برند خود را افزایش دهد، بهانه ای شد تا «فرصت امروز» سراغ دکتر محمود محمدیان، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی برود. آنچه در ادامه می خوانید نظرات این کارشناس درباره فعالیت های ارتباطاتی برند، فعالیت های بازاریابی، استراتژی تبلیغات، استراتژی قیمت گذاری و... است که در سه بخش مجزا تنظیمشده است.

پس از توافقات هسته ای زمینه ای ایجاد شد تا کشور در صنایع مختلف صادرات داشته باشد و گشایش های اقتصادی ایجاد شود و این موضوع فضای کسب و کارهای سازمان های ایرانی را تسهیل می بخشد. طبیعتا برای برقراری ارتباط مناسب با جوامع بین المللی نیاز به رشد و بهبود صنعت هتلداری در ایران است. این در حالی است که دولت نیز روی این موضوع سرمایه گذاری هایی را انجام داده و توسعه گردشگری را یکی از اهداف برنامه های خود قرار داده است.

باید برنامه ریزی های مناسبی انجام شود تا از این طریق گردشگران اروپایی برای گردش به کشور ایران وارد شوند و این موضوع می تواند با سودآوری مناسبی برای ما همراه شود. این موضوع مستلزم این است که صنعت هتل داری در داخل کشور تقویت شود؛ چون در حقیقت هتل های ایرانی در صنعت هتل داری حرفی برای گفتن ندارند و خلأ هتل های پنج ستاره در ایران به شدت احساس می شود.

در همین راستا ارتباط مناسبی با کشور ها روسیه، آذربایجان، سنگاپور و... برقرار شده که این کشور ها در داخل ایران سرمایه گذاری و هتل هایی را راه اندازی کنند.

یکی از هتل های پنج ستاره با نام ترنج در شهر کیش راه اندازی شده است. این هتل روی آب واقع شده و هر یک از اتاق های آن کف شیشه ای دارند و از داخل اتاق کف دریا معلوم است. از طرفی بالکن اتاق های این هتل روبه دریا است و گردشگران می توانند در بالکن اتاق ها، دریا را مشاهده کنند.

از این نظر هتل مطلوبی محسوب می شود. در این میان هتل ترنج دارای سه رستوران مختلف، سالن کنفرانس، مجموعه ورزشی و... است که روی آب قرار گرفته است. مجموعه این خدمات باعث شده گردشگران با تجربه مناسبی همراه شوند.

پاسخگویی به گردشگران

هتل ترنج سبک و سیاق هتل های کشور های عربی را دارد، ضمن اینکه جزو هتل های مناسب در ایران محسوب می شود اما با مشکلاتی همراه است؛ به عنوان نمونه هنگامی که گردشگران وارد هتل ترنج می شوند، انتظار خدمات بالاتری را نسبت به سایر هتل ها دارند و در صورت عدم پاسخگویی مناسب به این انتظارات، آنها با نارضایتی مواجه می شوند. واقعیت این است که صنعت هتل داری صرفاً اجاره اتاق به مشتریان نیست و مشتریان علاوه بر اجاره اتاق متقاضی دریافت خدمات مناسب تری از هتل ها هستند.

کیفیت و تنوع غذایی

یکی از خدماتی که برای گردشگران در هتل ها بسیار حائز اهمیت است، کیفیت غذاها است. در واقع غذایی که در هتل ترنج سرو می شود باید از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار باشد. این نگاه در بین برخی از مخاطبان ایرانی وجود دارد که در هتل ها معمولا غذای خوبی سرو نمی شود؛ با توجه به این موضوع باید هتل های ایرانی درصدد این موضوع باشند تا بتوانند غذای مناسبی را به گردشگران ارائه دهند.

هتل های ایرانی همواره در ارائه غذایی با کیفیت و متنوع همگام با رستوران های تراز اول کشور پیش نمی رفتند. اگرچه غذای هتل ترنج، غذای باکیفیتی محسوب می شود و در سه رستوران در این هتل به گردشگران ارائه می شود اما غذایی با کیفیت بسیار بالایی محسوب نمی شود. با توجه به این موضوع پیشنهاد می شود هتل ترنج در این راستا برنامه ریزی های مناسبی را اتخاذ کند.

***

سرویس دهی مناسب پرسنل

یکی دیگر از نکاتی که هتل ترنج باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد، نحوه سرویس دهی پرسنل است. در واقع پرسنل هتل های ایرانی به شدت نیاز به آموزش دارند. از طرفی باید در هتل ها یک نظام مقرراتی و قانونی سخت گیرانه برپا شود تا از این طریق پرسنل خدمات و سرویس مناسبی را به گردشگران ارائه دهند.

هتل ترنج می تواند برای پرسنل خود تشویق و تنبیهی را در نظر بگیرد و در صورتی که پرسنل رفتار مناسبی نداشته باشند و سرویس مناسبی را در اختیار گردشگران قرار ندهند، تنبیه شوند. یکی از انتقاداتی که به هتل ترنج وارد است، کیفیت پایین سرویس دهی پرسنل است و این موضوع به سرعت عمل، اشتیاق و انگیزه کارکنان هتل برمی گردد.

در صورتی که هتل ترنج از پرسنلی استفاده کند که تحصیلات بالاتری دارند، در راستای ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان بسیار می تواند مثمر ثمر واقع شود. البته این موضوع افزایش هزینه  برای هتل ترنج را به همراه خواهد داشت. با توجه به این موضوع باید برنامه ریزی های مناسبی در این خصوص انجام شود. با اینکه در تهران با ضعف خدمت رسانی پرسنل مواجه هستیم اما این موضوع در شهرستان ها بیشتر خود را نشان می دهد و مخاطره آمیز می شود.

در این میان در شهرستان ها به شدت با ضعف جذب پرسنل با کیفیت مواجه هستیم. این موضوع باعث شده کیفیت و سرعت خدمات در هتل های ایرانی به شدت کاهش پیدا کند. تجربه شخصی بنده در هتل های ایرانی مبنی بر این موضوع بوده که بارها درخواست خدماتی را داشتم اما مجموعه هتل به درستی به آن پاسخ نداده است. مجموعه این موضوعات به برند هتل ترنج آسیب می زند و این هتل باید تمهیداتی را برای رفع این مشکل بیندیشد. از طرفی توصیه می شود هتل ترنج به مقوله برند سازی داخلی توجه ویژه ای داشته باشد.

وب سایت کارشناس: kafemarketing.com

***

استراتژی قیمت گذاری

صنعت هتل داری در ایران برای جبران هزینه های خود معمولاً از قیمت های بالایی استفاده می کند و گردشگران خارجی هنگام استفاده از هتل های ایرانی با قیمت های بالایی مواجه می شوند. این در حالی است که تعرفه های هتل های ایرانی هم اندازه با تعرفه های استاندارد هتل های معتبر دنیا قیمت گذاری می شود اما به اندازه آنها خدمات و سرویس دهی به مشتریان ارائه نمی شود.

قیمت های هتل ترنج بسیار بالا است و مدیر این مجموعه بر این باور است که این هتل مخصوص افراد خاص است و خدمات لوکسی را به گردشگران ارائه می دهد اما هنگام اتخاذ مناسب ترین استراتژی قیمت گذاری، باید به بهای تمام شده خدمات و ارزشی که مشتریان برای خدمات هتل قائل هستند، توجه ویژه ای شود و بر این اساس قیمت خدمات هتل را مشخص کرد.

صنعت هتلداری به ویژه در شهری مانند کیش اگر قیمت بالایی داشته باشد، رفته رفته ذهن مقایسه گر مشتری به این سمت می رود که به جای هتل ترنج از هتل کشور های ترکیه و دوبی استفاده کند و در صورت رخ دادن این موضوع احتمال انتخاب هتل ترنج نسبت به هتل های دیگر کاهش پیدا می کند. چون ممکن است مخاطبان به این موضوع فکر کنند که با این هزینه سفر، می توانستند به کشورهای ترکیه، مالزی و... سفر کنند.

این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است که سفر به کیش برای مخاطبان ایرانی یک سفر داخلی اما سفر به کشورهای دیگر، سفر خارجی محسوب می شود. اگرچه این نوع قیمت گذاری می تواند مشتریانی را جذب هتل ترنج کند اما برای جذب مشتریان بیشتر باید فعالیت های ترویجی و تخفیف های ویژه ای  را برنامه ریزی کند. از این طریق ترنج می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند و با سودآوری مناسب تر همراه شود.

هتل ترنج به لحاظ خلق یک تجربه خوب و جذاب برای گردشگران می تواند موفق عمل کند اما اگر در استراتژی قیمت گذاری، آموزش پرسنل، سطح سرویس دهی و... تجدید نظر نکند، این موفقیت ها ماندگار نخواهد شد. در حال حاضر هتل ترنج در تبلیغات تلویزیونی حضور مناسبی دارد اما صرفا استفاده از یک رسانه کافی نیست.

هتل ترنج باید بودجه تبلیغاتی خود را هوشمندانه تر هزینه کند و از رسانه های دیگر نیز در راستای معرفی خدمات خود استفاده کند. از طرفی گروه مخاطبان هتل ترنج، افرادی از طبقه بالای جامعه هستند که سطح درآمدی بالایی دارند و برای معرفی خدمات هتل به این گروه مخاطبان باید از رسانه های مناسبی استفاده کرد.

ارتباط با نویسنده: a9631m@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WVGekaKY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه