شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فروش بدون انتقال احساسات

7 سال پیش ( 1395/4/23 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

سؤالی که یک بازاریاب در جست وجوی موفقیت و تغییر باید از خود بپرسد این است که چقدر مشتری و ایجاد خدمات بهتر برای او برای شما اهمیت دارد. آیا از معجزه ای که ایجاد رابطه حسی با مشتری و برند و تاثیر آن در کسب و کار می کند آگاهی دارید؟

قابل توجه است که مشتریان عاطفی سه برابر بیشتر از بقیه مشتریان امکان دارد که به توصیه یک شرکت، خدمات و محصولات آنها اعتماد کنند و به احتمال زیاد، دوباره از آن شرکت خرید خواهند کرد. در این نوع بازاریابی، متخصصان بازاریابی روی فروش تمرکز نکرده اند، بلکه روی خدمات بهتر به مشتری و ساخت زندگی بهتر متمرکز شده اند.

امروزه مشتریان صرفا نگران برآورده شدن نیازهای اساسی خود نیستند، آنها می خواهند یک ارتباط عاطفی با برندی که از آن خرید می کنند داشته باشند. در موضوع خدمات به مشتریان همواره شنیده ایم که هدف تسخیر قلب مشتریان است نه فقط منطق آنها، یا به عبارت دیگر فراتر از انجام معاملات با مشتریان ایجاد یک رابطه احساسی با آنهاست. آنها می خواهند با به خاطر سپردن چیزی با ارزش زندگی خود را بهتر کنند، لذا به همین دلیل شما نیاز دارید که برای رفع نیازهای مشتریان خود علاوه بر منطق، احساس را نیز در نظر بگیرید.

شما باید تجربه ای به یادماندنی و ماندگار برای آنها ایجاد کنید. در این نوع بازاریابی مشتریان با حضور در فروشگاه احساس نمی کنند که آنجا فقط جایی برای خرید است، آنها احساس می کنند وارد یک مکان سرگرم کننده شده اند و اینجا محلی است که مشتری می خواهد بارها و بارها در آن حضور پیدا کند.

در واقع این بازاریابان فقط می خواهند زمانی که مشتری فروشگاه را ترک می کند احساس بهتری داشته باشد. ایجاد یک ارتباط عاطفی مانند این یک مکمل برای محصولات و برندهای بزرگ است. در آن لحظه مشتریان با قلب شان تصمیم می گیرند و این در نتیجه ارتباط عاطفی با آن برند است. یک محصول خوب می تواند واقعا موفق شود، اگر مردم یک احساس عاطفی با آن داشته باشند.

تمرکز روی مواردی که به احساس مشتری مربوط است نیز می تواند وسیله ای برای تبلیغ باشد، چرا که آن با احساسات قوی همراه است. در شرایطی که یک محصول یا برند احساسات را درگیر کند مشتریان بیشتر در مورد محصول صحبت و آن را به بقیه توصیه می کنند و در نهایت منجر به فروش بیشتر محصولات برندها خواهد شد.

در واقع بازاریابان آگاه به جای یافتن راهی برای اینکه چیزی را به کسی بفروشند، روی این تمرکز می کنند که مشتریان در مورد محصولات شما چه احساسی دارند. اگر شما قادر به مدیریت چنین چیزی باشید و ارتباط احساسی خوبی برقرار کنید، احتمالا قادر خواهید بود تا یک مشتری را مادام العمر به دست آورید.

در عصر کنونی که آهن و ماشین و سردرگمی افراد را فراگرفته است ارتباط عاطفی می تواند یکی از رموز بسیار مهم در تغییر بازاریابی باشد. با وجود این توضیحات زمانی که شما با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید، نیازمند برقراری توازن عاطفی صحیح هستید. پس باید در این زمینه آهسته گام بردارید، زیرا در واقع احساسات زیاد ممکن است نتیجه معکوس بدهد و به اعتبار شما آسیب بزند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9kY5Kr2V
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه