پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

همه بازاریابان به‌عنوان مهم‌ترین افراد در سوددهی یک سازمان، کارهای متفاوت و زیادی در روز انجام می‌دهند. گاهی وقت‌ها تعداد کارهایی که باید در طول روز انجام دهند آنقدر زیاد می‌شود که فرصت انجام همه این کارها از آنها صلب ‌شده و به ناچار انجام بخشی از آنها را به روز بعد موکول می‌کنند. روز بعد، علاوه بر انجام کارهای مربوط به همان روز، باید کارهای باقیمانده از روزهای قبل را هم سر و سامان دهند.بنابراین احتمالا باز هم با کمبود وقت مواجه می‌شوند. این روند در روزهای متوالی تکرار می‌شود و حجم کارهای انباشته شده به حدی می‌رسد که احساس می‌شود هرچقدر هم که تلاش کنند فایده‌ای نداشته و باز هم عقب می‌مانند.

بازاریابان موفقی که بهترین نتیجه را از روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های خود، چه در زمینه کسب‌و‌کار و چه در زمینه زندگی شخصی‌شان می‌گیرند، آنهایی هستند که کارهای‌شان را اولویت‌بندی می‌کنند و کارهای مهم را ابتدا و کارهای کم اهمیت‌تر را آخر از همه انجام می‌دهند. البته منظور این نیست که هر کار مهمی باید همان سر صبح انجام شود. منظور این است که در صورت‌جلسه کارهایی که باید انجام شوند، کارهای مهم در اولویت قرار می‌گیرند و سایر کارها حول این امور ضروری طبقه‌بندی و انجام می‌شود. یک بازاریاب موفق اگر منتظر تماس تلفنی از طرف مهم‌ترین مشتری‌ باشد تا درباره مسئله تجاری با اهمیتی صحبت کند، قاعده‌اش این است که سایر تماس‌ها و کارهایی را که طی روز دارد، گرداگرد آن تماس برنامه‌ریزی کند.

یک بازاریاب موفق و هدفمند به افراد توضیح می‌دهد که منتظر تماس مهمی است و زمانی مناسب را برای آن همکار در نظر می‌گیرد که بعدا بیاید تا به کارش رسیدگی شود اما یک بازاریاب نامنظم، در حالی که همکارش صحبت می‌کند، نگران می‌نشیند و امیدوار است که آن فرد قبل از به صدا درآمدن تلفن، حرفش را بزند تا او بتواند به تلفن مهم برای فروش برسد. برای یک بازاریاب هدفمند، اولویت‌بندی، یک فرآیند طبیعی است.

تقریبا هر کاری بلافاصله با شماره‌اش مطرح می‌شود. اگر موضوعات مهم دیگری در برنامه‌های روزانه وجود دارد، موضوعی که در اولویت قرار نداشته فراموش نشده، صرفا به روزی دیگر و وقتی مناسب‌تر منتقل شده است، بنابراین فرد هدفمند، به کارهای مهم همان ابتدا رسیدگی می‌کند و از وقتی که برای نتیجه مطلوب گرفتن تعیین کرده حداکثر استفاده را می‌برد. اولویت‌بندی کارها یکی از روش‌هایی است که می‌تواند با تعیین اهداف واقعی برای خود، در غلبه بر استرس به یک بازاریاب کمک کند. برای دسته‌بندی و اولویت‌دهی به کارها و وظایف، روش‌های متفاوت و زیادی پیشنهاد شده است.

برخی از این روش‌ها سیستمی و پیچیده بوده و بیشتر مناسب شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ می‌باشند.برخی دیگر از آنها، روش‌های ساده و پرکاربردی هستند که برای افراد مختلف قابل استفاد‌ه‌اند.استفاده از روش‌های اولویت‌بندی به بازاریابان کمک می‌کند با دسته‌بندی کارهای خود، به یک اولویت‌بندی مشخص برای انجام کارها برسند. به طوری که کارهای کم اهمیت و بی‌اهمیت را جدا کرده و کنار می‌گذارند. به این ترتیب زمان بیشتری برای انجام کارهای پر اهمیت که نقش مهم‌تری در زندگی ما دارند به‌دست می‌آورند. این همان چیزی است که می‌تواند موجب موفقیت روزافزون آنها شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1arMgCvb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه