مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو‌و‌نیم میکرون روی عدد 152در شرایط هشدار قرار گرفت. دکتر وحید حسینی در گفت‌وگو با مهر افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران ،میزان غلظت تمام  آلاینده‌ها به جز منو اکسید کربن و دی اکسید نیتروژن نسبت به روز گذشته افزایش داشته است. به این ترتیب میانگین غلظت تمام  آلاینده‌ها به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در بیشتر ایستگاه‌ها از حد مجاز فراتر بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط هشدار است. پیش‌بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از وارونگی دما و تداوم انباشت و  تجمع آلاینده‌ها است.

به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا درمناطق پرتردد و شلوغ در شرایط نا سالم باقی بماند. اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در  منطقه ناسالم برای گروه‌های حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی - ریوی و افراد مسن است، بنابراین توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی‌مدت در فضای باز را کاهش دهند.