دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 20 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

گزارش شادی جهانی 2016

7 سال پیش ( 1395/5/7 )
پدیدآورنده : گلنوش محب علی  

به گزارش مطالعه شادی جهانی سال 2016 سازمان ملل متحد، کشور سوییس که سال گذشته اولین کشور در لیست بود، امسال به نفع دانمارک در رتبه دوم جای گرفت. پس از دوئل سوییس و دانمارک بر سر رتبه اول و دومی، کشورهای ایسلند، نروژ، فنلاند،  هلند، نیوزیلند و  استرالیا به ترتیب شاد ترین کشور های دنیا معرفی شدند. هفت کشور از 10 کشور شاد دنیا، از کشور های کوچک و متوسط اروپای غربی هستند.

دانمارکی ها قهرمان شادی

دانمارک اولین کشور شاد دنیاست. شهروندان این کشور کوچک شمال اروپایی، قهرمانان شادی در دنیا هستند. در دانمارک، زنان 43 درصد از پست های مدیریتی دولتی را اشغال کرده اند. در  این کشور میزان مالیات سنگین است ولی در عوض مردم از یک نظام سلامت و آموزش عالی برخوردار هستند.

دانشجویان از سوی دولت یک مقرری ماهانه به مدت 7 سال دریافت می کنند. شهروندان دانمارکی، در مواقع بیماری یا از دست دادن شغل،  اعتماد زیادی به حمایت های دولت دارند. کوچکی کشور دانمارک، همگونی و همبستگی میان مردم، داشتن انتظارات کوچک از زندگی از عوامل شادی آفرین در این کشور هستند.

یک مطالعه در این خصوص گفته است کشور هایی که در صدر این لیست آمده اند بدون در نظر گرفتن ثروت، نابرابری های اجتماعی و معیار محافظت از محیط زیست انتخاب شده اند.

براساس گزارش شادی جهانی، سه کشور ایرلند، ایسلند و ژاپن پس از بحران اقتصادی سال 2007 و زلزله توانسته اند رتبه خود را در میان شاد ترین کشور های دنیا همچنان حفظ کنند.

از نظر یکی از محققان این مطالعه،  در مورد ژاپن،  شاخص همدلی و همبستگی و حکایت اجتماعی این کشور را نجات داده  است.

کاستاریکا، جلوتر از خیلی کشور های ثروتمند تر از خودش در رتبه 14 قرار گرفته  است. این کشور با وجود اینکه وضعیت اقتصادی چندان خوبی ندارد، می تواند مثالی از یک جامعه سالم و شاد باشد.

براساس این گزارش که چهارمین گزارش شادی جهانی بود (نخستین گزارش سال 2012 توسط سازمان ملل متحد منتشر شد)، آمریکا در رتبه سیزدهم قرار گرفته  است. کشور آلمان در رتبه شانزدهم، بلژیک در رتبه هجدهم و بریتانیا در رتبه 23 جای دارد.

کشور فرانسه، سی و دومین کشور گزارش شادی جهانی است و دو پله از عربستان سعودی جلوتر است. رتبه کشور های اسپانیا و ایتالیا به ترتیب 37 و 50 است. کشور  آفریقایی بروندی، با رتبه 157 کمترین شاخص شادی را در میان کشور ها دارد. کشور  جنگ زده سوریه رتبه 156 را دارد و یکی مانده به آخر لیست است. کشور  توگو با رتبه 155، افغانستان با 154 و بنین با 153 وضعیتی به مراتب بدتر از روآندا، گینه، لیبریا و تانزانیا دارند.

سقوط شادی در یونان

با مقایسه گزارش جهانی شادی سال 2016 با سال های 2005 تا 2015، درمی یابیم که یونان با توجه به بحران  اقتصادی و مهاجرتی که تجربه کرد، در زمینه شاخص های شادی و خوشبختی سقوطی چشمگیر داشته  است. سال 2016 این کشور در رتبه 99 دنیا قرار گرفت.

به اعتقاد پژوهشگرانی که این مطالعه را انجام دادند، شش عامل سرانه تولید ناخالص داخلی، حمایت های اجتماعی، امید به زندگی، آزادی اجتماعی، سخاوت و عدم فساد از شاخص های بررسی شده برای سنجش شادی کشور ها هستند.

چین، تایلند و روسیه شاد تر از گذشته

محققان در این مطالعه، میزان خوشبختی را در سال های 2005 تا 2007 و 2013 تا 2015 مقایسه کردند. طبق مطالعه، در میان 126 کشوری که از آنها داده هایی برای مطالعه در دست بود، شاهد شادی بیشتر در میان 55 کشور هستیم. مانند چین، تایلند، اکوادور،  نیکاراگوئه،  شیلی و روسیه.

در برخی کشور ها هم که تعداد آنها به 45 کشور می رسد، شادی کمتری نسبت به گذشته دیده می شود. مصر، ایران، یمن، عربستان سعودی، اسپانیا، ایتالیا و یونان از جمله این کشور ها هستند.

منبع : lepoint
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yVHBPAoh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه