جمعه, ۱۳ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 4 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب وکار در ایران به کارت ویزیت با اهمیت بالایی نگاه نمی کنند. دلیل این ادعا، کارت های ویزیت فراوانی است که در ارتباطات گوناگون و نمایشگاه ها به دست مان می رسد و در نهایت بعد از مدتی ناپدید می شوند! یا اگر این نگاه بدبینانه را نداشته باشیم، بسیاری از کارت ویزیت ها در یک آلبوم جا خوش می کنند و در نهایت ممکن است حتی یک بار هم بعد از نمایشگاه یا ارتباط با طرف مقابل، دیده نشوند.

اجازه بدهید بحث را با این پرسش ها آغاز کنیم: از کارت ویزیت خود چه می خواهید؟ توسعه بازار؟ برندینگ؟ فروش؟ افزایش فروش؟ ارتباط با مشتری؟ یا...؟ واقعا از کارت ویزیت خود چه می خواهید؟

بسیاری از افراد هنگام نیاز به کارت ویزیت، تعریف مشخصی از چرایی نیاز خود ندارند و فقط می خواهند یک کارت ویزیت برای عقب نماندن از قافله کسب وکارها و شرکت های رقیب داشته باشند. این نگاه نادرست سبب غفلت از یکی از رسانه های مهم هر کسب وکار می شود.

کارت ویزیت را درست بسازیم

همان طور که به وجود آمدن یک گل زیبا نیازمند مقدماتی است، یک کارت ویزیت مناسب هم به ویژگی هایی برای کارکرد صحیح نیاز دارد.

کارت ویزیت باید هدف شما را از کسب وکار تازه تان به درستی تعریف کند یا خدمات و کالاهای شرکت شما را موثر نشان دهد. کارت ویزیت در شرایطی که به استراتژی تجارت شما پایبند است، چشم انداز شخصی شما را از فعالیت ترسیم می کند.

اجازه بدهید عبارات بالا را به شکل ساده تر بیان کنیم. دقت کرده اید همه ما برای نشان دادن خود، کسب و کار یا تخصصمان، با افراد مختلف مذاکره می کنیم؟ از استخدام گرفته تا فروش یک کالا، همه و همه با مذاکرات پیش می روند. اما در این بین کدام مذاکرات در نهایت موفق می شوند؟ پاسخ، مذاکرات استراتژیک است.

یک کارت ویزیت خوب زمانی می تواند برای شما فروش بالا به ارمغان آورد که یک گفت وگو را با مخاطب شروع کند. این گفت وگو ذهن مخاطب را درگیر می کند و در نهایت موجب افزایش فروش خواهد شد.

کارت ویزیت خوب تک بعدی نیست و منافع مشتری و فروشنده را به درستی تقسیم می کند. در حقیقت موفق بودن یک کارت ویزیت به نوع این تقسیم برمی گردد: آیا کارت ویزیت شما، به مشتری منافع متوازن با منافع شما را نشان می دهد؟ توجه کنید حفظ منافع مشتری در یک کارت ویزیت همیشه به معنی تخفیف رایگان یا مشاوره رایگان یا پیک رایگان نیست!

متاسفانه یا خوشبختانه در بسیاری کسب و کارهای ایرانی، به عنوان مثال پیک موتوری در محدوده، به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته می شود؛ در حالی که همه ما امروز می دانیم اگر بخواهیم کباب کوبیده برای منزل سفارش بدهیم یا احیانا پیتزا هوس کنیم؛ اگر آن مغازه پیک موتوری نداشته باشد، به احتمال زیاد از خرید منصرف می شویم و سراغ گزینه بعدی می رویم.

با کارت ویزیت خوب، برندسازی کنید

خیلی از مدیران کسب وکارهای نوپا یا حتی باسابقه در ایران، هنوز کارت ویزیت را یک لوگو و یک آدرس و شماره تلفن می دانند. این موضوع تنها به کارت ویزیت مربوط نیست، بلکه بسیاری از فرآیندهای کسب وکار در کشور ما به طور تخصصی ارزیابی نمی شود و به جرات می توان گفت بسیاری از خدمات  مشاوره تحت عنوان مشاور فروش و بازاریابی، عملا برای کسب و کارها بهینه شده نیستند. در نتیجه بعد از مدت ها تلاش و اقدام، این سوال مطرح می شود: چرا فروش مان خوب نیست؟

یکی از امتیازهای مهم کارت ویزیت، کمک به برندسازی شما و افزایش فروش است. نفس تبلیغ هنوز برای بسیاری یعنی دروغ و کلاهبرداری! در این شرایط باید چه کار کرد؟ نباید از تبلیغ یا کارت ویزیت و سایر رسانه های ارتباطی استفاده کرد؟

زمینه سازی و ایجاد اعتماد، یک مرحله قبل از تبلیغ موفق است؛ پس چطور این اعتمادسازی و زمینه سازی انجام شود؟

کارت ویزیت خوب یکی از ابزارهای تضمین کننده فروش پایدار شما است، چون سبب می شود بهتر دیده شوید. فروش پایدار از ارائه عالی شما در کارت ویزیت نشأت می گیرد. در ارائه محتوا در کارت ویزیت، به مهندسی تحلیلی آن توجه کنید؛ به عنوان مثال یک کارت ویزیت خوب با یک نگاه خلاقانه توسط یک مدیر یا مشاور متخصص، می تواند نحوه انتخاب درست را به مخاطبان خود یاد بدهد؛ زیرا مردم به کارت ویزیتی که حاوی آموزش باشد، می توانند اعتماد کنند.

شاید در اینجا این پرسش توسط برخی مطرح شود که منظور نویسنده از نگاه خلاقانه چیست؟ در پاسخ این پرسش، می توانیم به رسم اجتماعی بسیار متداول در تمامی جوامع اشاره کنیم؛ دست دادن. افراد در دوره باستان دست می دادند که نشان دهند خنجری در آستین ندارند، تا اینکه نوع دست دادن تغییراتی کرد که امروز شاهد آن هستیم؛ روشی برای سلام و احوالپرسی و ارتباط بهتر و صمیمانه تر.

در اینجا نحوه ارتباط مطرح می شود؛ دست دادن ما برای سلطه جویی است یا سلطه پذیری؟ دست دادن ما حس تساوی را به طرف مقابل منتقل می کند یا ناعادلانه بودن را؟

کارت ویزیت خوب نیز دقیقا همین گونه است. ما نباید کارت ویزیتی طراحی کنیم که بر مشتری فشار وارد کند یا این احساس به او دست بدهد که چون ما کالا و خدمات داریم، مشتری چاره ای جز خرید از ما ندارد! اگر در جایی توصیه می کنند کارت ویزیت شما عمودی باشد، دقت کنید آیا به سوالاتی که در بالا اشاره شد، جواب داده اید؟

آیا عمودی بودن، کارت ویزیت شما را به یک کاتالوگ برای انتقال بهتر اطلاعات محصول یا خدمات به مشتریان احتمالی ترغیب می کند؟ کارت ویزیت با درآمد کسب و کار در ارتباط است، بنابراین نباید در هزینه برای آن احتیاط یا صرفه جویی بی جهت کرد. شاید هزینه یک کارت ویزیت به خاطر کیفیت بهتر کمی گران شود، اما مطمئن باشید ارزشش را دارد.

متخصص و تحلیلگر کسب‌ و کار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AxklTRUn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
کاظمی :
7 سال پیش
عالی بود مدتها بود دنبال این مطلب بودم که کارت ویزیت ارایشگاهم رو چطوری بزنم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسگیفت کارت استیم اوکراینتالار ختم
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه