جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کشور زیبای گرجستان در شرق دریای سیاه واقع گردیده و به خاطر جاذبه های تاریخی و دیدنی فراوان و همچنین آب و هوایی مطبوع به یکی از کشور های توریستی تبدیل شده و سالانه گردشگران بسیاری به خصوص در فصول گرم سال مهمان این کشور خواهند بود. . در اسطوره های گرجی از این سرزمین بعنوان مرغوب ترین زمین ها یاد می شود و مردم این کشور بر این باورند که خاک این منطقه هدیه ای از خداست . این کشور همچنین دارای تنوع آب و هوایی بسیاری است و وجود رشته کوههایی میان مرز گرجستان و روسیه به مانند سدی از این کشور در برابر سرمای وحشتناک روسیه محافظت می نماید . وجود این رشته کوهها همچنین به محل مناسبی برای انجام ورزشهای زمستانی و همچنین کوهنوردی تبدیل شده است.

گفتنی دو سوم خاک این کشور را کوهستانها تشکیل داده اند و در کنار آن دریای سیاه نیز بر اب و هوای این منطقه بی تاثیر نبوده است .

شهر سنگی اوپلیستیخه تا دیدنی های شگفت انگیز در گرجستان

در ادامه این مطلب به شرح برخی از دیدنیهای این کشور زیبا خواهیم پرداخت و اطلاعاتی هرچند اندک در اختیارتان قرار میدهیم:

سواحل اعجاب انگیز باتومی

سواحل گرجستان در تور گرجستان از گذشته محلی برای گذران تعطیلات گردشگران بوده است و به خصوص در سالهای گذشته و با پیشرفت صنعت توریسم امکانات رفاهی بسیار زیادی در آنها فراهم گردیده که به جذب بیشتر گردشگران کمک نموده است. اما از میان سواحل این کشور سواحل باتومی با مناظر زیبا و خیره کننده بیشترین طرفدار را دارد و گردشگران بسیاری سالانه مهمان این شهر خواهند بود. گفته میشود سواحل این منطقه سحر آمیز است و دارای خواص مغناطیسی است . متخصصان بر این باورند که شنا کردن در آبهای این منطقه و آفتاب گرفتن بر روی شن های آن به درمان بسیاری از امراض انسانها کمک می نماید . بر اساس تحقیقات دانشگاه اورکی گرجستان ترکیبات سواحل این منطقه حاوی مواد معدنی خاصی است که اثرات درمانی آن برای درمان بیماریهای قلبی ، عروقی و عصبی اثبات گردیده است.

به گزارش سایت سفر باتو ، همچنین وجود هتل ها و اقامتگاهها متعدد با امکانات رفاهی متنوع امکان اقامت چند روزه را در این شهر فراهم نموده است . پس پیشنهاد می کنیم در سفر به این کشور اقامت در این شهر زیبا را فراموش نکنید.

جاذبه های دیدنی در شهر تفلیس

شهر تفلیس به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز مشهور است و شاید این لقب بواسطه وجود طبیعت مسحور کننده آن و همچنین پارک ها و فضاهای سرسبز و همچنین گذر رودخانه متکواری از وسط این شهر به آن اطلاق شده باشد. با سفر به این شهر شاهد جاذبه های دیدنی فراوانی خواهید بود و وجود آثار تاریخی منحصر بفرد و پنج دریاچه در این منطقه که قابل شنا و قایق سواری اند به جذابیت آن افزوده است. علاوه بر این با رشد و پیشرفت صنعت گردشگری در سالهای اخیر جاذبه های متعدد دیگری نیز یه این شهر افزوده شده که پارک آبی و فضاهای سبز مختلف و همچنین گالری ها و موزه های هنری از جمله آنها هستند .

بازدید از شهر سنگی اوپلیستیخه

این منطقه باستانی بزرگترین شهر سنگی دنیا محسوب می گردد که به معنی معبد خدایان است. حین بازدید از این منطقه با آثار حیرت انگیزی روبرو خواهید شد که ساخت آن به هزاران سال پیش باز می گردد . قدیمیترین سد ، داروخانه ، بازار، امفی ﺗﺌﺎتر ،کلیسای سن جورج، معابد، زندان، سیاه چال و کارگاه شراب سازی و صدها اثر باستانی دیگر تنها برخی از مکان های دیدنی در این شهر هستند که نحوه ساخت آنها باستان شناسان را به حیرت وا داشته است. تور آنتالیا در سفرهای ویژه تعطبلات را بخرید.

حمام سولفور

شهر تفلیس به خاطر وجود چشمه های آب گرم متعدد به شهرت رسیده که وجود آنها سبب گردیده همه ساله گردشگران بسیاری راهی این منطقه شوند. آب گرم این چشمه ها دارای خواص درمانی فراوانی است و گفته می شود با خوابیدن در وان های آب گرم آنها اغلب بیماریهای روماتیسمی و مفصلی بیماران برطرف خواهد شد.

پل صلح

پل صلح از آن دسته مکانهای دیدنی است که در سالهای اخیر و با هدف ایجاد منطقه گردشگری جدید در این شهر بنا شده است. این پل تمام شیشه ای در سال 2010 ساخته و اکنون به عنوان نمادی از تفلیسِ مدرن معرفی می گردد . گشت و گذار در اطراف این پل و گذر آن بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود به خصوص اینکه با تاریکی هوا منظره آن با هزاران لامپ نورانی دیدنی تر خواهد بود. پل صلح تماما از شیشه و آهن ساخته شده و دارای صد و پنجاه متر طول است و بر روی رودخانه متکواری بنا گردیده است .

تله کابین تفلیس

اگر در شهر تفلیس به دنبال هیجان و سرگرمی بیشتری هستید پیشنهاد می کنیم تجربه سوار شدن بر تله کابین تفلیس را از دست ندهید . با سوار شدن بر آن فرصت خواهید یافت مناظر زیبای شهر را از ارتفاعات بالا نظاره نمایید و همچنین از فراز جنگل های سرسبز و خانه های روستایی عبور نمایید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yga5MWhl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه