چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سمپل کردن محصولات یکی از شیوه های رایج تبلیغاتی در کشورمان است؛ شیوه ای که این روزها برندها در تلاشند جلوه بهتری به آن بدهند. صنایع شیر ایران (پگاه) این روزها به طور گسترده در حال سمپل کردن محصولات پروبیوتیک خود در سراسر کشور است. برند پگاه با هدف آگاه سازی مخاطبان نسبت به مصرف این دسته از محصولات، کمپینی را اکران کرده که سمپلینگ نیز جزیی از این کمپین وسیع است.

برند پگاه برنامه های مختلفی را در سمپلینگ خود اجرایی کرده که «فرصت امروز» به بررسی آنها پرداخته است. در این باره گفت وگویی را با امیرعباس کمالی، مشاور تبلیغات و مدیرعامل آژانس تبلیغاتی بلندگو و علی عطار، مدیر روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی صنایع شیر ایران (پگاه) داشته ایم که در ادامه می خوانید.

فرهنگ سازی برای افزایش مصرف لازم است

امیرعباس کمالی، مشاور تبلیغات و مدیرعامل آژانس تبلیغاتی بلندگو درباره سمپلینگ محصولات پروبیوتیک و کمپین تبلیغاتی برند پگاه می گوید: پروبیوتیک یک افزودنی جدید و بسیار مفید برای سلامتی انسان است. این افزودنی جایگاه خود را در مواد غذایی جهان باز کرده و درحال حاضر جزو مواد افزودنی لازم برای مواد غذایی است.

در کشور ما آمار بیماری های سیستم گوارش بسیار بالاست و سالانه افراد زیادی براثر همین بیمارها جان خود را از دست می دهند. یکی از علل این بیماری ها تغذیه نامناسب ما ایرانی هاست. پروبیوتیک به هضم درست غذا و کاهش بیماری های گوارشی کمک می کند، البته در محصولات خشک مانند ماکارونی یا پودرکیک اثرگذارتر از محصولاتی مانند لبنی است، با این حال وجود این افزودنی ها در تمامی محصولات لازم است.

مخاطبان ایرانی معمولا نسبت به اسم افزودنی پروبیوتیک و تشابه آن با نام آنتی بیوتیک ذهنیت مثبتی ندارند. آنها احساس شان بر این است که محصولات پروبیوتیک نیز طعم دارویی دارند و به همین دلیل سراغ خرید محصولات اینچنینی کمتر می روند.

بنابراین فرهنگ سازی برای افزایش مصرف چنین محصولاتی درحال حاضر لازم و واجب است و باید برندهایی که محصولاتی را با این افزودنی تولیدمی کنند، اقدام به آگاه سازی مخاطبان کنند. براین اساس اقدام برند پگاه از این جنبه درست و بجا صورت گرفته است. علاوه بر این محصولات پروبیوتیک با شناسه رنگی سبز و قرمز شناخته می شوند.

براین اساس از لحاظ آرت ورک نیز در کمپین پگاه، حرکت درستی انجام شده است. اسم انتخابی برای محصولاتی مانند پروماس نیز همراستا با هدف کمپین است و ویژوال طرح آگهی های کمپین نیز حس سلامتی را به مخاطب منتقل می کند.

همچنین از رنگ سبز در ابزارهای تبلیغات میدانی مانند کانترها و... برند پگاه نیز استفاده شده که این شیوه همراستایی خوبی را در کمپین ایجاد کرده است. این شیوه، عملکرد مشخصی است که نشان می دهد برای این سمپلینگ و کمپین برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است.

کودکان یکی از تاثیرگذارترین مخاطبان در انتخاب محصولات لبنی هستند

کمالی درباره گروه مخاطبان کمپین پروبیوتیک برند پگاه می گوید: کودکان یکی از تاثیرگذارترین مخاطبان در انتخاب محصولات لبنی هستند. اکثر خانواده ها سعی شان براین است که محصولاتی را انتخاب کنند که برای رشد و سلامتی فرزندان شان مفید باشد.

برند پگاه در تبلیغات میدانی خود از عروسک گاو و ابزارهایی استفاده کرده که برای گروه کودکان جذابیت دارد، بنابراین این شیوه عملکرد نیز به درستی صورت گرفته و حرکت هوشمندانه ای شده است. طراحی ون و گردش سراسری آن نیز اتفاق جالبی است.

پوشش 20هزارتایی نیز می تواند به گسترش پیام برندپگاه کمک کند و این حرکت نشان از فراگیر بودن هدف برند دارد. مشخص است برند پگاه تمام تلاش خود را برای بالابردن اثربخشی تبلیغات و سمپلینگ خود انجام داده است و مطمئنا این روند باعث افزایش فروش برند خواهد شد.

رقبای پگاه زودتر از این برند شروع به تولید و عرضه این دست محصولات کردند اما هیچ کدام به این گستردگی فعالیت فرهنگی و تبلیغاتی برای محصولات پروبیوتیک انجام ندادند. بنابراین تبلیغات میدانی و چهره به چهره پگاه در نقطه فروش باعث افزایش سهم بازار این برند خواهد شد. این شیوه تبلیغات به طور مستقیم روی مخاطبان حین خرید تاثیرخواهد گذاشت.

قرار دادن استند و عکاسی مخاطبان هم به گسترش پیام تبلیغاتی کمک خواهد کرد. طراحی هشتگ و برنامه ریزی تبلیغات دیجیتال نیز برای این کمپین جالب توجه است و به تکثیر بیشتر پیام آن کمک می کند.

در پایان باید بگویم کمپین مورد نظر و المان های استفاده شده در سمپلینگ نیز روی برندینگ پگاه تاثیر خواهند گذاشت. ون های طراحی شده برای تبلیغات میدانی در جهت بهتر شدن حرکت برندینگ پگاه نیز تاثیر مثبت خواهند گذاشت. در مجموع حرکت تبلیغاتی برند پگاه جالب توجه و تاثیرگذار است.

تحقیقاتی که منجر به اجرایی شدن کمپین شد

علی عطار، مدیر روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی صنایع شیر ایران (پگاه) درباره هدف برند پگاه از سمپلینگ محصولات پروبیوتیک می گوید: طبق بررسی ها و تحقیقاتی که توسط گروه بازاریابی شرکت انجام شده، متوجه شدیم که مخاطبان نسبت به محصولات پروبیوتیک نگاهی منفی دارند و احساس شان بر این است که با افزودن برخی ترکیبات به این محصولات، طعم آنها تغییر می کند. به نوعی مخاطبان حس می کنند محصولات سلامت محور طعم خوشمزه مابقی محصولات را ندارند.

این درحالی  است که محصولات پروبیوتیک از لحاظ طعمی هیچ فرقی با مابقی محصولات ندارند و فقط برخی ترکیبات به منظور غنی  شدن این محصولات به آنها اضافه شده است، بنابراین برند پگاه با اجرای این کمپین در تلاش است نگاه مخاطبانش را نسبت به محصولات سلامت محور تغییر دهد.

پگاه دامنه محصولات گسترده ای از سلامت محور را در حال تولید دارد، درنتیجه باید برای اطلاع رسانی درباره این محصولات نیز اقداماتی را انجام می داد. درحال حاضر چند محصول مانند ماست و پنیر پروبیوتیک محور کمپین محیطی هستند، اما به مرور محصولات دیگر نیز معرفی خواهند شد.

20هزار مغازه و سوپرمارکت در ایران تحت پوشش قرار گرفته اند

عطار، درباره مراحل اجرایی سمپلینگ محصولات پروبیوتیک این برند می گوید: سمپلینگ محصولات پروبیوتیک بخشی از کمپین سلامت محور پگاه است که چندی ا ست در حال اجرا شدن است. این سمپلینگ به صورت سراسری در کل کشور در حال اکران است. برای سمپلینگ بخش های مختلفی در نظر گرفته شده است؛ بخشی از آن، روال سمپلینگ های دیگری است که با قرارگیری کانترها مقابل سوپرمارکت ها در حال انجام است و محصولات پروبیوتیک میان مشتریان  و مخاطبان توزیع می شود.

در این پروژه نزدیک به 20هزار مغازه و سوپرمارکت در ایران تحت پوشش قرار گرفته اند که در کنار محصولات، بروشور اطلاعات جامعی از 10 محصول سلامت محور پگاه در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. در کنار این موارد دو ون نیز در راستای سمپلینگ مورد بهره برداری قرار گرفته اند. این دو ون قرار است به تمام نقاط کشور سفر کنند.

این سفر طبق برنامه ریزی دقیقی صورت می گیرد و کاملا مشخص شده که ون ها در کدام نقاط شهرهای مختلف متوقف شوند. قرار است ون ها در نقاط تجمع مخاطبان؛ مانند فروشگا ه های بزرگ، مقابل باشگا ه های ورزشی، مدارس، دانشگاه ها و... قرار گرفته و به صورت پارتیزانی شروع به معرفی محصولات  کنند. محصولات نیز در یخچال های همراه این گروه هستند.

با این کار مخاطبان می توانند محصولات را مستقیما ببینند. حین اجرای این کار متوجه شدیم مخاطبان  در حال عکاسی از کار هستند و عکس ها را در فضای مجازی منتشر می کنند. به همین دلیل هشتگی طراحی شد تا مخاطبان تصاویر را با هشتگ پگاه دوست سلامتی منتشر و برای گروه ما نیز ارسال کنند. ون ها به مدت سه ماه در شهرهای مختلف حضور خواهند داشت یعنی طی 180 روز در 360نقطه از 21 شهر، ون ها حضور پیدا خواهند کرد.

بعد از دریافت بازخوردهای مختلف نسبت به ادامه این برنامه تصمیم گیری خواهد شد. کنترل و هدایت این ون ها به کل کشور کمی پیچیده  است و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت، اما به هرحال برای اجرای آن برنامه ریزی دقیقی شده است. همراه با این ون تعدادی از افراد لباس گاو کاراکتر برند را به تن دارند که با بچه ها عکس می اندازند.

همچنین استندهایی نیز به شکل بدن تهیه شده که هم در مقابل سوپرمارکت ها و هم همراه با ون ها هستند که بچه ها با قرار گرفتن پشت آنها عکس می اندازند. محصولات سلامت محور را همه اعضای خانواده می توانند استفاده کنند، بنابراین گروه مخاطبان کمپین و سمپلینگ نیز تمامی اقشار جامعه هستند.

در پایان باید بگویم پگاه به تازگی محصول کره کم چرب را هم به بازار ارائه کرده که در سمپلینگ به مخاطبان معرفی می شود. همچنین بسته بندی محصولات سلامت محور پگاه نیز تغییر کرده که در این کمپین و سمپلینگ محصولات با بسته بندی جدید معرفی می شود. برند پگاه تا پایان امسال تغییر بسته بندی محصولات مختلف خود را در دستور کار دارد.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji62@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CoxJuO3m
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه