جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
با 10 میلیون چه کار می توان کرد؟

کارآفرینی با سرمایه 10 میلیون/ تجارت با سرمایه 10 میلیون تومان

8 سال پیش ( 1394/10/15 )
پدیدآورنده : عباس نعیم امینی   پدیدآورنده : مهدی قاسمی  

کارآفرینی با سرمایه 10 میلیون تومان هم امکان پذیر است. برای موفقیت تنها باید تفکر خلاق و نوآورانه داشته باشید.

دستیابی به موفقیت و تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار برای بسیاری از افراد یک رویای دست‌نیافتنی و دور از ذهن است «به نظرم سرمایه زیادی باید داشته باشید، باید افراد زیادی را استخدام کنید» «دفتر شیک و تجهیزات زیادی نیاز دارید» و... اینها جمله‌هایی است که مدام در مواجهه با آدم‌های مختلف هنگام صحبت در زمینه شروع یک کسب‌و‌کار می‌شنویم. به نظر شما چقدر این گفته‌ها درست است؟ طبیعی است در نگاه اول بسیاری از افراد با این گفته‌ها موافقند اما واقعیت این است که بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها وجود دارند که در کشور ما با سرمایه‌ای کمتر از 10 میلیون تومان قابل اجراست. در برخی مطالب گذشته در همین صفحه برخی از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای‌تان معرفی کردیم.

بخش مرتبط: فرصتهای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار

کارآفرینی با سرمایه 10 میلیون

در اینجا قصد نداریم دوباره از همان فرصت‌ها صحبت کنیم، بلکه تمایل داریم افق دید وسیع‌تری را مقابل دیدگان‌تان قرار دهیم که مجموعه‌ای از فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اختیارتان قرار می‌دهد. با یک رویکرد جدید در مطالب آینده صفحه فرصت سرمایه‌گذاری به مرور یک‌به‌یک این موضوعات را به تفصیل بررسی خواهیم کرد. سوال اصلی اینجاست کارآفرینی با سرمایه 10 میلیون تومان چگونه است؟

برای پاسخ می‌توان گزینه‌های زیادی را پیش روی مخاطبان قرار داد. مثلا یک راه این است که سهامدار یک کسب‌و‌کار موفق باشید. با هر سرمایه‌ای شما می‌توانید وارد بورس شوید و یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت را استارت بزنید. یا می‌توانید سرمایه‌تان را در اختیار افراد متخصص قرار دهید تا با سرمایه شما کار کنند و از سود حاصل منتفع شوید. یک راه حل دیگر این است که یک استارتاپ را حمایت کنید تا به سود دهی برسد و... . پاسخ ما اما چیز دیگری است که موضوع اصلی این مطلب است؛ «کسب‌و‌کار‌های خانگی».

با وجود اینکه برخی از کسب‌و‌کار‌های خانگی شاید به سرمایه‌ای بیش از این مبلغ نیاز داشته باشد اما نکته اینجاست که بیش از 90 درصد این تجارت ها با سرمایه‌ 10 میلیون یا کمتر  قابل اجراست. در ادامه به بررسی محور‌های اصلی شروع یک کسب‌و‌کار خانگی و چند ایده قابل اجرا می‌پردازیم.

بیش از سرمایه نیازمند تفکر نوآورانه هستید

در تمام دوره‌های آموزشی کسب‌و‌کار تقریبا این نکته یک اصل اساسی است که برای شروع یک کسب‌و‌کار ابتدا باید تفکر خلاق و نوآورانه داشته باشید. این موضوع تا حدزیادی به یادگیری در مورد چگونگی موفقیت در کسب‌و‌کار با استفاده از اصول مبتنی بر ارزش کسب‌و‌کار ارتباط دارد، بنابراین در گام اول باید این موضوع را دنبال کنید که در این آیتم در چه سطحی قرار دارید.

نکته بعدی این است که ذهنیت تجاری را در خود تقویت کنید. طبیعی است که همه افراد در راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار هدف سود‌آوری را دنبال می‌کنند اما ذهنیت تجاری دقیقا آن چیزی است که به شما می‌گوید از چه مسیری می‌توانید سریعتر و با ریسک کمتر به این هدف برسید؛ یک کاتالیزور برای تسریع و هدایت مسیر سرمایه‌گذاری شما.

نکته سوم این است که منافع شخصی شما باید در راستای منافع جمعی بازار هدف‌تان تعریف شود.بیزینس یک جاده دو طرفه برای تامین منافع شما و مشتریانتان است. آن چیزی که شما به مشتریانتان ارائه می‌دهید برای آنها ارزش ایجاد می‌کند، بنابراین می‌پذیرند که در قبال آن پول پرداخت کنند. نکته چهارم شناسایی فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

از این منظر همه فرصت‌های موجود کسب‌و‌کاری مناسب برای سرمایه‌گذاری است اما آنچه موفقیت شما را ممکن می‌سازد این است که فرصت مورد نظر چقدر با معیار‌های شخصی، روحیات کاری، علاقه مندی و شرایط محیطی کسب‌و‌کارتان منطبق است. موفقیت در کسب‌و‌کار و سرمایه‌گذاری نقطه‌ای نیست که بخواهید به آن برسید، مسیری است که در آن سرمایه‌تان روز‌به‌روز افزایش می‌یابد.

تولیدو فروش صنایع دستی

صنایع دستی یکی از مزیت‌های بومی برای سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کار‌های خانگی است که قطعا به سرمایه‌ای کمتر از 10 میلیون تومان احتیاج دارد. شما می‌توانید یک دوره آموزشی را در آموزشگاه‌های مرتبط بگذرانید و از این پتانسیل برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار خانگی برای کسب درآمد اضافی استفاده کنید.علاوه بر این می‌توانید مهارت خود را به دیگران آموزش دهید یا با طراحی یک وب سایت فروش، شبکه‌ای برای فروش این محصولات ایجاد کنید یا می‌توانید دوره‌های آنلاین آموزشی برای علاقه مندان برگزار کنید.

ساخت جواهرآلات و تراش سنگ‌های زینتی

یکی از فرصت‌های کسب‌و‌کار خانگی که در آمد خوبی هم دارد ساخت جواهرآلات و تراش سنگ‌های زینتی است. برای این کار می‌توانید با توسعه دهندگانی که این کسب‌و‌کار را دنبال می‌کنند همکاری کنید. آنها برایتان دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند، سپس تجهیزات کار را خریداری می‌کنند، لوازم کار را در اختیارتان قرار می‌دهند و براساس سفارشی که به شما داده می‌شود کار را تحویل می‌دهید. این کسب‌و‌کار هم حداکثر به سرمایه‌ 10 میلیون تومانی احتیاج دارد.

نوشتن آزاد

شاید به نظر شما وبلاگ نویسی کار بیهوده‌ای است اما در بسیاری از کشور‌های دنیا این کار به‌عنوان یک کسب‌وکار خانگی در حال ترویج و توسعه است. اگر مهارتی در نوشتن دارید شروع کنید. علاوه بر این می‌توانید در زمینه‌ای که تخصص دارید برای وبلاگ‌های دیگران و سایت‌های تخصصی هم بنویسیدیا مثلا می‌توانید وبلاگی طراحی کنید و در آن به گردشگرانی که قصد سفر به منطقه شما را دارند اطلاعات سفر ارائه دهید.

نوشتن آزاد در حال حاضر یکی از کسب‌و‌کار‌های خانگی در حال رشد است که قابلیت‌های زیادی را به‌ویژه برای افراد متخصص دارد. می‌توانید از این راه یک درآمد اضافی کسب کنید. تولید محتوا یک کسب‌و‌کار رو به رشد در کشور ما محسوب می‌شود که قابل تامل است.

ارائه خدمات حسابداری

شما آموزش‌های مرتبط با حسابداری را گذرانده‌اید و به دلیل مشکلات شخصی امکان حضور در محیط‌های اداری و انجام یک کار تمام وقت را ندارید، می‌توانید این خدمات را برای بنگاه‌های کوچک و نوپا که امکان استخدام یک حسابدار تمام وقت را ندارند ارائه دهید.

خدمات آشپزی

بسیاری از خانم‌های خانه‌دار آشپز‌های بسیار خوبی هستند ولی هرگز تصور نمی‌کنند که می‌توانند از مهارت خود درآمد کسب کنند. امروزه درفضای مجازی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش غذای خانگی وجود دارد، بنابراین می‌توانید در منزل آشپزی کنید و از طریق این کانال‌ها غذای خود را به فروش برسانید. این کار یک فرصت برای کسب درآمد و سرمایه‌گذاری در علاقه‌مندی شخصی شماست.

راه‌اندازی یک وب‌سایت نظر‌سنجی

بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی موسسات دولتی و خصوصی و صاحبان کسب‌و‌کار‌ها تمایل دارند بازخورد کار خود را ارزیابی کنند یا در مورد موضوعی نظر‌سنجی عمومی انجام دهند اما به دلایل مختلف این امکان برایشان میسر نیست. شما می‌توانید با طراحی یک وب‌سایت و مدیریت آن یک کسب‌و‌کار جدید درزمینه کسب‌و‌کارهای نوپا راه‌اندازی کنید. روی منابع درآمدی از روش‌های دیگر هم تمرکز کنید.

اینها تنها بخشی از فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کار‌های خانگی است. بسیاری از کسب‌و‌کار‌های مبتنی بر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که می‌توانید روی آنها سرمایه‌گذاری کنید، علاوه براین کسب‌و‌کار‌های فیزیکی زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند که به بیش از 500رسته فعالیت می‌رسند. برای این کار نیاز ندارید لزوما سرمایه‌های کلانی در اختیار داشته باشید، کافی است تفکر خلاق و هدفی برای کسب درآمد اضافی داشته باشید و با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی کار را دنبال کنید.

بخش مرتبط: فرصتهای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RhFnEqgY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه