پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

در روزگاری که خواب راحت و زندگی بی‌دغدغه به رویا می‌ماند، داشتن شغل مناسب، ترجیحا مدیریتی و پول زیاد به مهم‌ترین خواسته ما از زندگی تبدیل شده است. سبک زندگی ما را کارمان تعیین می‌کند. شغل حالا حاکم تمام‌قد زندگی بسیاری از ما ایرانی‌ها شده است، به‌طوری‌که هرچه شغل بگوید باید سر خم کنیم و دم برنیاوریم.
در یک جمله به جای اینکه برای زندگی کردن کار کنیم، برای کار کردن زندگی می‌کنیم. به وجود آمدن این سبک زندگی قطعا دلایل گوناگون و بعضا منطق خاص خود را دارد که در این مجال نمی‌گنجد اما می‌توان به جای تن دادن به این زندگی کاری راه‌هایی یافت برای اینکه دست‌کم تعادل و توازنی میان دو عنصر مهم کار یافت.
می‌پرسید چگونه؟ ما به شما پاسخ می‌دهیم:
نخستین راهکاری که می‌تواند به زندگی شما در برابر کار زیادتان نظم بدهد اولویت‌بندی کارهاست. از اول صبح که بیدار می‌شوید و به سمت محل کار می‌روید، با خود فکر کنید که کدام‌یک از کارهای امروزتان اولویت بیشتری دارد. تعیین چنین چارچوبی ذهن‌تان را آرام و مرتب می‌کند. این‌گونه هم به همه کارهایتان می‌رسید، هم مهم‌ترین‌ها را در ابتدای ساعات کاری و با انرژی بیشتر انجام می‌دهید. این روش به شما آرامش روانی می‌بخشد. آرامش روانی تا پایان روز شما را سرزنده و سرپا نگاه می‌دارد.

life and work2
راهکار دیگر داشتن برنامه‌ریزی است. برنامه‌ریزی هفتگی، ماهانه و سالانه، مناسب اما رویایی به نظر می‌آید. پس از همان او ل سنگ بزرگ برندارید که علامت نزدن شود. برای هر روزتان، صبح همان روز با اولویت‌بندی وظایف برنامه‌ریزی کنید تا هم از پس کار هر روز برآیید و هم به پیاده‌سازی برنامه هایتان پایبند بمانید.
از طرفی ارتباط‌های خوب و دوستانه‌ای با آدم‌های بانفوذ و همکاران خود داشته باشید تا بتوانید در روزهای مبادا روی آنها حساب کنید؛ روزهایی که فشار کاری به اوج می‌رسد یا زمان‌هایی که نمی‌توانید به هر دلیل در محل کار حاضر شوید یا آن را تحویل دهید، وجود دوستان می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای رهایی شما از استرس کار زیاد باشد.
انجام بخشی از کارها در خانه یا دور از محل کار یک راهکار مناسب دیگر است. در روزگار ما پیشرفت دنیای مجازی که با اختلاف از دنیای حقیقی تک‌تازی می‌کند، امکان کار کردن در خانه را برای بسیاری از مشاغل فراهم می‌آورد. داشتن تلفن ثابت یا همراه، اینترنت با سرعت معقول، دانستن نرم‌افزار شغل خود و امکانات و مهارت‌هایی از این دست دورکاری را ممکن می‌کند. در این صورت می‌توانید به زندگی شخصی‌تان هم بیشتر برسید.
عملی کردن تمام راهکارهایی که گفته شد، بدون کنترل استرس ناممکن است. به خودتان مسلط باشید. ترس‌ها و استرس‌های درون‌تان را پیدا کنید و آنها را به چنگ خود درآورید. سلامت روحی یکی از مهم‌ترین عوامل بازده بالای کاری برای هر فرد است. استرس شغلی مثل یک غده به زندگی حمله‌ور می‌شود و می‌تواند تمام خوشی‌های آن را یک‌جا ببلعد پس دلایلش را پیدا کنید و بر آن پیروز شوید.
امیدواریم در این راه موفق باشید.

برچسب ها : یادداشت اختصاصی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/O0mSyA5d
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه