جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

خودروهای دیزلی برتر دنیا در سال جدید

8 سال پیش ( 1394/9/29 )
پدیدآورنده : جواد نصرتی  

خودروهای دیزلی حالا دیگر بخش مهمی از بازار را در اختیار دارند و در انگلیس فروش آنها حتی از ماشین‌های بنزینی بیشتر است. قبلا سازندگان ماشین‌ دیزلی فقط می‌توانستند روی اقتصادی بودن آنها مانور بدهند اما ماشین‌های دیزلی جدید چیزی از همتایان بنزینی خود کم ندارند و در مقایسه عملکرد، حتی شاید در مواردی بهتر هم باشند. بنابراین در سال آینده میلادی هم که چند روز دیگر شروع می‌شود، بازار این ماشین‌ها مثل سال‌های اخیر داغ خواهد بود.

246262476247348358353583535835

واکسهال آسترا 1.6 سی‌دی‌تی‌آی

شاید به نظر نیاید که این مدل جدید نسبت به مدل قبلی تفاوت‌های زیادی داشته اما واکسهال آسترای جدید طراحی داخلی به مراتب بهتری دارد. به این طراحی به‌روز شده باید کنترل بهتر ماشین را هم اضافه کرد. موتوری که برای این ماشین انتخاب شد -1.6 CDTI- یکی از بهترین موتورهای موجود است. نسخه 136 اسب بخاری این موتورها که در مدل‌های اسپورت هم به کار گرفته شده به واسطه عملکرد پرقدرت‌تر و همین‌طور کارایی اقتصادی بیشتر خریدارانش را قطعا بیشتر راضی نگه خواهد داشت. 

مینی کلاب‌من کوپر دی

مینی کلاب‌من جدید که چهاردر درست و حسابی دارد، کاملا برای خانواده‌ها مناسب است و بدون هیچ تردیدی جانشین بهتری برای مدل‌های قبلی خود است. کوپر دی قطعا یک ماشین کاملا شاخص است. موتور دو لیتری دیزلی این خودرو که 150 اسب بخار توان دارد، حرکت آرام و بی‌سروصدایی دارد. این ماشین به ازای هر گالن 68.9 مایل مسافت طی می‌کند و همین ویژگی آن را از نظر اقتصادی، کاملا مناسب خانواده‌ها می‌کند.

رنو مگان دی‌سی‌آی

مدلی از مگان که از سال 2008 به بازار عرضه شده طرفداران زیادی دارد. درنتیجه انتظارات از مدل جایگزین آن بسیار بالاست. به‌جز این انتظارها، مگان جدید رقبای قدرتمندی مانند پژو 308 دارد و اگر نمونه بهتری نباشد، بازارش را از دست خواهد داد. در مگان جدید از همین موتورهای فعلی مدل سی‌دی‌آی استفاده خواهد شد که البته برای این مدل جدید، اقتصادی‌تر شده‌اند. موتور 1.6 سی‌دی‌آی 130 پی‌اس (اسب بخار) موتور شگفت‌انگیزی است و برای نمونه‌های جدید مگان که کمی اسپورت‌تر هستند کاملا مناسب است.

لندروور دیسکاوری اسپورت 2.0 اینجینیوم

این خودروی دو لیتری جانشین مدل‌های دیزلی 2.2 می‌شود. با این حال این مدل، چیزی است که خریداران را ناامید نخواهد کرد. این ماشین جدید بسیار کم‌صداتر از مدل‌های 2. 2 لیتری است و مهم‌تر آنکه با گیربکس 9 دنده‌ای اتوماتیکش، عملکرد بسیار بهتری دارد.

آلفا رومئو جیلیا 2.2 مولتی جت

آلفا رومئو برگشته و با قدرت هم برگشته است. بعد از مدت‌ها انتظار برای جانشین مدل از رده خارج شده 159 آلفا رومئو، جیلیا را به‌عنوان مدل جدید خود معرفی کرده است. مدل جدید آلفا از یک موتور شش‌سیلندر 2.9 لیتری بنزینی برای تولید نیرو استفاده می‌کند. اما موتور دیزلی مولتی‌جت 2.2 در سه نسخه برای این ماشین جدید در نظر گرفته شده است. این موتورها 150، 180 و 210 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.

هوندا اچ‌آر‌وی 1.6 آی‌دی‌تی‌ای‌سی

از نظر ما مدل جدید اچ‌آروی زیباترین نسخه از این مدل محبوب است. شاید از نظر اندازه کمی کوچک باشد اما مثل تمام مدل‌های هوندا برای این طراحی شده است که کارایی‌های عملی زیادی داشته باشد و از آن مهم‌تر برای خانواده‌ها مناسب باشد.

ب‌ام‌و ایکس‌وان اس‌درایو 18 دی

در رقابت با آئودی کیو5 و مرسدس جی‌ال‌سی، ب‌ام‌و مدل ایکس وان جدید خود را با طراحی و عملکردی عالی به بازار می‌دهد. نسبت به مدل ایکس‌وان قبلی، این مدل جدید طراحی داخلی بهتری دارد و کیفیت رانندگی با آن افزایش پیدا کرده است. موتور جدید اس‌درایور 18 دی دیزلی این ماشین می‌تواند 150 اسب بخار نیرو تولید کند و کارایی اقتصادی آن 63 مایل بر گالن است. این ماشین همچنین آلایندگی بسیار کمی دارد.

اشکودا اوکتاویا وی‌آراس تی‌دی‌آی

اگر یک ماشین می‌خواهید که هم اسپورت باشد و هم نیازهای زندگی روزمره‌تان را برآورده کند، می‌توانید روی اکتاویا وی‌آر‌اس حساب باز کنید. در کنار مدل بنزینی دولیتری این ماشین، مدل دولیتری دیزلی تی‌دی‌آی می‌تواند 184 اسب بخار تولید کند. از این نظر این ماشین در کنار فولکس‌واگن گلف جی‌تی‌دی قرار می‌گیرد. اشکودا برای مدل اوکتاویای دیزلی خود همچنین گزینه انتقال نیرو به چهار چرخ را هم اضافه کرده است. ترکیب موتور این ماشین با جعبه‌دنده دی‌اس‌جی آن را برای رانندگی در جاده‌های خیس معرکه کرده است.

سانگ یونگ تیوولی 1.6 دیزل

سانگ‌یونگ احتمالا سال درخشانی خواهد داشت. شاید این خودروساز کره‌ای گذشته درخشانی در اروپا نداشته باشد اما تغییرات در مدل جدید تیوولی شاید بازار مناسبی برای آن دست و پا کند. این مدل کراس‌اوور جمع‌و‌جور سال‌ها از دیگر محصولات دیگر شرکت جلو است. نه‌تنها کیفیت بالایی دارد که با قیمت آن، ماشین بسیار مناسبی برای خانواده‌هاست. مدل جدید کیت‌های استاندارد زیادی دارد که ارزش اقتصادی آن را حتی بالاتر هم می‌کند.

آئودی کیوهفت 3.0 تی‌دی‌آی

کیو هفت جدید یک اس‌یووی است که به لطف طراحی درخشانس حتی از مدل‌های قبلی سبک‌تر شده است. به‌لطف طراحی جدید کنترل این ماشین نسبت به مدل‌های قبلی آسان‌تر است. در عین حال این ماشین کاملا اقتصادی است و کارایی اقتصادی آن 50 مایل در هر گالن است. موتور این ماشین البته خیلی جدید نیست. موتور سه لیتری تی‌دی‌ای برای دیگر ماشین‌های بزرگ آئودی استفاده می‌شود با این حال این موتورها در مدل‌های جدید همان‌طور که گفته شد از نظر اقتصادی کارایی بیشتری دارند.

منبع: dailytelegraph.co.uk

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Qb4sCuNm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه