جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس کل بیمه مرکزی مطرح کرد

دریافت ۳ در هزار هر دارایی به عنوان حق بیمه

4 سال پیش ( 1398/8/19 )
 

فرصت امروز: سهم بخش غیردولتی در بخش های مختلف اقتصادی در سال های اخیر رو به افزایش بوده و از جمله بخش هایی که سهم بخش غیردولتی در آن روندی افزایشی داشته، صنعت بیمه است که تازه ترین آمار منتشرشده توسط بیمه مرکزی از سهم بالای بیمه های غیردولتی حکایت دارد، به طوری که 45هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان حق بیمه در سال ۹۷ در بخش های مختلف صنعت بیمه تولید شد که 66.2درصد به بخش غیردولتی تعلق داشته است.

رئیس کل بیمه مرکزی

همچنین از این میزان، ۱۵ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان معادل ۳۴.۵درصد متعلق به بخش دولتی بوده است. از سوی دیگر، ۲۹ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان حق بیمه نیز توسط بخش غیردولتی تولید شده که معادل ۶۶.۲درصد کل حق بیمه تولیدی در این صنعت بوده است.

این در حالی است که در سال ۹۶ مجموع حق بیمه تولیدی در صنعت بیمه ۳۴ هزار و ۵۱ میلیارد تومان بوده که ۱۱هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان از آن به بخش دولتی و ۲۲ هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان به بخش غیردولتی تعلق داشته است. بر این اساس، پیش بینی می شود که حق بیمه تولیدی در سال ۹۸ از مرز ۶۰ هزار میلیارد تومان عبور کند.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین روز یکشنبه به مناسبت نواخته شدن زنگ بیمه گفت: بیمه مرکزی به دنبال این است که بیمه همگانی را در همه خانواده ها، سازمان ها و شرکت ها رواج دهد، به نحوی که همه افراد جامعه به جز بیمه اجباری شخص ثالث، دارای پوشش های بیمه زندگی، آتش سوزی، بدنه خودرو و مسئولیت باشند.

غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه حداکثر 3 در هزار حق بیمه از هر دارایی گرفته می شود و در صورت وقوع خسارت، بیمه آن را جبران خواهد کرد، گفت: دانش آموزان مقطع دبستان می توانند بخشی از پول های خود را در قالب بیمه های زندگی یا بیمه زندگی پس انداز با هر مبلغی سپرده گذاری کنند و بعد از ٥ تا ٢٠ سال، چندین برابر سپرده خود را دریافت کنند.

به گفته وی، دانش آموزان می توانند مُبلغ بیمه در خانواده های خود باشند و بر این اساس، برای آنها باشگاه نوآوران بیمه را افتتاح خواهیم کرد تا دانش آموزان از والدین خود بخواهند تا بدون بیمه سوار بر خودرو یا موتورسیکلت نشوند.

سلیمانی گفت: در سال ٩٧ حدود ١٧ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و ٣٤٠ هزار نفر دیگر مجروح شده و حدود ٤٠ هزار نفر نیز در سال های گذشته به دلیل تصادفات رانندگی معلول شده اند که رقم بسیار بالایی است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jvOEIY25
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه