جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

هر شرکتی در هر عرصه ای بدون شک برای خود رقیبانی دارد و این امر طبیعی است. تحت این شرایط ممکن است مجبور باشید که با آنها بر سر یک میز مذاکره کنید. تحت این شرایط هم نباید فراموش کنید که آنها در هر صورت رقیب شما هستند و علت اینکه با شما بر سر یک میز نشسته اند نیز به خاطر منافع خودشان است. به همین خاطر حتی تحت این شرایط نیز لازم است هوشیارانه عمل کنید.

این یک واقعیت است که شرکت ها از مدت ها قبل برای حضور در جلساتی که سایر رقبای خود نیز در آن حضور دارند، برنامه ریزی می کنند تا بتوانند اهداف خود را پیش برده و مانع از به نتیجه رسیدن خواسته های سایرین شوند. به همین خاطر بارها مشاهده شده است که در جلسات افراد سعی می کنند روند را به نفع خود پیش ببرند و تمرکز سایرین را برهم بزنند. برای مثال ممکن است در حین سخنرانی سروصدا ایجاد کنند یا به طور مکرر محل را ترک کرده و با جلب توجه زیاد دوباره وارد شوند.

هدف از تمامی این کارها که تنها به دو مورد از آن اشاره شد این است که فرد سخنران تمرکز خود را از دست داده و نتواند آنگونه که باید مطالب را منتقل کند. تحت این شرایط لازم است شما نیز به بهترین نحو برای این شرایط آماده باشید تا به مشکلی جدی برنخورید. البته اقدامات رقبا تنها شامل برهم زدن تمرکز شما نخواهد بود و این احتمال بسیار قوی است که آنان از شما سوالاتی را بپرسند که پاسخ دادن به آنها سخت یا بی ربط خواهد بود. با این حال شما باید احترام آنان را نگه دارید و نباید از کوره در بروید.

درواقع باید به نحوی خود را نشان دهید که مسلط تر از آن هستید که بتوانند کاری کنند. به همین خاطر یکی دیگر از اقداماتی که باید حتما انجام دهید این است که باید احتمالات را در نظر بگیرید و خود را برای هرگونه سوالی آماده سازید.

تصور اشتباه اکثر افراد این است که مکان جلسه فضایی دوستانه است و به همین خاطر بهتر است بحث رقابت برای دقایقی هم که شده کنار گذاشته شود و فقط به فکر بحث هایی که قرار است مطرح شوند، باشند. با این حال این یک واقعیت است که عرصه رقابت فضایی خشن است و در آن افراد از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. به همین خاطر عدم آمادگی شما عملا به معنای وارد شدن به میدان نبرد بدون در اختیار داشتن سلاح مناسب است.

ایده

بهترین کار این است که فریب اعمال به ظاهر دوستانه سایرین را نخورید و هر اقدام رقبای خود را به دقت بررسی کنید تا در صورتی که قصدی دارند، به نتیجه نرسند. درواقع لازمه موفقیت رقابت است و همین رقابت باعث پیشرفت شما خواهد شد.

این امر شاید کمی عجیب باشد اما انگیزه شرکت ها برای پیشرفت و جلو افتادن از سایر رقبای خود است و اگر به صنعت هایی که فضای رقابتی در آنها به شکلی جدی وجود  ندارد نگاهی داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که رشد شرکت های آن بسیار کند است. به همین خاطر رقابت ابدا امر بدی نیست و لازم است اگر رقیبانی قدرتمند دارید بیشتر مراقب باشید و لحظه ای از آنان غافل نشوید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- مواردی که ممکن است حواس شما را پرت کنند قبل از ورود به جلسه به طور کامل بررسی و تمرین کنید که در صورت مواجهه با آنها درصد اثرگذاری شان بسیار پایین بیاید.

- موارد راحتی خود را در جلسه فراهم آورید. برای مثال در جلسات طولانی امکان ضعف افراد همواره وجود دارد و لازم است آنان با خود مقداری مواد خوراکی به همراه داشته باشند تا در صورتی که پذیرایی خوبی از آنها به عمل نیامد، با مشکل مواجه نشوند.

 تحت این شرایط لازم است کاملا با سیاست رفتار کنید و از دشمنی مستقیم با رقبای خود جلوگیری کنید زیرا سایر شرکت ها نیز حضور دارند و این کار شما می تواند وجهه شرکت را خراب کند.

- همواره بدانید که چه زمانی باید صحبت و چه زمانی بهتر است سکوت کنید. یکی از کارهای خوب این است که فردی را به عنوان مشاور با خود به جلسه ببرید که روند را بررسی و به شما کمک کند.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R0sJ8KEc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه