یکشنبه, 16 شهریور 1393 - 10:54

شرکت سهامی بیمه ایران نخستین کلینیک مدیریت ریسک و ایمنی صنعت بیمه را به منظور کاهش خسارت‌های مختلف در صنعت و کمک به اقتصاد ملی کشور راه‌اندازی کرد. به‌گزارش روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران، مدیر پروژه مدیریت ریسک و ایمنی این شرکت با بیان اینکه این کلینیک تضمین‌کننده بقا و حیات بیمه‌گر و بیمه‌گذار است، افزود: جوهره کار بیمه‌گری جلوگیری از بروز و افزایش خسارت است و به همین خاطر مدیریت ارزیابی ریسک و ایمنی را در بیمه ایران دایر کردیم.

حمید معینی با اشاره به اینکه عملیات بیمه‌گری و مدیریت ریسک در دنیای امروز به‌صورت موازی انجام می‌شود، افزود: متاسفانه در صنعت بیمه ایران این موضوع کاملا برعکس است و عملیات بیمه‌گری مقدم‌ بر مدیریت ارزیابی ریسک و ایمنی شده است. وی گفت: در همه دنیا برای صدور یک بیمه‌نامه واحد صنعتی ابتدا مشاوره مدیریت ریسک و ایمنی انجام می‌شود و سپس بازاریابی و در ادامه صدور بیمه‌نامه صورت می‌گیرد اما در ایران چرخه این روند تقریبا برعکس است و ابتدا بیمه‌نامه صادر، سپس بازاریابی می‌شود و جایی برای مدیریت ارزیابی ریسک و ایمنی دیده نشده است.

وی در این باره به آمار بازدید کارشناسان شرکت‌های بیمه‌ای از واحد‌های صنعتی برای صدور بیمه‌نامه اشاره کرد و افزود: در کل صنعت بیمه ایران به‌ویژه در بخش آتش‌سوزی تنها برای پنج درصد بیمه‌گذاران بازدید صورت می‌گیرد، درصورتی‌که اصل بیمه‌گری بر بازدید اولیه قبل از صدور بیمه‌نامه است. به اعتقاد وی عملیات بیمه‌گری و مدیریت ریسک و ایمنی دو بال صنعت بیمه است که بدون هر کدام به کل صنعت آسیب وارد می‌شود اما آنچه به بقای صنعت و چرخه اقتصاد کمک می‌کند مدیریت ارزیابی ریسک و ایمنی است.

مدیر پروژه مدیریت ریسک و ایمنی شرکت سهامی بیمه ایران تصریح کرد: هدف از فعالیت بیمه‌گری صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران درهنگام خسارت نیست بلکه بیمه‌گر بیش از اینکه به فکر دریافت حق بیمه‌نامه باشد باید به بقای صنعت و سرمایه‌های ملی بیندیشد زیرا بقای شرکت‌های بیمه‌ای نیز در کل به حیات صنایع وابسته است. معینی اضافه کرد: ‌بیمه‌گر به دنبال حفظ منافع بیمه‌گذار و جامعه است و در این زمینه هر اطلاعاتی که به بقا و حیات بیمه‌گذار کمک می‌کند را باید در اختیار ذی‌نفعان قرار دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید