سه شنبه, 08 مهر 1393 - 17:40

طی 30 سال گذشته موضوع توسعه و رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط که به اختصار SMEs نامیده می‌شود از حاشیه به بطن علم کارآفرینی راه پیدا کرده است. 

 

علم کارآفرینی از دو بال نوآوری و فرصت تشکیل شده است و بنگاه‌های کوچک و متوسط براساس بسیاری از دیدگاه‌های علمی به‌عنوان برترین ساختار رسمی برای تحقق یافتن ایده‌های کارآفرینانه شناخته می‌شوند. 

آنچه بنگاه‌های کوچک و متوسطی را که براساس مدیریت کارآفرینانه عمل می‌کنند، موفق نشان می‌دهد، نوآوری است. این بدان معناست که کارآفرینان در بنگاه‌های کوچک و متوسط به منظور باقی ماندن در عرصه رقابت و برتری اقتصادی خود، نیازمند بکارگیری فعالیت‌های نوآورانه در تمامی زمینه‌های فکری، فرآیند اجرایی و در نهایت در مسیر تولید محصول یا خدمات هستند. شناخت کافی از فلسفه نوآوری و چگونگی بکارگیری روش‌های کاربردی کردن آنها از موضوعات اصلی در علم کارآفرینی است که کارآفرینان بنگاه‌های کوچک و متوسط به آن نیاز جدی دارند. 

کتاب «رقابت از طریق نوآوری» کوشیده است با بازبینی منطقی، چگونگی بسترسازی مناسب و شیوه‌های موثر بکارگیری نوآوری را در بنگاه‌های کوچک و متوسط با ادبیات قابل درک مهیا کند. 

مخاطبان این کتاب کارآفرینان و دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی و تمام کسانی هستند که به نوعی علاقه‌مند به ادامه تحقیقات در زمینه کارآفرینی و توسعه نوآوری در بنگاه‌های کارآفرینانه هستند. 

این کتاب در 16 فصل تالیف شده که از فصول آن می‌توان به نوآوری، ارتباط تکنولوژی با نوآوری، ارزیابی خطر و انتخاب یک استراتژی اشاره کرد. این کتاب به قلم دکتر کامبیز طالبی و مهدی تاج‌الدین نگاشته شده است و تعداد صفحات آن 285 صفحه است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید