جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

سرمایه گذاران: 2016 متشکریم!

7 سال پیش ( 1395/10/12 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

تقریبا همه کسانی که در سال 2016 پولی را در بازار سرمایه گذاری کرده بودند می گویند: «2016 متشکریم!»

درصد بالایی از سرمایه گذارها (به طور دقیق 77 درصد) در سال 2016 توانستند نتیجه خوبی از سرمایه گذاری خود بگیرند. این را تازه ترین آمارهای یک اپلیکیشن محاسبه بازگشت سرمایه نشان می دهد.

جالب است بدانید که در سال 2016 برای سومین سال پیاپی زنان سرمایه گذار از همتایان مرد خود عملکرد بهتری در بازار سرمایه داشتند.

این عملکرد چرخش 180 درجه ای نسبت به سال 2015 دارد که زن و مرد اعتقاد داشتند پول شان از دست رفته است.

اسکات رن، استراتژیست ارشد موسسه سرمایه گذاری Wells Fargo دراین باره می گوید: «افزایش خوش بینی سرمایه گذارها و تقریبا همیشه در اوج بودن بازارهای سهام بهترین پایان برای سال 2016 است.»

براساس اعلام این اپلیکیشن که اطلاعاتش برای نخستین بار در اختیار CNNMoney قرار گرفته و Openfolio  نام دارد، متوسط بازگشت سرمایه سرمایه گذارها در سال 2016 میلادی 5درصد بوده است.

سهام داوجونز در سال 2016 بیش از 13/7درصد بهبود داشت که این بهترین عملکرد این بازار سهام از سال 2013 است. اما سرمایه گذارها همه سود خود را مدیون بازار سهام آمریکا نیستند، چون پول شان را با روش تنوع در سرمایه گذاری، در بازارهای مختلف از جمله اوراق قرضه، اروپا، ژاپن، بازارهای نوظهور و کالاهایی مثل طلا و نفت گذاشتند. برای مثال روسیه در سال 2016 یکی از بهترین بازارهای سهام را داشت.

کیت وارن، استراتژیست سرمایه گذاری شرکت خدمات مالی Edward Jones دراین باره گفت: «ما به سرمایه گذاران گفتیم آنچه را به دست آورده اند سفت بچسبند و به سیاست تنوع در سرمایه گذاری ادامه دهند. این فضایی نیست که بخواهید در آن ریسک بیشتری انجام دهید.»

همه آنهایی که از بازگشت سرمایه 5درصدی ناخشنود هستند، خوب است نگاهی به پس اندازشان در بانک بیندازند. پس اندازکننده ها هنوز به سختی می توانند بگویند که بیش از صفردرصد سود گرفته اند. بنابراین گذاشتن پول در بازار کار معقول تری بوده است.

Opeufolio  دریافت، کسانی که سود بیشتری از سرمایه گذاری های خود به دست آورده اند، سهام شرکت های بزرگ فناوری از جمله اپل، فیس بوک و تسلا را خریده اند. آن دسته از کسانی که سهام مالی داشتند نیز سود خوبی بردند، چون بعد از پیروزی دونالد ترامپ این نوع سهام هم شکوفایی خوبی به خود دید.

اپل تاکنون محبوب ترین سهام برای سرمایه گذاران بوده است. سهام این شرکت در سال 2016 بیش از 10 درصد ارزشمندتر شد. دلیل آن در درجه اول فروش بیشتر آیفون و کار روی محصولات جدید و بعد شکست سنگین سامسونگ در گلکسی نوت7 بود.

دیگر سهم های پرطرفدار دنیا در سال 2016 سهام فیس بوک (با بیش از 10 درصد افزایش ارزش)، بانک مرکزی آمریکا (با بیش از 32 درصد افزایش ارزش)، موسسه بانکی و مالی گلدمن ساکس (با بیش از 33درصد افزایش)، شرکت Advanced Micro Devices (با بیش از 30درصد افزایش)، آمازون (با بیش از 12درصد افزایش و در نهایت نتفلیکس (با بیش از 9درصد افزایش) بودند.

به هرحال باوجود چند اتفاق مهم عمدتا سیاسی که اقتصاد جهان را در سال 2016 با تغییر و تحولات فراوان روبه رو کرد، سرمایه گذاران از این سال کاملا راضی هستند و از آن بابت خوب بودنش تشکر می کنند.

منبع : CNNMoney
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PZSpFMRc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه