پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

پیدا كردن یك شغل جدید، مسئله بسیار حساس و پیچیده ای است. آدم باید مراقب همه چیزش باشد؛ افرادی كه برای معاشرت انتخاب می كند، چیزهایی كه در شبكه های اجتماعی به اشتراك می گذارد و حتی لباسی كه می پوشد. در واقع، پیدا كردن شغل جدید، خودش یك شغل جدید است. كسی كه به دنبال كار است باید مشخصا در راستای هدفش زندگی كند.

ایسا آدنی، نویسنده كتاب های مربوط به شغل یابی و گرداننده وبلاگ معروف «نخستین شغل بعد از دانشگاه»، آماندا آبلا راهنمای شغلی،  تری هاكت مدیر اجرایی یك شركت كاریابی و دیوید پارنل مشاور حقوقی و نویسنده كتاب هایی درباره شكار شغل، در گفت وگو با فوربس توصیه های خود را مطرح كرده اند. اگر از شغل فعلی خود خسته شده اید یا اصلا شغلی ندارید كه بخواهید حالا از آن خسته باشید، اینجا چند توصیه بسیار كاربردی از آنها می توانید بخوانید:

انعطاف پذیر باشید: گاهی گرفتن مشاوره از دیگران هیچ مشكلی ندارد. آدنی در این باره می گوید: «ما معمولا اینطور فكر می كنیم ما خودمان باید همه كار را بكنیم تا شغل گیر بیاوریم. اما گرفتن مشاوره از حرفه ای ها یا همكارانی كه تجربه بیشتری دارند اصلا ایراد ندارد كه هیچ، خیلی هم می تواند موثر باشد.

همیشه به دنبال رویای تان نباشید: «رویای تان را دنبال كنید» مهم ترین توصیه شغلی تاریخ است اما كارشناسان زیادی هستند كه معتقدند این جمله گاهی می تواند اشتباه باشد. آدنی هم با این كارشناسان موافق است. او البته می گوید كه به كلی كنار گذاشتن رویاها اشتباه است اما برای شروع یك زندگی حرفه ای، حتما نباید همه چیز آنطور كه می خواهیم باشد. گاهی پیدا كردن یك شغل مناسب،  زمینه را برای كارهای بزرگ تر فراهم می كند.

موقعیت را خودتان خلق كنید: نباید همین طور بنشینید و انتظار داشته باشید كه شغل رویایی خودش به سراغ شما بیاید. اگر دوست دارید در صنعت یا شركت خاصی كار كنید، درباره اش تحقیق و مطالعه كنید.

حتی شركت هایی را كه می خواهید در آنها باشید مشخص كنید. هاكت می گوید: «چالش هایی را كه سر راه تان است شناسایی كنید. با مطالعه درباره شركت ها، با ساز و كار آنها آشنا می شوید و می توانید رابطه حرفه ای تان را شروع كنید. مثلا اگر آنها مشكلی دارند، بدون هیچ چشم داشتی به آنها یك راه حل بدهید، همین زمینه اشتغال شما در آن شركت را مهیا می كند.»

یاد بگیرید كه چطور گوش بدهید: متقاضیان شغل چنان درگیر ارائه تصویری مثبت از خودشان به كارفرما هستند كه گاهی اصلا به چیزهایی كه طرف مقابل می گوید توجه نمی كنند. آبلا می گوید: «با دقت و قدرت گوش دادن یك مهارت شغلی بسیار عالی است. هنر مكالمه در این است كه بدانید چطور گوش بدهید.» خوب گوش دادن در یك مصاحبه شغلی ارزشش را نشان می دهد.

از بالا شروع كنید: در زندگی افراد بزرگ، بارها مشاهده می شود كه به جای شروع كردن از افراد رده پایین، مستقیما سراغ به اصطلاح كله گنده ها رفته اند. پارنل در این باره می گوید: «خودتان را به جایی كه فكر می كنید برسانید. تاكتیك داشته باشید، احترام بگذارید و در پروسه معرفی خود شفاف و صریح باشید. با این حال همیشه این را به یاد داشته باشید كه سراغ تصمیم گیرها بروید.»

با مشاوران در همه رده ها ارتباط بگیرید: مورد قبلی تنها راه رسیدن شما به شغل مورد علاقه تان نیست، بلكه باید با پرسنل در همه سطوح رابطه داشته باشید. پارنل می گوید: «افراد در سطوح مختلف، مثلا رئیس دفترها، برنامه های رؤسا را می دانند، همین طور علایق آنها، مسئولیت هایشان و ترجیح هایشان را. دوست شدن با آنها، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.»

كمی طمانینه داشته باشید: آدنی می گوید كه بدترین بخش در پروسه شكار شغل، درخواست های متوالی و پشت سر هم است؛ «وقتی یك شغل آنلاین پیدا می كند كه فكر می كنید مناسب است، درخواست تصدی آن آخرین كاری است كه باید بكنید. به جای آن، درباره شركت و افرادی كه آنجا كار می كنند تحقیق كنید و به آنها بفهمانید كه نسبت به كار آنها در آن شركت چه احساسی دارید. به آنها ایمیل بزنید و این طور ارتباط را شروع كنید. بعد وقتی كه ارتباط برقرار شد، موضوع فرستادن رزومه و علاقه تان را مطرح كنید. این بهترین روش برای این است كه رزومه تان لای دیگر رزومه ها و كاغذها گم نشود.»

روی زبان بدن تمركز كنید: احتمالا قبلا هم این را شنیده اید اما متقاضیان شغل ها معمولا به آن توجه نمی كنند. آبلا می گوید: «زبان بدن به صورت شگفت انگیزی در مصاحبه های شغلی مهم است. در عین حال توجه ویژه ای هم به زبان بدن مصاحبه كننده داشته باشید. این كار به شما می گوید كه در مسیر درست هستید یا نه.»

روی شغلی كه عاشقش هستید تمركز نكنید، دست كم فعلا: این نكته را در نظر داشته باشید كه شغل مورد علاقه تان، شاید در یك پروسه پنج ساله به دست بیاید. سختگیر نباشید. اگر شغلی زمینه را برای رسیدن به شغل رویایی تان فراهم می كنید، به آن فكر كنید.

بزرگ ترین طرفدار آنها باشید: وقتی یك شركت پیدا می كنید كه می خواهید برایش كار كنید، سعی كنید بزرگ ترین طرفدار آن باشید. هاكت می گوید: «یك هوادار وفادار بودن شاید به یك كارمند بودن منتهی شود. اما البته باید همیشه از سوی پیامی به شركت برسد، پیامی كه باید مطمئن باشید دیده می شود.» شركت ها معمولا كارمندی می خواهند كه درباره كار آنها با علاقه و حرارت صحبت كنند.

برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ylLXqeMS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه