پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

صدای زنان در سرزمین برفی

9 سال پیش ( 1393/12/21 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

به نظر می‌رسد که زنان دیگر منتظر نیستند کسی به آنها خدماتی ارائه دهد یا حداقل زمان آن فرارسیده که هر کس در جایگاهی که دارد، حرکتی کند تا هر خدمتی از دستش برمی‌آید، انجام دهد‌. زنان این‌چنینی در سطح جهان کم نیستند کما اینکه در ایران خودمان هم نمونه‌های موفق بسیار است‌. این‌بار سری زده‌ایم به سرزمین برفی، یعنی کانادا تا با خانم «هال» و فعالیت‌هایش آشنا شویم‌.

دوریس ای‌. هال به مدت 20 سال یکی از اعضای فدراسیون زنان شاغل و فعال در کسب‌و‌کار کانادا (BPW) بوده و در سطوح مختلف این سازمان پست‌های مدیریتی داشته و تا ریاست هم پیش رفته است‌. خانم دوریس به BPW پیوست چون این سازمان فراتر از یک گروه از زنان محلی بود‌. او توانست از مسیر BPW در تمامی سطوح دولت کانادا نماینده و صدای زنان باشد و با زنان دیگر در سراسر جهان نیز از طریق بخش بین‌الملل این سازمان ارتباط برقرار کرد‌. اعضای BPW به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد مشورتی در سازمان ملل فرصت شرکت در نشست‌های سالانه کمیته رسیدگی به وضعیت زنان در این سازمان را در نیویورک دارند‌. BPW گروهی با هدف پیگیری حقوق برابر زنان است که برای همگرایی زنان و مردان برای ساختن جهانی بهتر تلاش می‌کند‌.

خانم دوریس در این سازمان در بخش‌های حقوقی، املاک و مستغلات و نیز کسب‌و‌کار فعالیت می‌کند‌. او اکنون به‌عنوان مدیر اداری شرکت کانادا سماگن، یک شرکت هلدینگ کره‌ای است که در حال تلاش برای ساختن واکسنی برای ویروس اچ‌ای‌وی و بیماری ایدز است‌. او همچنین یکی از اعضای یک جنبش مذهبی در کانادا نیز است‌. او 36 سال پیش با همسر تگزاسی خود به نام داگلاس ازدواج کرد‌. آنها پنج فرزند و چندین نوه دارند‌. خانم دوریس از سوارکاری، ویولون نوازی، رقص باله، کتاب خواندن و سفر لذت می‌برد‌.

تاریخچه حضور خانم دوریس در BPW

*‌ عضو باشگاه BPW لندن از سال 1987
*‌ ریاست باشگاه BPW لندن (1989 تا 1991)
*‌ عضویت در کمیته‌های بین‌المللی و سایر کمیته‌ها
*‌ رییس بخش جنوب غربی استان اونتاریو کانادا
*‌ نایب رییس BPW در استان اونتاریو از سال 1994 تا 1998
*‌ نایب رییس اول BPW در اونتاریو از سال 1998 تا 2000
*‌ مسئول کرسی تحلیل BPW در اونتاریو از 1998 تا 2000
*‌ ریاست BPW از سال 200 تا 2002
*‌ مسئول کرسی توسعه شخصی BPW کانادا از سال 2000 تا 2002
*‌ رییس پیشین BPW اونتاریو از سال 2002 تا 2004
*‌ مسئول کرسی پیشرفت فدراسیون BPW کانادا از سال 2002 تا 2004
*‌ نایب رییس BPW کانادا از سال 2002 تا 2004
*‌ مسئول کرسی تحلیل BPW کانادا از سال 2002 تا 2004
*‌ مسئول کرسی موقت تحلیل BPW در سال 2004
*‌ دبیر BPW اونتاریو از سال 2004 تا 2006
*‌ مسئول موقت امور مالی BPW اونتاریو در سال‌های 2005 و 2006
*‌ نایب رییس BPW کانادا بین سال‌های 2006 تا 2008

دستاوردها و شغل‌ها

خانم دوریس بلافاصله پس از تمام شدن دبیرستان وارد بازار کار شد‌. ابتدا کار خود را در بانک آغاز کرد، بعد از کارهای حقوقی سردرآورد و در نهایت وارد کار املاک و مستغلات شد‌. در اوایل دهه 80 وارد دانشگاه وسترن اونتاریو شد و در سال 1987 در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شد‌. از سال 1987 تا 95 با پیگیری کار پیشین خود یک دفتر املاک و مستغلات باز کرد که به‌صورت اختصاصی در بخش فروش محله‌ای برای کسب‌و‌کار فعالیت می‌کرد‌. همزمان با همراهی و شراکت همسرش یک لاتاری کیوسک را به مدت 16 سال و سپس یک فروشگاه قاب عکس را به مدت شش سال اداره کرد‌.

پس از اینکه مالکیت یک کسب‌و‌کار را به دست آورد، به‌عنوان کارمند پشتیبانی، مسئول اجاره آپارتمان، تحلیلگر کسب‌و‌کار و در مشاغل دیگر کار کرد‌. از سال 2001 تا 2006 برای یک گروه تحقیقاتی در موسسه تحقیقاتی رابرتز در لندن به‌عنوان مسئول پشتیبانی اداری چهار تن از دانشمندان این مرکز کار کرد‌. در سال 2006 کار تازه خود را برای یک شرکت تازه تاسیس کره‌ای در لندن که در زمینه ساخت واکسن برای بیماری ایدز فعالیت می‌کرد، آغاز کرد و همین کار را در شرکت سماگن کانادا به‌عنوان مدیر اداری ادامه داد‌.

جوایز و دستاوردها

*‌ جایزه بانوی پیشروی انجمن ساختمان‌سازی، اهدایی از سوی دولت اونتاریو
*‌ جایزه داوطلب (20 سال همراهی با BPW)، اهدایی از سوی دولت اونتاریو
*‌ گواهی پایان دوره موسسه حقوقی دفترداران اونتاریو
*‌ جایزه لایف ممبر اسکادران دریانوردی و قدرت کانادا
*‌ جایزه نقره‌ای از رسانه‌های آزاد لندن برای خدمات به مشتریان در بخش خرده‌فروشی
*‌ گواهی از سیتیزن آکادمی، اهدایی از سوی پلیس لندن
*‌ جایزه رهبر شایسته، از سوی موسسه بین‌المللی توست مستر.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hvwDzIKF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه