جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فانتا یک نام تجاری جهانی از شرکت کوکاکولا برای نوشابه‌های گازدار با طعم میوه‌ است. این دومین نوشیدنی تولید شده توسط کوکا بعد از نوشیدنی اصلی این شرکت است. این نوشابه نخستین بار در سال ۱۹۴۲ میلادی به بازار عرضه شد. خاستگاه فانتا به کشور آلمان در زمان جنگ جهانی دوم باز می‌گردد؛ یعنی زمانی که نیروهای متفقین ممنوعیت تجارت با آن کشور را وضع کرده بودند و شرکت کوکاکولای آلمان قادر نبود مواد اولیه مورد نیاز خود را برای تولید نوشابه وارد کند. در نتیجه مکس کیث مدیر شرکت کوکاکولای آلمان در زمان جنگ جهانی دوم، تصمیم گرفت یک محصول جدید به بازار آن کشور عرضه کند که مواد اولیه آن در آلمان موجود باشد. این مواد اولیه شامل آب پنیر و تفاله‌های میوه بود.

انتخاب نام فانتا نیز نتیجه جرقه ذهنی یکی از فروشندگان آن شرکت به نام جونیپ بود؛ بدین ترتیب که وی در جواب درخواست کیث از کارمندانش برای نامگذاری این محصول جدید، بلافاصله نام فانتا را بر زبان آورد. طعم فانتای اولیه که به رنگ زرد بود و با توجه به شرایط جنگ و موجود نبودن بسیاری مواد اولیه، با فانتای پرتغالی امروز متفاوت بود. این نوشیدنی در آلمان به دلیل مزه میوه‌ای بسیار محبوب شد. اکنون این نوشیدنی که در بیش از 180 کشور دنیا وجود دارد و از محبوبیت ویژه‌ای ب رخوردار است. از نظر حجم مصرف، برزیل بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فانتا در دنیاست. فانتا در اروپا و آمریکای جنوبی هچنان پرطرفدارتر از آمریکاست.

35454765876

فانتا به خاطر تبلیغات شاد و موفقش در آمریکا شناخته شده‌است. تبلیغات فانتا توسط گروه فانتاناس انجام می‌گیرد که شامل گروهی از جوانان است. هر کدام از این مدل‌های تبلیغاتی کار تبلیغ یک طعم را انجام می‌دهند. فانتا بیش از ۷۰ طعم مختلف در سراسر جهان دارد. برای نمونه در کشورهای رومانی، بلغارستان، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین و برخی کشورهای دیگر فانتا با طعم انگور سیاه و در سوییس و هلند فانتا با طعم انگور فرنگی تولید می‌شود. بعضی مزه‌های مشابه دارای نام‌های مختلف در کشورهای مختلف هستند. نام این برند برای کشورهای اسکاندیناوی و بلژیک به Fanta Funky Orange تغییر نام یافت اما برای کشورهای دیگر همچنان همان نام باقی ماند. فرمول اصلی که در آلمان، اتریش و دیگر کشورها وجود دارد کاملا با نوشیدنی‌های فانتا که در آمریکا وجود دارد متفاوت است.

یکی از نکات جالب درباره این برند آن است که پاپ بندیکت شانزدهم از جمله طرفداران نوشابه‌های فانتاست که روزانه سه تا چهار قوطی فانتا می‌نوشد. فوریه 2015 جشن 75 سالگی ورود نوشابه فانتا برگزار شد و این شرکت طی اقدامی، نوشیدنی اولیه که در زمان جنگ جهانی بود با 30درصد طعم آب پنیر و تفاله میوه را در بسته‌بندی‌هایی که روی آن عبارت کم شیرین حک شده بود و نسخه آلمانی اولیه به بازار عرضه کرد. آنها طی یک آگهی تلویزیونی تاریخچه تولید این نوشیدنی را به تصویر کشیدند و در واقع می‌خواستند حس روزهای خوب قدیم را به مخاطب برگردانند. این آگهی بارها از تلویزیون و شبکه‌های نمایش خانگی پخش شد تا یادآور خاطرات نوستالژیک برای مصرف‌کنندگان باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2DEmCiyZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه