جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بر ضرورت تصویب قوانین با بازدارندگی بالا برای مقابله با پدیده‌های زمین‌خواری و قاچاق چوب تاکید کرد. سرهنگ قاسم سبزعلی در آیین معرفی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از مجلس شورای اسلامی خواست تا با تدوین و تصویب قوانین لازم، این سازمان را در برخورد با متخلفان یاری کند. وی با اشاره به پدیده زمین‌خواری گفت: برای مقابله با این مسئله کارگروه مقابله با زمین‌خواری در کشور و استان‌ها تشکیل شده تا در حداقل زمان با بررسی مسائل، با عوامل زمین‌خواری برخورد شود.

وی با بیان اینکه برخی از این مسائل، مربوط به حریم شهرها است و ربطی به منابع طبیعی ندارد، گفت: متاسفانه تعلل منابع طبیعی در تغییر کاربردی وجود دارد درحالی‌که تغییر کاربری در مستثنیات مربوط به زمین‌های کشاورزی، ربطی به سازمان جنگل‌ها و ادارات کل منابع طبیعی ندارد و امور اراضی در این زمینه وارد می‌شود که این مدیریت نیز به‌طور جدی به دنبال مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستند. 

سبزعلی یادآور شد: سالانه قریب به 30 هزار پرونده در مورد زمین‌خواری در کشور تشکیل می‌شود که انتظار است با برنامه‌ریزی این رقم را به حداقل برسانیم. وی گفت: امسال با اتخاذ تدابیر لازم رفع تصرفات غیرقانونی خوب بوده و با اقدامات لازم این تعداد کاهش داشته است. وی در‌خصوص برخورد با قاچاقچیان چوب در کشور نیز اظهار کرد: با هماهنگی با محاکم قضایی در برخی استان‌ها از جمله سمنان برخورد خوبی با این متخلفان صورت گرفته است. 

سبزعلی تصریح کرد: در بحث کلان با محاکم قضایی تعاملی صورت گرفته تا اقدام همه‌جانبه در تشدید مجازات صورت گیرد. وی گفت: قوانین و مقررات باید از بازدارندگی خوبی برخوردار شود و هماهنگی خوبی صورت گرفته تا برخورد قاطعی صورت گیرد. فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به وسعت 135 میلیون هکتاری منابع طبیعی در کشور گفت: نیروهای دولتی پاسخگوی نظارت بر این منابع نیستند و سازمان جنگل‌ها توسعه مشارکت مردمی را در برنامه‌های خود دارد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ziwHCdoE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه