پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه با توجه به افزایش حجم کارهای اداری و ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات، نیاز به تنظیم امور و به طور کلی نظم دهی به ابعاد مختلف زندگی افزایش یافته و موضوع نظم دی به محیط کار به عنوان یکی از دغدغه های مدیران مطرح است. مدیران اغلب از بی نظمی کارکنان گله دارند و کارکنان باوجود اینکه سعی می کنند همه چیز را مرتب کنند، وقتی می خواهند از درون کاغدهای شان برگه ای را پیدا کنند با مشکل مواجه می شوند.

بنابراین ضرورت دانستن اینکه چگونه باید به محیط کار نظم داد و آن را حفظ کرد امری مهم محسوب می شود که هر فردی به آن نیاز دارد. این امر باعث می شود کارها با برنامه تر انجام بگیرد که خود اقدامی موثر در راستای مدیریت زمان است که باعث می شود بتوانید زمان بیشتری برای رسیدگی به امور خود داشته باشید.

با نگاهی به زندگی افراد موفق به این نکته پی خواهید برد که تمامی آنها نظم کاری مناسبی داشته اند و همین امر باعث شده است تا در زمینه مدیریت زمان بتوانند به توفیق های خوبی دست پیدا کنند. به همین خاطر اگر خواهان موفقیت در کسب و کار خود هستید لازم است نظم کاری خود را پیاده کنید. در زمینه نظم لازم نیست حتما همه افراد به یک شیوه عمل کنند. درواقع اشتباه غالب افراد این است که می خواهند به شیوه سایر افراد موفق عمل کنند.

الگوبرداری از افراد شایسته امری مناسب است، اما این نکته را فراموش نکنید که برنامه  آنها مطابق با شرایط و توانایی های شان بوده و ممکن است آن نتیجه ای را که برای آنها داشته است، برای شما نداشته باشد. به همین خاطر است که هر فردی باید برای خود به دنبال شیوه ای مناسب برای نظم دهی به کارها و محیط کار خود باشد. در این امر کتاب ها و مقالات مربوطه راهنمای مناسبی برای شما خواهند بود و می توانند کمک شایانی به شما کنند.

ایده

یکی از نتایج داشتن نظم، افزایش آرامش است. هنگامی که فرد آرامش بیشتری داشته باشد، از میزان استرس وی کاسته شده و در برابر ناملایمات و سختی های کار مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد که این امر باعث می شود راندمان کاری وی افزایش یابد. ایجاد نظم یک مهارت است که افراد باید فرا گیرند. جالب است بدانید به کمک آن راحت تر می توان اولویت ها را شناسایی کرد. داشتن نظم مهارتی است که یادگیری آن دارای دو بخش است.

1- منظم شدن

2- منظم ماندن

درواقع یکسری موارد هستند که با رعایت  آنها شما به فردی منظم تبدیل خواهید شد. اما تنها این امر ملاک نبوده و باید همواره طبق این چارچوب عمل کنید. همواره ممکن است شرایطی پیش بیاید که نتوانید آن گونه که باید نظم خود را پیاده کنید.

این شرایط طبیعی است و نباید تصور کرد که منظم بودن امری است که همواره باید ثابت بماند. برای مثال ممکن است بر اثر حجم کاری بسیار بالا میز کاری و برنامه های تان کاملا از نظم اولیه خود خارج شود. در این شرایط نباید به نحوی عمل کنید که منظم بودن نیز خود باعث استرس شما شود. تنها کافی است نگذارید تا به رعایت نکردن نظم عادت کنید. درواقع تمامی افراد شرایط ویژه  به مانند مثال بالا را تجربه خواهند کرد و به همین خاطر نباید توقع بی جا از خود داشت.

در کسب و کار لازم است طبق قواعدی عمل کنید. رعایت این قواعد تنها در شرایطی ممکن است که شما بتوانید آن را در زمان و مکان مناسب انجام دهید و تشخیص آن نیز نیازمند این است که شما نظم کاری کافی داشته باشید. از نظر روان شناسان، عدم وجود نظم باعث پریشانی ذهن خواهد شد که این خود باعث می شود تا نتوانید روی کاری که انجام می دهید متمرکز شوید. به همین خاطر لازم است برای ایجاد نظم در کار خود اقدامات لازم را انجام دهید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- نظم دهی باید در رابطه با کارهای شخصی، میزکار و اطراف آن باشد تا به فردی منظم تبدیل شوید.

- با توجه به این امر که نظم یک مهارت است به همین خاطر از خودتان انتظار نداشته باشید که در اول کار بتوانید خیلی خوب این کار را انجام دهید.

- میزان نظم کاری شما باید در حدی باشد که باعث فشار و اذیت شما نشود. درواقع این امر باید به نحوی منطقی باشد و همواره لازم نیست ایده آل ها را رعایت کنید.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/P8hwMQqO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه