شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نکاتی برای بدل شدن به یک مدیر ایده آل

7 سال پیش ( 1395/10/15 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

موفقیت در کسب و کار صرفا نیازمند یک ایده خوب و روحیه کارتیمی نیست، بلکه افراد و کارکنان مناسب و لایق نیز از جمله مهم ترین فاکتورها برای موفقیت یک کسب و کار است. در همین راستا و به منظور فراهم شدن شرایط کار با دیگران شما نیازمند آن هستید که در زمینه مدیریت و رهبری مهارت های خود را بهبود بخشیده و به یک مدیر ایده آل بدل شوید.

در ادامه 14 نکته ضروری برای تبدیل شدن به یک مدیر قدرتمند و رهبری موثر را با یکدیگر بررسی می کنیم.

1-  هرگز تسلیم نشوید

این یک جمله کلیشه ای است اما بهترین و مهم ترین نکته ای است که می توان آن را توصیه کرد. کارآفرینی صفتی است که هرگز برازنده افراد بی ثبات و مردد نیست بلکه این صفت به اشخاصی اطلاق می شود که به راه و هدف شان اعتقاد و ایمان داشته و به ایده و افرادی که برای شان کار می کنند افتخار کرده و به آنان اتکا می کنند. تسلیم شدن و قبول شکست در یک پروژه فارغ از اینکه آن پروژه کوچک است یا بزرگ نه تنها به شما زیان وارد می کند، بلکه توانایی های شما را به عنوان یک کارآفرین و مدیر به شدت زیرسوال می برد.

2- کارمندان شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند

اجرایی کردن یک ایده آن هم زمانی که افراد متخصص و کارآمد در کنار شما حضور ندارند فرآیند بسیار سخت و دشواری است. بنابراین بهترین افراد ممکن را برای پروژه موردنظرتان انتخاب کرده و هنگامی که آنان را یافتید هرکاری که از دست تان ساخته است انجام دهید تا این افراد را در کنار خود نگه دارید.

3- همزمان هم استاد باشید هم شاگرد

بهترین رابطه های حرفه ای آنهایی هستند که یادگیری و احترام متقابل رکن اساسی آن به شمار می رود. به عنوان یک رهبر و مدیر این وظیفه شماست که توانایی و دانش تیم تحت مدیریت خود را افزایش دهید. با این حال شما نیز باید به همان اندازه که آنها از شما می آموزند، از آنان و دانش شان بهره مند شوید.

4-  قدرتمند باشید

مردم خیلی سخت به رهبری که خود به مسیر و هدفش باور ندارد اعتماد می کنند بنابراین بهتر است در سخت ترین شرایط همواره به هدفی که برای خود ترسیم کرده اید باور داشته باشید. نکته بعدی آن است که وجود حدس و گمان و عدم وجود باور قوی به انتخاب هایی که صورت می دهید نه تنها باعث آزار و اذیت شما می شود، بلکه کارمندان تان را نیز دچار تردید و واهمه می کند.

5- یک کسب و کار رو به رشد به افراد رو به رشد نیاز دارد

تقریبا تمامی مردم در فرآیند انجام امورشان رو به رشد و پیشرفت هستند. یک تجربه حرفه ای و مثبت نه تنها شامل رشد و پیشرفت است، بلکه در چنین تجاربی یک دیدگاه مثبت و رو به جلو نیز وجود دارد که زمینه رشد و پیشرفت افراد را فراهم می کند.

از اشتباهات کوچک گذشت کرده و به فکر آموزش و توانمندسازی افرادتان باشید چراکه شرمنده کردن آنان به خاطر اشتباهات شان نتیجه منفی درپی خواهد داشت. بنابراین فرصت هایی را فراهم کنید تا افرادتان آموزش دیده و توانمندی های شان را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. همواره به این موضوع اعتراف کنید که هرچقدر مدیر و رهبر قدرتمندی باشید باز هم جا برای بهتر شدن شما وجود داشته و شما نیز به آموزش و یادگیری نیاز دارید.

6-  شکست یک واقعیت است با آن کنار بیایید

هرگز نشنیده ام که کسب و کاری در هیچ زمینه ای شکست نخورده باشد، بنابراین با شکست کنار آمده و به آن به عنوان یک فرصت ایده آل برای یادگیری و کسب تجربه نگاه کنید این موضوع در نهایت موجب رشد و ترقی شما خواهد شد. دست کم هرگز به خودتان اجازه ندهید که به خاطر شکست در برخی زمینه ها کل پروژه یا کسب و کارتان را رها کرده و تسلیم شوید.

7- مدیریت افراد به هنگام تغییر سخت ترین کار ممکن است

فارغ از اینکه تغییرات مدنظر شما شخصی باشد یا کلی، افراد تحت نظرتان برای کنار آمدن با تغییرات و مطابقت با آنها دچار مشکل خواهند شد. پس صبور باشید و کارکنان خود را درک کنید در عین حال تغییر موضع نداده و نیازهای کسب و کارتان را برآورده سازید. انعطاف پذیر باشید اما اوضاع را به درستی مدیریت کنید چرا که مدیریت در زمان تغییر و ایجاد یک تعادل میان تمامی کارمندان احتمالا سخت ترین بخش کار شما خواهد بود.

ادامه دارد...

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7EdCYzMm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه