جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

عضو هیات رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، معوقات بانکی را ناشی از رکود حاکم بر کشور دانست و گفت: هم‌اکنون بیش از هشت هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، محمود اسلامیان افزود: تبعات این موضوع عامل بروز بیکاری در جامعه است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون حدود پنج میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد و سالانه نیز بین 400 تا 600 هزار تحصیلکرده به آن اضافه می‌شوند.بخش تولید کشور از بانک‌ها منابع دریافت می‌کند تا با فرض ظرفیت 100 درصدی به فعالیت بپردازد، اما زمانی که براثر شرایط محیطی دچار مشکل می‌شود به طور قطع تولید آسیب می‌بیند و ضعیف می‌شود.

اسلامیان تصریح کرد: هم‌اکنون به اسامی بدهکاران بانکی به یک چشم نگاه می‌شود و بین بدهکارانی که به سبب شرایط محیطی دچار مشکل شده‌اند با افرادی که با سودجویی از بانک وام گرفته‌اند، فرقی وجود ندارد. این عضو اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: در خصوص معوقات بانکی و افراد بدهکار نمی‌توان با یک حکم کلی قضاوت کرد.

وی معوقات بانکی را از جمله پیامدهای رکود دانست و گفت: 60 درصد مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به معوقات بانکی است، بنابراین باید با بهره‌گیری از اصول علمی برای رفع این معضل و خروج از رکود و حمایت از تولید تدابیر لازم اتخاذ شود.

اسلامیان سپس رکود و بیکاری را یک درد مشترک برای همه آحاد جامعه توصیف و اظهار کرد: رکود عارضه‌ای است که به کرات در دنیا تجربه شده و دارای راه حل مشخصی است، باید به تولید توجه کرد، زیرا تولید موجب ایجاد اشتغال می‌شود و اشتغال نیز امنیت اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند.

عضو هیات رییسه اتاق ایران با اشاره به بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود، گفت: این بسته به طور قطع نیازمند نقدوبررسی است و همان‌طور که رییس‌جمهور اعلام کردند، از نقدهای سازنده این بسته حمایت می‌کند.در حالی که در بسته خروج از رکود تورمی برای حل معوقات بانکی، تشکیل کمیته‌ای با حضور مسئولان قوه قضاییه پیش‌بینی شده اما این راه‌حل نمی‌تواند کارساز باشد، بنابراین اتاق پیشنهاد داد که کارگروه‌هایی در استان‌ها با حضور استانداری‌ها و اعضای اتاق‌های بازرگانی تشکیل شود تا بحث معوقات بانکی را پیش ببرند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0EKlSyWR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه